Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1kk synnytyksestä ja..

Vierailija
08.04.2015 |

+10kg/+25kg vielä jäljellä. Maha pömpöttää pahasti. Onko peli menetetty? Ainakaan viikkoon ei ole tippunut grammaakaan :(

En voi aktiivisesti laihduttaa imetyksen vuoksi. Liikuntakin on pääsääntöisesti kielletty (kävely sallittu) synnytyksessä tulleiden vaurioiden vuoksi.

Jäänköhän ikuisesti plösöksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä :) Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja jättää pitsat syömättä, yövalvomisia on vaan niin helppo syyttää ;)

Ja tosiaan kun tulee verrattua itseään niihin supermammoihin jotka saivat alunperinkin +3kg eivätkä +25kg ja mega-arvet niinkuin itse. Kaippa tämä tästä pikkuhiljaa! Onneksi 2kk päästä saan alustavasti taas juosta ja harrastaa liikuntaa (nostaa esineitä).

Ap

Vierailija
2/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on vielä pieni aika. Imetyksen kanssa voi laihduttaa mutta kohtuudella, pitää silti syödä tarpeeksi. Tosin itselläni imetys veti aineenvaihdunnan ihan juntturaan, raskauskiloja ei tullut mutta imetyksen aikana paino nousi ja pysyi tietyssä lukemassa vaikka mitä tein.

Vierailija
4/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä kuukautta ja +10kg. Helpotuksena voin kertoa että kuukausi takaisin kiloja oli viisi lisää. Nyt ne on vasta alkaneet tipahdella pois..

Vierailija
5/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt kohta vuosi. Kiloja on lähtenyt 5/25kg. En imetä enää, mutta hormonitoiminta aivan sekaisin. Nyt vihdoin vaikuttaisi vähitellen tasaantuvan, joten ehkä se aineenvaihduntakin tästä aktivoituu.

Vierailija
6/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Pohdin siis tätä ihan tosissani, ulkonäön suhteen itsetunto aika nollissa jo muutenkin kaikkien raskaudesta tulleiden vaurioiden vuoksi.

En uskalla laihduttaa edes "kevyesti" vielä, imetys ei lähtenyt heti käyntiin joten otin asenteen että syön paljon ja hyvin että tulee maitoa. Tosin väsymys ei auta, tänäänkin tuli syötyä pizzaa :/

Ap

Vierailija
7/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni meni 1,5 vuotta että pääsin raskauskiloista, niitä tosin olikin 30.

Vierailija
8/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu. Minulla on pieni pömppö yhä, vaikka synnytyksestä vähän enempi aikaa.. Tai siis sen jälkeen 15 v tullut jo treenailtua. Muuten ok, kilot tippui parissa kuukaudessa ja myöhemmin reilustikin lisää, mutta tuo pömppö vaan on ja pysyy. :)

Vierailija
9/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:47"]Hassu. Minulla on pieni pömppö yhä, vaikka synnytyksestä vähän enempi aikaa.. Tai siis sen jälkeen 15 v tullut jo treenailtua. Muuten ok, kilot tippui parissa kuukaudessa ja myöhemmin reilustikin lisää, mutta tuo pömppö vaan on ja pysyy. :)
[/quote]

No kun mun "pömppö" = en näe jalkojani ja takki joka meni 5-6kk raskaana ei mene vieläkään päälle :D Tämä siis pahoilla raskausarvilla juovitettuna ja napakin lössöttää vielä vaan sen mössön keskellä eikä ole siis sisässä :(

Ap

Vierailija
10/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kunnollista, terveellistä ruokaa. Se on eri asia kuin todella kaloripitoinen ruoka kuten pizzat, pullat ja karkit. Korjaa ruokavalio niin painonhallinta helpottuu huomattavasti. Ruokavalio auttaa myöhemmin myös hormonitoiminnan tasapainottamisessa.

Vierailija
11/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on tekosyy mässäilylle. Sitä imetys ei tarvitse. Tarvitset -riittävästi- kaloreita kunnollisesta ruoasta.

Vierailija
12/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuudella herkkuja. 1kk on lyhyt aika. Mulla oli kyllä 1kk jälkeen 7kiloa ylimääräistä. 12 kiloa tuli. Kyllä ne siitä lähtee.

Vaunulenkkejä joka päivä. Kohtuudella liikuntaakin.

Vierailija
13/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kesti 9 kk. Sä kannat 9 kuukauden edestä muutoksia vartalossasi. Miksi oletat että ne häviäisivät maagisesti kuukaudessa?

Eikös se sanontakin mene että "9 kuukaudessa se tulaa ja 9 kuukaudessa se lähtee".

Vierailija
14/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kaikilla on pömppömaha vielä kuukauden päästä synnytyksestä. Itse olen normaalipainoinen ja raskaus on aina kuluttanut mulla kauheasti ja joka kerta paino noussut hyvin maltillisesti vaikka en edes ole mikään aktiivinen urheilija. Synnytyksen jälkeen oli ylimääräisiä kiloja vain neljä mutta silti oli kauhea löysä pömppömaha. Nyt kun on kolme kuukautta kulunut niin maha on palautunut, mutta toki on löysää makkaraa silti vaikka ei enää pömpötäkään.

Vierailija
15/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 9kk hävittää 16kg, jotka raskauden aikana tulivat. Se on alkuun turhauttavaa, mutta hiljaa hyvä tulee. Eikä kannata kauheasti tota pizzalinjaa vetää, jos haluat painon putoavan. Imetys saattaa kuluttaa jopa 500kcal vuorokaudessa, joten mitoita energiankulutuksesi sen mukaan.

Vierailija
16/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:47"]Hassu. Minulla on pieni pömppö yhä, vaikka synnytyksestä vähän enempi aikaa.. Tai siis sen jälkeen 15 v tullut jo treenailtua. Muuten ok, kilot tippui parissa kuukaudessa ja myöhemmin reilustikin lisää, mutta tuo pömppö vaan on ja pysyy. :) [/quote] No kun mun "pömppö" = en näe jalkojani ja takki joka meni 5-6kk raskaana ei mene vieläkään päälle :D Tämä siis pahoilla raskausarvilla juovitettuna ja napakin lössöttää vielä vaan sen mössön keskellä eikä ole siis sisässä :( Ap

[/quote]

No jatkan. Minä olen sen jo hyväksynyt, että mahani ei tule ikinä olemaan paraatikunnossa.. Toki siihen on myös syynä nuo aivan jäätävät arvet, ei isot vaan pienet, jotka jättivät sellaiseksi rusinaksi. Lihaksia saan helposti ja rasvaa pienennettyä, mutta pömppö on ja pysyy. Olen miettinyt leikkausta ja rasvaimua, mutta asia yhä odottaa. Mutta siis pointti, eli sinulle tsemppiä :) Synnytyksestäsihän on ihan älyttömän vähän aikaa! Eli älä stressaa vielä mistään. Joku tuolla mainitsi jotain vuodesta ja sen minäkin sanoisin, että kannattaa malttaa odottaa. Minulla ja muutomalla tutulla on tosiaan mennyt se vuosi, että kroppa (+hormoonit jotka vaikuttaa myös tähän?)on jotenkin asettunut aloilleen. Tosin olin ainoa jolle tämä pömpäre jäi :D joten paremmat kuin 50/60 tsäänssit että sinulle ei käy näin :)

Vierailija
17/17 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukaudessa kannata odottaa kovaa painon pudotusta! Joillain paino putoaa vasta imetyksen loputta. Itse painoin 2 pv synnytyksen jälkeen 81 kg ja nyt 10 kk jälkeen vaaka näyttää 66 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan