Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kutsussa lukee että...

Vierailija
08.04.2015 |

Halutaan häälahjaksi vain rahaa tilille niin paljonko on yksin menevän hyvä laittaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 e on ihan liikaa!

Vierailija
22/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:43"]Riippuu sun asemasta(oletko opiskelija vai lääkäri) ja kuinka läheinen olet.
Esim. Opiskelijalta 50 on musta tosi hyvä.
[/quote]
Eikö tuo ole ihan hirveän suuri summa opiskelijalta!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sopiva sun tulotasoosi nähden? Mummoni sanoi aina että "hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostakaan", aika hyvin on tuo pitänyt kutinsa:) Vammainen, ikänsä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva eno toi häälahjaksi 20e (ja söi varmaan pelkkää makaroonia seuraavan kaksi viikkoa), kun isossa OKT:ssa miljoonaperintönsä kanssa möyrivä setä toi kortin. Enolle oli lahjan saaja oikeasti rakas. 

Vierailija
24/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa

Vierailija
25/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten rikas vieras on. Mulle korostettiin koko ajan häämatkan hintaa ja että lahjarahoilla on siihen reissuun päästävä. Laitoin 3000 €.

Vierailija
26/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin 100€

Vierailija
27/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 08:52"]

Riippuu siitä miten rikas vieras on. Mulle korostettiin koko ajan häämatkan hintaa ja että lahjarahoilla on siihen reissuun päästävä. Laitoin 3000 €.

[/quote]

Toivottavasti laitoit tuon 3000€ jonkun matkatoimiston tilille omaa lomaasi varten :D 

Mutta joo, mä olen antanut sen summan, jonka käyttäisin lahjaan muutenkin. Eikös häät kuitenkin ole juhla hääparin avioliiton kunniaksi, ei varainkeruutapahtuma.

Vierailija
28/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut aina 50e menin sitten yksin tai miehen kanssa. Onneksi meidän tuttavapiiristä ei löydy ihmisiä jotka odottavat että lahjarahalla kustannetaan heidän häät.

Vierailija
29/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahja EI OLE korvaus häiden kestityksestä! Jos hääparilla on vähän rahaa, he järjestävät sellaiset juhlat, joihin rahat riittävät. Vieraiden ei tarvitse maksaa juhlista, asia erikseen jos niihin myydään illalliskortteja.

Myös häälahja on vapaaehtoinen. On kaunis tapa muistaa hääparia ja on oikeus tehdä se oman budjetin sisällä. Hääparilta on noloa syynätä tiliotetta ja katsoa paljonko kukin antoi.

Vierailija
30/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin maistraatissa naimisiin, mutta jos oltais menty muualla/pidetty juhlat niin en kyllä olisi häälahjoja ajatellutkaan. Jos nyt joku olisi jollain pienellä lahjalla halunnut muistaa niin kivahan se olisi ollut, mutta ei todellakaan pakollista. Rahaa en varsinkaan osaisi ottaa vieraalta siitä hyvästä, että olemme päättäneet mennä naimisiin. Raha-lahjaa en ole koskaan ymmärtänyt, rahaa annetaan hyväntekeväisyyteen, ei naimisiinmenosta? Joo okei vuonna nakki morsiammen perhe on maksanut häät ja naimarahaa, mutta että vieraiden pitäisi maksaa, mikä juttu se on?
Mä siis ihan periaatteesta vien tavaralahjan, myykööt sitten jos ei miellytä, mutta minä en ala toisten häämatkoja kustantamaan - sellaiselle matkalle mennään mihin itsellä on varaa!

Vierailija
31/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:23"]Mepäs ei miehen kanssa viety mitään! Eikä myöskään pyydetty, kun ei häitä pidetä varankeruuna
[/quote]
jäätävä määrä alapeukkuja : D
onko täällä paljonkin av-mammoja ketkä menee lahjojen takia naimisiin tai ottaa lainaa jotta saa jättihäät ja olettaa että vieraan maksaa puolet lainasta. Itse pidettiin pienen budjetin häät, kivaa oli eikä jääty miinukselle, vaikkemme rahaa lahjaksi edes tahtoneet! Jos tahdon lahjan, tahdon että lahjan antaja on ajatellut minua lahjan ostossa, raha on tylsää.

Vierailija
32/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:23"]Mepäs ei miehen kanssa viety mitään! Eikä myöskään pyydetty, kun ei häitä pidetä varankeruuna [/quote] jäätävä määrä alapeukkuja : D onko täällä paljonkin av-mammoja ketkä menee lahjojen takia naimisiin tai ottaa lainaa jotta saa jättihäät ja olettaa että vieraan maksaa puolet lainasta. Itse pidettiin pienen budjetin häät, kivaa oli eikä jääty miinukselle, vaikkemme rahaa lahjaksi edes tahtoneet! Jos tahdon lahjan, tahdon että lahjan antaja on ajatellut minua lahjan ostossa, raha on tylsää.

[/quote]

Sillä kohtaa, kun jonkun pikkuserkun häitä kutsutaan juhlimaan, niin itse en kyllä niin kovin henkilökohtaisesti ja läheisesti tunne lahjansaajia, että alkaisin päätäni vaivaamaan heidän makuunsa perehtymisellä. Olkoot lahjani sinusta sitten kuinka tylsä tahansa. Raha on helppo myös vieraalle, itse en haluaisi rasittaa kutsumiani kun korkeintaan lisäämällä jonkin lahjalistan, joista voisi sitten valita halutessaan hintaluokaltaan itselleen sopivimman lahjan. Lahjojen takia emme ketään kutsu, mutta kun kerran tapana on, niin haluamme tehdä vieraillemme lahjanhankinnan mahdollisimman helpoksi. Monella kun on yhdessä kesässä monetkin häät. 

Vierailija
33/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:23"]Mepäs ei miehen kanssa viety mitään! Eikä myöskään pyydetty, kun ei häitä pidetä varankeruuna [/quote] jäätävä määrä alapeukkuja : D onko täällä paljonkin av-mammoja ketkä menee lahjojen takia naimisiin tai ottaa lainaa jotta saa jättihäät ja olettaa että vieraan maksaa puolet lainasta. Itse pidettiin pienen budjetin häät, kivaa oli eikä jääty miinukselle, vaikkemme rahaa lahjaksi edes tahtoneet! Jos tahdon lahjan, tahdon että lahjan antaja on ajatellut minua lahjan ostossa, raha on tylsää.

[/quote]

Mä en ainakaan haluaisi yhtään enempää krääsää, sitä on nytkin jo kaikki kaapit täynnä. Siksi voisin mieluummin pyytää mahdolliset lahjat rahana, jos olisin ylipäätään pitämässä häitä. Nämä av:n valitukset saa mut päivä päivältä vakuuttuneemmaksi suunnitelmastamme mennä naimisiin ihan kahdestaan kutsumatta ketään paikalle. Tosin tietysti siitäkin on jo osa kavereista ottanut nokkiinsa.

Vierailija
34/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:02"]

[/quote]

Sillä kohtaa, kun jonkun pikkuserkun häitä kutsutaan juhlimaan, niin itse en kyllä niin kovin henkilökohtaisesti ja läheisesti tunne lahjansaajia, että alkaisin päätäni vaivaamaan heidän makuunsa perehtymisellä. Olkoot lahjani sinusta sitten kuinka tylsä tahansa. Raha on helppo myös vieraalle, itse en haluaisi rasittaa kutsumiani kun korkeintaan lisäämällä jonkin lahjalistan, joista voisi sitten valita halutessaan hintaluokaltaan itselleen sopivimman lahjan. Lahjojen takia emme ketään kutsu, mutta kun kerran tapana on, niin haluamme tehdä vieraillemme lahjanhankinnan mahdollisimman helpoksi. Monella kun on yhdessä kesässä monetkin häät. 
[/quote]
niin no mä en ymmärrä miksi häihin pitää sellasta porukkaa pyytää mitä ei edes kunnolla tunne :D

Vierailija
35/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini piti häät ulkomailla ja vaati vielä lahjaksi rahaa. Jos olisin sinne mennyt en olis pennin pyörylää antanut. Paikallisen kulttuurin mukaan häät oli sunnuntaina ja itse olisi pitänyt olla maanantaina aamulla koulussa tunnilla jossa oli pakko olla paikalla...

