Vakituisessa kokoaikaisessa työssä palkaa alle 1500€ käteen
Kommentit (47)
Itse olen yksityisen pankin pääjohtaja. Ansaitsen kuukaudessa nettona 15000 €. Olen tehnyt paljon sen eteen töitä ja käynyt kouluja. Hyvin ylpeä tästä.
Ainiin ja olin siis hotellissa töissä. Nyt olen työtön, koska sanoin itseni irti hirveän työilmapiirin takia. Uudet työt alkaa onneksi ensi viikolla, vain pari viikkoa ehdin olla työttömänä. 36
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:26"]
Tänä vuonna keskimäärin 80 euroa käteen kuussa nettona. Yrittäjänä. Onko reilua.
[/quote]
Minkä alan yrittäjä olet?
[/quote]
Yrittäjänä ei toki tarvitse itselleen palkkaa ollenkaan jos ei tahdo vaan käyttää firman rahoja elämiseen, jolloin verottaja ei pure yhtä lujaa. Olettaen siis että osakeyhtiö kyseessä.
[/quote]
Höpsis. Verottaja laskee palkaksi kaiken minkä nostat.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 16:28"]Sama täällä, lähihoitaja. Kolmivuorotyö.
[/quote] Mitä hourit! Lähihoitaja ja kolmivuorotyö, palkka nettona 2400-2600 kk.
[/quote]
Taitaa mennä netto ja brutto sekaisin.
Äänestäkää puoluetta joka haluaa laskea verotusta. Ja työnantajamaksuja. Jää enemmän maksuvaraa ja lisää käteen liksasta!
Kyllä 3000 euroa brutosta on ihan normaalia maksaa veroja ja muita maksuja se 1000 euroa. Palkasta menee kuitenkin verojen lisäksi myös tyel ym maksuja. Minun palkkani on 2880 ja käteen tulee 2050, eli suhteessa ollaan samassa kuin aiemmin vastannut 3000 euroa bruttona tienannut. Minulla ei ole vähennyksiä, mutta en myöskään maksa kirkollisveroa.
Erityisnuorten ohjaajana sama juttu. Tosi "palkitsevaa".