En jaksa arkea
Olen kokopäivä töissä , nyt olen huomannut, että on kauhea kynnys aloittaa vaikka liikuntaharrastus lun olrn ihan puhki töistä. Pääsiäislomalla tuntui että on aikaa laittaa pihaa kuntoon ja tehdä omia harrastetöitä. Onko se tosiaan niin, että pitää valita joko työ tai oma aika. Molempiin ei jaksa panostaa. Mieli uupuu täysin jos alan töiden jälkeen jotain harrastamaan. Miten te muut jotka teette 37 h viikko töitä jaksatte tehdä muutakin.
Kommentit (8)
Minulla on ihan sama juttu. Väsyn työpäivän aikana niin pahasti että en jaksa lähteä mihinkään harrastuksiin. Hyvä kun kaupassa jaksaa käydä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:27"]Minä valitsin oman ajan.Töihin en enää mene koskaan.Miksi raataa lyhyt elämä paskalla palkalla jossain paskaduunissa?
[/quote]
On olemassa myös mukavia duuneja hyvällä palkalla. Mä ainakin nautin työstä! Hajoais pää jos ei olis säännöllistä järkevää tekemistä, eikä tuosta rahastakaan haittaa ole.
Sama homma, en jaksakaan. Tämä on varmaan ihan ihmisestä kiinni, myös mun mies tekee vaativaa hommaa ja silti jaksaa harrastaa: käy bänditreeneissä, melomassa ja sählyssä. Mä en jaksa ikinä mitään, kaupassa käyntikin on jotenkin tooosi rasittavaa.
Nautin kuitenkin niin paljon rahasta etten ikinä voisi heittäytyä työttömäksi. En mä sellastakaan elämää jaksaisi, ettei olis ikinä rahaa tehdä mitään.
Mites luulet että äidit jaksaa? Ei siinä paljon sohvalla köllötellä töiden jälkeen.
Töiden jälkeen jaksaa korkeintaan roikkua koneella tai katsoa telkkaria. Kaupassa käynti on pakko ja sekin ottaa voimille. Mielummin työtön vähemmällä rahalla niin on jotain elämääkin.
Jos on hyvässä kunnossa , jaksaa muutakin kuin työn. Jos fyysinen kunto on ihan rapakunto, ei jaksa mitään.
Teen kokopäivätyötä ja harrastan joogaa, juoksua,uintia ja käsitöitä. Lapset ovat kaikki jo kouluiässä niin nyt on omaa aikaa yllinkyllin. Onhan joka viikko 2 kokonaista vapaapäivääkin, mitä te uupuneet silloin sitten teette ? Ei saa jäädä lojumaan vaan pitää liikkua, siitä saa energiaa.
Yleensä tämä koskee naisia koska naiset joutuu pitämään kaikesta huolen kotona henkisestikkin. Jos pyykit pitää laittaa, ne laitetaan itse tai pyydetään mies laittamaan. Kun pitää keksiä ruoka, se keksitään itse tai pyydetään miestä keksimään. Miehet ei koskaan tee mitään oma-aloitteisesti, ovat vain tekemättä mitään ja odottavat ohjeita. Jos ei tee itse mitään tai pyydä miestä tekemään, koti on kuin pommin jäljiltä. Siksi miehet jaksaa painaa menemään töidenkin jälkeen koska mistään ei tarvitse huolehtia.
Minä valitsin oman ajan.Töihin en enää mene koskaan.Miksi raataa lyhyt elämä paskalla palkalla jossain paskaduunissa?