Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko ankeaa 90-luvun alkua? Ihmiset olivat köyhiä ja Suomi oli vielä aika takapajula

Vierailija
24.12.2021 |

Tuli vain äkkiä mieleen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatkohan omiasi? Oli paljon teollisuutta ja nokia alkoi kasvaa. Sen jälkeen pelkkää kuihtumista eikä kukaan tätä junttilaa enää pelasta.

Vierailija
2/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oli lama, mutta Suomessa on ihan hirveitä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten Suomesta tulikin Euroopan etupajula.

Vierailija
4/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei paranna se, että maahan päästetään papereitta vielä hirveämpiä ihmisiä.

Vierailija
5/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin valokuvanäyttelyssä, joka kuvasi ankealta näyttänyttä 90-lukua.

Elin siinä maailmassa ja olin tyytyväinen elämääni.

En hahmottanut sottaisuutta tai synkkyyttä, koska kävin töissä ja seurustelin.

Hyvästä mielenterveydestä on ollut hyötyä elämässä. Masentuneelle maailma näyttää erilaiselta. 

Vierailija
6/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatkohan omiasi? Oli paljon teollisuutta ja nokia alkoi kasvaa. Sen jälkeen pelkkää kuihtumista eikä kukaan tätä junttilaa enää pelasta.

Voisit vaikka googlettaa 90-luvun lama, ja kuvia siitä ajasta. ap

Vierailija
7/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1."Ihmiset olivat köyhiä"

En minä ainakaan kokenut olevani köyhä, markalla oli ostovoimaa. Saatoin olla rikkaampi kuin ikätoverit joilla ei ollu rahaa esim tietokoneeseen.

2."Suomi oli vielä aika takapajula"

Suomi oli vielä itsenäinen ja nautin siitä ettei kaikki typerät lgbt tai only fanns trendit välittömästi tulleet suomeen. Se oli suojaisampaa.

3. Ysäri musiikki oli parempaa

Vierailija
8/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vieläkin takapajula. 

Vierailija
9/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin teini ja perheen yritys meni konkurssiin. Elettiin tosi tiukkoja aikoja, jotenkin selvittiin. Jäljet se kyllä jätti henkisesti.

Vierailija
10/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Suomi kulkee kohti tuhoaan kovaa vauhtia. Suomessa on paljon yksinkertaisia ihmisiä. Kantissuomalaiset ovat tyhmistyneet kun kuvittelevat että kutsumalla koko maailman agressiivisimmat heimot ikuisesti kylään.

Vierailija
11/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei paranna se, että maahan päästetään papereitta vielä hirveämpiä ihmisiä.

Onhan täällä kotilaisia vielä hirveämpiäkin, ne 15%, tiedätkö

Vierailija
12/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei vielä Eu sanellut miten täällä pitää elää. Tämän korona-ajankin päätöksien takia mielelläni eläisin 90-luvun ajan Suomessa. Vaikka olin työtön/opiskelija niin silti tuntui että oli rahaa enempi kuluttaa kuin mitä nyt. 

Vierailija
13/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just telkkarissa näytettiin vuoden -92 jouluostoshommeleita kodinkoneliikkeistä. Suosittuja joululahjoja olivat vedenkeittimet, mikroaaltouunit, jalkakylpylaitteet. Jonkinverran leipäkoneita meni mutta ei paljoa. Oli kuulema pahasti lama päällä, sanoi kodinkonemyyjä. 

Vierailija
14/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa ysäri oli hyvää aikaa. Meiltä ei puuttunut mitään. Oli ruokaa, rahaa, kesälomia ja auto. 

T. -75

Vierailija
15/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Suomi kulkee kohti tuhoaan kovaa vauhtia. Suomessa on paljon yksinkertaisia ihmisiä. Kantissuomalaiset ovat tyhmistyneet kun kuvittelevat että kutsumalla koko maailman agressiivisimmat heimot ikuisesti kylään.

itepähän ovat maailman agressiivisinta sakkia, kun ei muiden kanssa tapella niin sitten otetaan jäsentenväliset

Vierailija
16/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siloin 20+. Olen köyhä vieläkin.

Vierailija
17/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just telkkarissa näytettiin vuoden -92 jouluostoshommeleita kodinkoneliikkeistä. Suosittuja joululahjoja olivat vedenkeittimet, mikroaaltouunit, jalkakylpylaitteet. Jonkinverran leipäkoneita meni mutta ei paljoa. Oli kuulema pahasti lama päällä, sanoi kodinkonemyyjä. 

kenellehän tänä päivänä voisi antaa vedenkeittimen joululahjaksi?

Vierailija
18/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi, eli elämä oli ihanaa vaikka jälkikäteen katsoen olosuhteet oli per seestä. Lama näkyi kuitenkin lähinnä vanhempien riitoina ja ryyppäämisenä, eivät ole esim koskaan olleet työttömiä ja oli omakotitalo jne, mutta kaiken saa menemään vituroiksi kun haluaa.

Vierailija
19/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan tavallinen kerrostaloasunto vuokrattavana, oli ihan tavalliset kalusteet, sellaiset, jotka oli silloin muotia. Mitään ei puuttunut, ei mitään. Myöhemmin muutto isompiin puitteisiin. Joku toinen olisi valittanut siitä, mitä meillä ensin oli. Ihmiset ovat helvetin kammottavia Suomessa. En enää vietä aikaa köyhien tai pyrkyrien kanssa.

Vierailija
20/54 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne laman traumat edes on lapsilla rahasta vaan siitä kaikesta muusta perseilystä, mitä aikuiset aiheuttivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän