En ole koskaan maistanut lipeäkalaa. Onko se niin kauheaa kuin mitä siitä puhutaan?
Kommentit (48)
Makuasia, sanoi Ron Jeremy, kun muniaan nuoli.
Vierailija kirjoitti:
Ei maistu miltään. Haju on kauhea ja suuntuntuma kuin kondomia söisi.
Kauhea on haju kaalikeitossakin, mutta silti on hyvää. Tai kukkakaalin keittämisessä.
En muista maistaneeni.
Yritin googlettaa ohjetta, kaikissa kehotettiin tekemään jotain valmiille lipeäkalalle, nopeasti ei löytynyt ohjetta siihen miten siitä turskasta? saadaan lipeäkalaa. Hämmentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauheeta siitä puhutaan?
Että kukaan ei halua syödä sitä ja se on ihmisten inhokkiruoka.
Ainakaan se ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää on. Kunnon vaökokastikkeessa. Hyvää valkkaria!
Mikä on kunnon valkokastike, sekään ei maistu miltään.
Googlaa (tai mieluummin duckduckgoaa) valkokastike ohje
Valkopippurilla maustettua maitoa, ei voi sanoa hyväksi.
Lipeäkala voisi hyvin olla vauvan mauton ensiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maistu miltään. Haju on kauhea ja suuntuntuma kuin kondomia söisi.
Kauhea on haju kaalikeitossakin, mutta silti on hyvää. Tai kukkakaalin keittämisessä.
Laittakaapa etikkaa johonkin kuppiin tai lautaselle hellan viereen kun kaalia, lipeäkalaa tai kukkakaalia keitätte. Lisäksi liesituuletin päälle niin on erittäin vähän mitään hajuja ja tuoksuja näistä. Ikivanha keino.
Vierailija kirjoitti:
En muista maistaneeni.
Yritin googlettaa ohjetta, kaikissa kehotettiin tekemään jotain valmiille lipeäkalalle, nopeasti ei löytynyt ohjetta siihen miten siitä turskasta? saadaan lipeäkalaa. Hämmentävä.
Sitä liotetaan ensin koivuntuhkalipeässä. Tarkemmin en prosessia tunne, kun en ole itse ollut tekemässä. Isovanhempani tekivät niin kauan, kun sitä kalaa sai kuivana.
Jos joku haluaa kuvauksen miltä lipeäkala maistuu, niin kuvittele hivenen pehmeä kananmunanvalkuainen valkokastikkeen joukossa. Se vastaa tekstuuria ja makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa (tai mieluummin duckduckgoaa) valkokastike ohje
Valkopippurilla maustettua maitoa, ei voi sanoa hyväksi.
Lipeäkala voisi hyvin olla vauvan mauton ensiruoka.
Monissa arvostetuissa gourmet-ruoissakin maku on mieto ja hienovarainen.
En oo minäkään. Haluaisin kyllä maistaa.
Lipeäkala kruunaa mun joulun koska sitä syödään toisena joulupäivänä ja vain sellaisten kanssa, jotka - kuten minä - todella pitävät siitä!
BB:n perusteella on ilmeisesti aika kauheaa siis hajunsa perusteella, mutta ei eilmeisesti makunsa perusteella?
On mun herkkua! Lapsuudenkodissa oli aina. Nyt kun mies ei syö kalaa, en ole jaksanut pelkästään itselleni tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siitä normaalista valkovuodosta tehty kastike.
Samoin, en ole muuten minäkään, mutta sen muistan lapsena että kun äiti sitä paistoi niin koko asunto haisi eltaantuneelle vitulle.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, en ole muuten minäkään, mutta sen muistan lapsena että kun äiti sitä paistoi niin koko asunto haisi eltaantuneelle vitulle.
Olisko mahdollista että paistoi sitten vittuaan siellä, koska lipeäkala ei sille haise.
Kaikki kala joka ei ole ollut uunissa on kauheaa. Sushi, kun se kala on niin ällöä jää syömättä...
Vähän kuin saippuaa söisi. Valmistusmenetelmäkin on samanlainen.
Mulle opetettiin koulussa, että lipeää ei pidä juoda, koska se syövyttää kurkkutorven puhki.