Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hammaslääkärikammo vaarantaa terveyden :(

Vierailija
08.04.2015 |

olen yksi niistä 80-luvun kouluhammas-lääkäreistä traumat saanut, käyn hammaslääkärissä ehkä kerran kahdessa vuodessa kun alkaa särkeä liikaa . no, nyt minulla on sitten kolme hammasta tulehtunut, viidessä iso reikä, ab-kuuri & kahden hampaan poisto edessä.. :(

toivon, että lapseni eivät ikinä saa tätä kammoa, on hirveää leikkiä terveydellään mutta kun saa paniikkokohtauksen jo kun pitäisi varata aika !

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt lukion jälkeen ikinä, nyt ikää 40 v. Toisaalta eipä ole särkenyt eikä vaivannutkaan mitenkään. 

Vierailija
2/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut ennen hammaslääkärikammoa, mutta useilla (varoittamatta/kysymättä) puuduttamatta poraamisilla tai vaillinaisesti puudutettua hammasta poraamalla ja muilla tarpeettomilla kivun tuottamisilla sellainen saatiin aikaiseksi julkisen puolen hammaslääkäreissä.

Puuttuuko hammaslääkäreiden koulutuksesta kokonaan etiikka osuus vai mistä on kysymys kun "lääketieteen ammattilainen" täysin seuraukset tiedostaen näin toimii? Olisiko aika tehdä tuollaisista joka kerta valitus niin, että joutuisivat edes jollekin selvittämään toimintaansa? On hyviäkin hammaslääkäreitä, jopa julkisella puolella, mutta nämä selkeästi väärän alan valinneet aiheuttavat paljon lisäkustannuksia mm. pelon takia hoitoon hakeutumattomuuden muodossa, jolloin hampaat pääsevät pahimmillaan poistokuntoon, sedaatio-ja nukutuskuluina, huonon suun terveyden aiheuttamina muina sairauksina, protetiikkahoitokuluina ja niin edelleen. Tehdään itsellemme ja muille palvelus ja tehdään ainakin tästä eteenpäin se valitus kaikista näistä puuduttamatta poraamisista (ilman lupaa) yms, jotka eivät ole hoitoa, vaan tarpeettoman kivun tuottamista, väkivaltaa. Kun riittävän moni (ja meitä on monta) vie asian eteenpäin niin voisi asiat muuttuakin. On naurettava tilanne, että n. puolet kansasta pelkää hammaslääkäriä, vaikka kunnon puudutteet on keksitty jo aikaa sitten. On suorastaan käsittämätöntä, että joku lääkäriksi itseään kutsuva mieluummin on niitä käyttämättä ja aiheuttaa turhaa kipua potilaalle. Fyysistä kipuakin pahempi on näistä seuraava hammaslääkärikammo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole pelkoa mutta kun ei ole rahaa niin ei voi mennä hampilekurille.

Vierailija
4/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 03:26"]

[/quote]Ei ole rahaa? :-D Olisiko tuo aavistuksen nolo tekosyy, mutta niitähän sinulla riittää. Ihan varmasti rahaa on se muutama kymppi mitä hammaslääkäri kunnallisella puolella maksaa. Ihmeellisesti siihen tupakkaan ja viinaan rahaa löytyy, samoin turhiin herkkuihin ja autokin varmasti pihalla on, mutta juuri silloin kun hammaslääkäriin pitäisi mennä niin rahat ovatkin harmittavasti loppu ihan viimeistä senttiä myöten. Kun käyt kunnallisella, niin lasku tulee vasta useita kuukausia myöhemmin, eli varaapa aika ja ala säästämään. Maksuaikaakin voit varmaan lykätä muutamalla kuukaudella ennen kuin lasku siirtyy perinnön kautta ulosottoon, joten sinulla saattaa olla hyvinkin melkein vuosi aikaa säästää. :)

Vierailija
5/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kunnon puudutus. Kerro kammo. Niitä on kai erikoispaikkoja, jotka suunnattu just kammoisille. Ota selä missä.

Munuaiset ja maksa menee, jos ikenien ja niitten reikien  kautta epäpuhtaudet pääsee kehoon.

Vierailija
6/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittele rentoutumista. Ota ennen hammaslääkäriä särkylääke ja ehkö joku relaksantti?

