Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko bensarahaa?

Vierailija
08.04.2015 |

Joillekin voi olla hieman huvittavaa, että kyselen neuvoja tähän asiaan. Paljoa ei kuitenkaan ole tullut auton kustannuksia yms laskettua. Eli paljonko bensarahaa maksan.

Kuljin siskoni ja hänen avomiehensä kyydillä 370 kilometrin matkan. Minun vuokseni matkaan ei tullut mutkia, vaan he olisivat kulkeneet saman matkan muutenkin. Jos mitenkään vaikuttaa, auto on uusi. Sisko ja hänen miehensä työssäkäyviä, minä opiskelija. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaavassa tilanteessa ottaisi vastaan bensarahaa. Periaatteeni on ollut, että jos on oman reittini varrella ja sopii aikatauluihini, niin kyytiin saa tulla ihan ilmaiseksi. Joutuisinhan minä ne bensat kuitenkin maksamaan, kun yksin samaa reittiä ajaisin. Periaatteenani on myös, että perheenjäseniltä, ystäviltä ja läheisiltä en ota bensarahaa tai muutakaan korvausta vastaan. Jos jotain haluavat välttämättä antaa, niin pullakahvit on maksimi mitä hyväksyn, oli kyse sitten autokyydistä, muuttoavusta tai vaikka koiran hoidosta.

Vierailija
2/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on se, että sinä tarjoudut maksamaan, ettei siskosi joudu pyytämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e

Vierailija
4/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siskoltasi.

Vierailija
5/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sisko ja töissä, sinä opiskelet. Meillä ei tuollaisessa tilanteessa maksettais mitään. Mut ehkä joku kymppi, jos kerran pitää maksaa. Tuskin kattaa kolmasosaa bensasta, mut sellanen onpahan jotain maksettu summa.

Vierailija
6/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää tiedän mielipide, tällä hetkellä en siskolta pysty kysymään.

Vierailija
7/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 €

Vierailija
8/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat tasapuolisesti osallistua niin n.15e

Vierailija
9/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No bensa kyllä maksaa ihan yhtä paljon vaikka henkilö on opiskelija, työläinen tai työtön. Riippuu nyt ihan minkälaiset välit sinulla on siskoosi ja haluaako hän kustantaa matkasi.

Vierailija
10/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tuollaisen kyydin tarjoamisesta mitään pyytäisi, enkä huolisi bensarahaa vaikka tarjottaisiin.

Mutta mitä auton kuluihin niin verottaja on laskenut että työajona korvattava kilometrikorvaus on 44 senttiä kilometri, se vastaa auton käytön todellisia kuluja pääomakuluineen.

Verottaja laskee työmatkaväennyksen omalle autolle 25 senttiä kilometrille, se vastaa auton käyttökuluja ilman pääomakuluja.

Ja kun puhutaan pelkistä bensakuluista, niin se riippuu sitten autosta, minulla ne ovat 10 senttiä kilometrille.

Sopiva korvaus voisi olla jotain 168,8€ (44senttiä/km) - 12,3€ (10c/kk jaettuna kolmelle matkustajalle), riippuen miten haluaa asian ajatella.

Vierailija
11/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oma-aloitteisesti tarjota niin isoa summaa (esim. 50, 60 tai 80e), että sisko ei kehtaa ottaa sitä vastaan. Näin pääset ilmaiseksi etkä silti jää minkäänlaiseen kiitollisuudenvelkaan, koska sinä kuitenkin tarjosit hänelle rahaa. 

Vierailija
12/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:16"]

Kannattaa oma-aloitteisesti tarjota niin isoa summaa (esim. 50, 60 tai 80e), että sisko ei kehtaa ottaa sitä vastaan. Näin pääset ilmaiseksi etkä silti jää minkäänlaiseen kiitollisuudenvelkaan, koska sinä kuitenkin tarjosit hänelle rahaa. 

[/quote]Niin ja parasta olisi ollut tarjota tämä heti eikä vasta näin jälkikäteen...

Vierailija
13/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän