Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OJ Simpsonin murhatapaus

Vierailija
08.04.2015 |

Kyseessä siis jo tämä parilymmentä vuotta vanha juttu, josta olen kiinnostunut vasta nyt. Onko muita, jotka asiasta lukeneet enemmän? Minua ihmetyttää, mikä oli e syy, mikä sai poliisit alunperin epäilemään OJ:ta. Itse tapauksessa ilmeisesti joitain aivan farssimaisia piirteitä, kuten hansikkaan sovittaminen käteen muka todistusaineistona.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Jenkeissä kesällä 1994 ja O.J. Simpsonin pakoa seurattiin livelähetyksenä tv-uutisista :)

O J siis ajoi autolla pakoon puukotusten jälkeen, helikopteri seurasi ajavaa autoa tuntitolkulla ja kuvasi sitä suorana telkkariin ja sitä sitten puitiin telkkarissa.

Itse asiassa löytyy youtubesta. Tässä

Vierailija
22/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Jenkeissä kesällä 1994 ja O.J. Simpsonin pakoa seurattiin livelähetyksenä tv-uutisista :)

O J siis ajoi autolla pakoon puukotusten jälkeen, helikopteri seurasi ajavaa autoa tuntitolkulla ja kuvasi sitä suorana telkkariin ja sitä sitten puitiin telkkarissa.

Itse asiassa löytyy youtubesta. Tässä

Oli siinä muutaman päivä ero.

Vierailija
24/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
25/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräitä syitä miksi Simpson todettiin syyttömäksi:

-Puolustus pääsi manipuloimaan valamiehistön valintaa, ja sai koottua rumasti sanottuna laumallisen vajakkeja. Ne ei ymmärtänyt DNA-aineiston merkitystä koko jutussa.

-Valamiehistölle luvattiin kolmen kuukauden oikeudenkäynti. Todellisuudessa se kesti yhdeksän kuukautta, ja yhdysvaltalaisen käytännön mukaan ne on koko sen ajan eristyksissä ulkomaailmasta. Yhdeksän kuukauden mediasirkuksen jälkeen ne ei luultavasti ajatellut paljon muuta kun kotiinpääsyä perheiden luokse.

-Yksi poliiseista, etsivä Mark Fuhrman, paljastui kovan luokan rasistiksi ja vetosi itsekriminointisuojaan kun häneltä kysyttiin jos hän on koskaan sormeillut todistusaineistoa niin että tummaihoinen saataisi tuomittua syyttömänä.

-Puolustus käänsi jutun rotukysymykseksi, vrt. kohta 1.

-Tekninen tutkinta oli vahvasti Simpsonia vastaan, mutta poliisi oli silti tehnyt selviä virheitä jopa 90-luvun puolenvälin mittapuun mukaan, vrt. kohta 3.

Vierailija
26/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko oikeudenkäynti on youtubessa.

Vierailija
27/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 19:27"]Yksi OJ:n puolustusasianajajista oli Robert Kardashian.

Oli OJ n ystäväkin. Jännä juttu taas on, että Robertin ex vaimo meni myöhemmin naimisiin miehen kanssa, joka puolestaan oli murhatun Nicolen ystävä..

Kris ja Nicole olivat ystäviä ennen murhaa

Vierailija
28/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Netflixistä American Crime Story jossa tota oikeudenkäyntiä käsitellään. Tosi hyvä ja mielenkiintoinen sarja!

Vierailija
29/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa Netflixistä American Crime Story jossa tota oikeudenkäyntiä käsitellään. Tosi hyvä ja mielenkiintoinen sarja!

Niin on ja David Schwimmer teki siinä todella hyvän roolityön, vaikka olen aina pitänyt  häntä ihan pilipalinäyttelijänä. Siihen en ota kantaa kuinka totuudenmukainen filmatisointi oli, mutta mielenkiintoinen kyllä. 

Vierailija
30/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oJ:n talon nurkalta löytyi joku verinen hanska. Ta ijoku muu todistusaineisto.

Samoin se autolla pakoon ajelu, ja itsarilla uhkailu ja siinä oikeestaan tunnusti  rivienvälistä epäonnistuneensa jne, muuta. Se on youtubessa se nauhoite mitä se siinä puhuu. "olen kauhea ihminen" siis juuri sen murhan jälkeen tai kun sitä oltiin pidättämässä.

SIt nicolen talo nluona ollut näki kun sen auto ajoi pois kiihdyyttäen heti murhan jälkeen, siis aivan sama auto.

Vierailija
31/35 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä kun katsoo kaikkia noita todisteita, että kuka muu olisi voinut murhan tehdä kuin OJ? Kaikki ne verijäljet ym, miten mahdollista? Tuntuu vaan käsittämättömältä, että pääsi vapaaksi.

Vierailija
32/35 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen uhri, joka kuoli ilmeisesti yrittäessään pelastaa naisen, tuntuu unohdetulta.

Vierailija
33/35 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/35 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up