Vierailija
36/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:23"]Mepäs ei miehen kanssa viety mitään! Eikä myöskään pyydetty, kun ei häitä pidetä varankeruuna [/quote] jäätävä määrä alapeukkuja : D onko täällä paljonkin av-mammoja ketkä menee lahjojen takia naimisiin tai ottaa lainaa jotta saa jättihäät ja olettaa että vieraan maksaa puolet lainasta. Itse pidettiin pienen budjetin häät, kivaa oli eikä jääty miinukselle, vaikkemme rahaa lahjaksi edes tahtoneet! Jos tahdon lahjan, tahdon että lahjan antaja on ajatellut minua lahjan ostossa, raha on tylsää. [/quote] Sillä kohtaa, kun jonkun pikkuserkun häitä kutsutaan juhlimaan, niin itse en kyllä niin kovin henkilökohtaisesti ja läheisesti tunne lahjansaajia, että alkaisin päätäni vaivaamaan heidän makuunsa perehtymisellä. Olkoot lahjani sinusta sitten kuinka tylsä tahansa. Raha on helppo myös vieraalle, itse en haluaisi rasittaa kutsumiani kun korkeintaan lisäämällä jonkin lahjalistan, joista voisi sitten valita halutessaan hintaluokaltaan itselleen sopivimman lahjan. Lahjojen takia emme ketään kutsu, mutta kun kerran tapana on, niin haluamme tehdä vieraillemme lahjanhankinnan mahdollisimman helpoksi. Monella kun on yhdessä kesässä monetkin häät.  [/quote] niin no mä en ymmärrä miksi häihin pitää sellasta porukkaa pyytää mitä ei edes kunnolla tunne :D

[/quote]

Maailmassa on varmasti paljon asioita, joita ei kaikki ymmärrä. Toiset ehkä haluavat isot häät, toiset kokevat sukulaiset läheisiksi, vaikkei viikoittain tekemisissä olekaan... Raha on varmasti yhtä "tylsä" lahja, kuin vaikka paketti kalsareita joululahjaksi, mutta tulee tarpeeseen. Jos joku haluaa ajatella käytännöllisyyden kannalta, niin miksi ei. Sopivan lahjan valinta kun on harvoin mikään helppo prosessi ja vaikeammaksi muuttuu, mitä vähemmän lahjansaajaa tuntee. 

Vierailija
37/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mekin pyydettiin häälahjaksi rahaa matkaa varten ja kuusi kaukaista sukulaista laittoi kimpassa 3000 €. Hyvä, ettei ole persaukisia sukulaisia.

Vierailija
38/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole yhtä oikeaa vastausta. Riippuu, mikä on susta itsestä sopiva summa, mikä on sun varallisuus ja tulotasosi ja miten läheinen olet hääparille. Ajattelisin, että sopiva summa morsiamen varakkaalta äidiltä tai mummolta on aika paljon enemmän kuin opiskelija pikkuserkulta tai sulhasen lapsuuden kaverin tyttöystävältä.

Laitat sellaisen summan, joka sinusta on sopiva ja kohtuullinen ja joka ei vie sinua perikatoon.

Vierailija
39/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joku serkku, joka on nähnyt naimisiin menevän serkkunsa aikaisemmin 2 kertaa, niin silloin 20e on ihan hyvä. Jos olette nähneet useamminkin viime vuosina, niin sitten 50e. Jos siis olet pienituloinen. Parempituloinen voi sitten vaikka tuplata summat.

Vierailija
40/41 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti tarjoilut oli sen mukaiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi