En ole koskaan maistanut lipeäkalaa. Onko se niin kauheaa kuin mitä siitä puhutaan?
Kommentit (48)
Ei se lipeäkala maistu miltään. Kastike maistuu.
Tykkään älyttömästi melkein ihan kaikesta kalasta, mutta lipeäkalaa oon kerran maistanut enkä tykännyt yhtään. Epäilen, että ei ollut kunnolla tehtyä tms. Kun siis ihan kaikki muu kala maistuu maailman parhaiten. Eskimoitten ja lappalaisten sukua, esi-isät eläneet kalalla :) Ja poronlihalla tietty
Hyvää on. Kunnon vaökokastikkeessa. Hyvää valkkaria!
Ei maistu miltään. Haju on kauhea ja suuntuntuma kuin kondomia söisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauheeta siitä puhutaan?
Että kukaan ei halua syödä sitä ja se on ihmisten inhokkiruoka.
Rakastan lipeäkalaa, mutta olenkin puoliksi norjalainen. Ei ole viellä vastaan tullut sellaista kalaruokaa mistä en tykkäisi.
Maista rohkeasti vaan kun tilaisuus tulee. Se on melko miedon makuinen kala. Ja kuten yleensä, maku - tai vika maussa - riippuu kastikkeesta. Jos olet epävarma, annostele kastiketta ensin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään älyttömästi melkein ihan kaikesta kalasta, mutta lipeäkalaa oon kerran maistanut enkä tykännyt yhtään. Epäilen, että ei ollut kunnolla tehtyä tms. Kun siis ihan kaikki muu kala maistuu maailman parhaiten. Eskimoitten ja lappalaisten sukua, esi-isät eläneet kalalla :) Ja poronlihalla tietty
Tuskin saat sitten kizukalaakaan syötyä. Se on lipeäkalaakin kamalampaa, kevätauringossa kuivatettua särkeä yms. Hyi olkoon, vanhempani yrittivät mulle tuota syöttää, he kun siitä niin tykkäsivät. Soppa tuosta on kuvottavuuden huipentuma.
Menettelee maitokastikkeen,maustepippurin,perunoiden ja suolan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kunnon valkokastike, sekään ei maistu miltään.
Minulle joulu ilman lipeäkalaa ei ole joulu. Tosin vielä en ole sitä hankkinut. Saa nähdä, tuleeko joulua lainkaan.
Jos joku ei ole maistanut lipeäkalaa, niin ei ole paljosta jäänyt paitsi. Kala, joka on säilötty muinaisella menetelmällä ennen pakastimen keksimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kunnon valkokastike, sekään ei maistu miltään.
Googlaa (tai mieluummin duckduckgoaa) valkokastike ohje
Mautonta se on, ja vielä pahempaa, kun se länsisuomalaisittain vielä ilmaistaan sanalla "livekala". YÄKS!
Taas olisi ollut paikka sille "lisää kysely"-toiminnolle.
Samaa kuin kalapuikoissa.