Vierailija
7/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 05:45"]

[/quote]Ei ole rahaa? :-D Olisiko tuo aavistuksen nolo tekosyy, mutta niitähän sinulla riittää. Ihan varmasti rahaa on se muutama kymppi mitä hammaslääkäri kunnallisella puolella maksaa. Ihmeellisesti siihen tupakkaan ja viinaan rahaa löytyy, samoin turhiin herkkuihin ja autokin varmasti pihalla on, mutta juuri silloin kun hammaslääkäriin pitäisi mennä niin rahat ovatkin harmittavasti loppu ihan viimeistä senttiä myöten. Kun käyt kunnallisella, niin lasku tulee vasta useita kuukausia myöhemmin, eli varaapa aika ja ala säästämään. Maksuaikaakin voit varmaan lykätä muutamalla kuukaudella ennen kuin lasku siirtyy perinnön kautta ulosottoon, joten sinulla saattaa olla hyvinkin melkein vuosi aikaa säästää. :)

[/quote]

Joku on HIEEEMAN sekaisin!!! Mene nukkumaan, kun noin heittää päästä, kiitos.

Ja kyllä mulle on se lasku läntätty käteen siellä hammaslääkärillä ja maksuaikaa 2 viikkoa, että taas joku ei tiedä mistä puhuu. Kunta myös laittaa todella nopeasti perintään, joten eipä viitsi viivytellä. Voi LOL!

Vierailija
8/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 06:11"]

[/quote]

Ja kyllä mulle on se lasku läntätty käteen siellä hammaslääkärillä ja maksuaikaa 2 viikkoa, että taas joku ei tiedä mistä puhuu. Kunta myös laittaa todella nopeasti perintään, joten eipä viitsi viivytellä. Voi LOL!

[/quote]Höpsistä heijaa vaan. No mutta omatpahan ovat hampaasi ja elämäsi, onneksi kaikki eivät ole niin ongelmaisia ihmisiä. :)

Vierailija
9/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 06:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 06:11"]

[/quote]

[/quote]Höpsistä heijaa vaan. No mutta omatpahan ovat hampaasi ja elämäsi, onneksi kaikki eivät ole niin ongelmaisia ihmisiä. :)

[/quote]

Kröhöm... Olin nyt kyllä ihan ULKOPUOLINEN kirjoittaja, en siis tuo kelle mussutit. Aina pitäisi muistaa, että et koskaan tiedä kelle vastaat ;) Joten heippa hei sulle kukkuu-ihminen.

Vierailija
10/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:49"]

Mä en ole käynyt lukion jälkeen ikinä, nyt ikää 40 v. Toisaalta eipä ole särkenyt eikä vaivannutkaan mitenkään. 

[/quote]

Kannattaa käydä, mulla oli vastaavassa tilanteessa kahdessa hampaassa niin syvät reiät ettei auttanut enää muu kuin juurihoito. Oli ihan hilkulla ettei jouduttu poistamaan niitä. Eikä oireillut mitenkään.

Vierailija
11/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta jäi myös mulle traumat. Oli ihan kamala hammaslääkäri :( Nyt on ihan kauheaa mennä hammaslääkärille. Onneksi tehty vain pieniä paikkauksia ym mutta jos jotain isompaa tulisi,, mä kuolisin siihen pelkoon.

Vierailija
12/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:42"]Lapsuudesta jäi myös mulle traumat. Oli ihan kamala hammaslääkäri :( Nyt on ihan kauheaa mennä hammaslääkärille. Onneksi tehty vain pieniä paikkauksia ym mutta jos jotain isompaa tulisi,, mä kuolisin siihen pelkoon.
[/quote]

Ja olen 40v.

Vierailija
13/13 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin hulluna kipua ja lisäksi inhoan sitä, että mua kosketaan päähän ja naamaan. Oli pakko varata aika ja kerroin, että todella pelkään. Laitettiin tukeva puudutus ja odotettiin, että varmasti on puutunut. Ja jumankauta ihme tapahtui: se oli ällöttävää mutta en rimpuillut tai mitään, niin kuin ennen. Onnistui! Nyt varaan uuden ajan ennen sitä vuoden rajaa, etten taas ala vitkutella asian kanssa. Jalat tärisi pitkään viimekskin, mutta tein sen silti. Psyykkasin itseni hyvin kuvittelemalla, miten paljon verenmyrkytys tai sydärin hoito mahtaa sattua verrattuna hampaitten hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi