Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsesi oppivat kuperkeikan eteen?

Vierailija
07.04.2015 |

Mietin kun esikoinen oli 3v ja nyt pikkusisko 1, 5v tekee sujuvia kuperkeikkoja jumppamatolla..

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oppi noin 2,5-vuotiaana, kuopus noin 1,5-vuotiaana.

Vierailija
22/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kömpelö, epäliikunnallinen ja epävarma 5v osaa jonkinlaisen kuperkeikan. Ollaan harjoiteltu niin kotona kuin niissä liikuntakerhoissa missä ollaan käyty.

Tämä vastapainoksi noille kaikille liikuntaihmeille tässä ketjussa. (Kyllä, mua harmittaa ettei oma ole sellainen...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kuperkeikka pitäisi siis osata?

Vierailija
24/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:52"]

Tekeekö nämä teidän 1v:t kuperkeikkoja nousten sieltä kyykkyyn vai jäävät makaamaan selälleen?

[/quote]

Kyykkyyn ja sieltä seisomaan samalla vauhdilla.

Vierailija
25/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan 4-6 vuotiaiden jumppaa ja aina sinne tulee lapsia joilla ei ole pienintäkään hajua kuperkeikan teosta. Sitten on sellaisia vinoja kierähdyksiä tai selälleen läsähdyksiä. Jotkut tekee hienosti! Täällä siis vaikuttaa kuin kaikki 1-vuotiaat sen jo osaisi, mutta näin ei todellakaan ole.

Vierailija
26/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:04"]Mun kömpelö, epäliikunnallinen ja epävarma 5v osaa jonkinlaisen kuperkeikan. Ollaan harjoiteltu niin kotona kuin niissä liikuntakerhoissa missä ollaan käyty.

Tämä vastapainoksi noille kaikille liikuntaihmeille tässä ketjussa. (Kyllä, mua harmittaa ettei oma ole sellainen...)
[/quote]

Meillä poika oppi 6-vuotiaana ja on aina ollut kömpelö mutta tykkää silti kovasti liikunnasta.

Vierailija
27/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kk lapsi kiinnostui kerralla nähtyään isompien lapsien esimerkin. Lapsi menee usein aloitusasentoon, ja pitää työntää hänelle vauhtia, että kiepahtaa ympäri. Lapsi nauttii kovasti tästä leikistä, hän myös tunnistaa sanan ja menee aina pää käsien välissä karhukävelyasentoon, kun ehdottaa kuperkeikkoja.
en todellakaan ymmärrä, miten joku 12 kk osaa itse ponnistaa koko kuperkeikan loppuun asti! Onpas taitavia!

Vierailija
28/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ehkä 2v, toka 1v (poikia molemmat) ja kolmas (tyttö) täyttää kohta 3v eikä vielä osaa.

Vierailija
29/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oppi 1 v 3 kk, tosi liikunnallinen lapsi. Nyt 11 v. jalkapallojoukkueessa on edelleen lapsia, jotka eivät osaa kuperkeikkaa. Tätä harjoitellaan tietoisesti = kehittää koordinaatiota, keskivartaloa ja auttaa mm. kaatumaan "oikein".

Vierailija
30/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:04"]Mun kömpelö, epäliikunnallinen ja epävarma 5v osaa jonkinlaisen kuperkeikan. Ollaan harjoiteltu niin kotona kuin niissä liikuntakerhoissa missä ollaan käyty. Tämä vastapainoksi noille kaikille liikuntaihmeille tässä ketjussa. (Kyllä, mua harmittaa ettei oma ole sellainen...) [/quote] Meillä poika oppi 6-vuotiaana ja on aina ollut kömpelö mutta tykkää silti kovasti liikunnasta.

[/quote]

Siis kyllähän tuo 5v:kin tykkää liikunnasta. On vain kömpelö ja epävarma eikä oikein mikään tahdo onnistua. Mennään niillä mitä on niin kauan kuin vain vähänkin kiinnostaa, kai ne taidot siitä jossain vaiheessa.

Vierailija
31/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki kuperkeikkaa ennenkuin käveli :)

Lähti kävelemään 1v6kk kehitysiässä ja 1v8kk kalenteri-iässä (keskoslapsi siis).

Vierailija
32/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:52"]12 kk lapsi kiinnostui kerralla nähtyään isompien lapsien esimerkin. Lapsi menee usein aloitusasentoon, ja pitää työntää hänelle vauhtia, että kiepahtaa ympäri. Lapsi nauttii kovasti tästä leikistä, hän myös tunnistaa sanan ja menee aina pää käsien välissä karhukävelyasentoon, kun ehdottaa kuperkeikkoja.
en todellakaan ymmärrä, miten joku 12 kk osaa itse ponnistaa koko kuperkeikan loppuun asti! Onpas taitavia!
[/quote]

Näinhän se yleensä kai menee että ne lapset tykkää pyllistellä siinä karhukävelyasennossa ja osa oppii siitä käännähtämään ympäri ja osa tarvitsee alkuvauhdit :) Tänne on vaan kertynyt joukko jotain huippulahjakkaita pyörijöitä

Vierailija
33/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:55"]13.v
[/quote] oliko lapsi vähän jälkeen jäänyt? Mutta onneksi oppi toivon kaikkea hyvää sinulle ja teinillesi
[/quote]

Mä en osaa vieläkään.

Terv. 38vee perheellinen ja korkeasti koulutettu ( eli normiälyinen). Ainoa missä vikaa on tasapainoaisti joka on huono. Siksi kuperkeikka tuntui jo lapsena itsetuhoiselta toiminnalta.

Vierailija
34/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vieläkään t: N18. Joskus ala-asteella olis pitäny osata, itku kurkussa yritin kun sattui niin älyttömästi niskaan. Ei onnistunut.

Vierailija
35/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuoden ikäisenä ainakin tämä nuorempi oppi.

Vierailija
36/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt jumppia viisi vuotta lapsille 1-vuotiaasta eteenpäin. En muista törmänneeni yhteenkään lapseen joka olisi osannut ihan kunnon kuperkeikan jo yksi vuotiaana. Ei onnistu kyykkyyn edes alamäessä tehtynä. 3-5 vuotiaat yleensä oppivat kunnon kuperkeikan, mutta ei sitä osaa kaikki seitsemän vuotiaatkaan. Kaikki 1-vuotiaat eivät suostu edes yrittämään ja osa tykkää pyörähtää ympäri, mutta en kutsuisi sitä vielä kuperkeikaksi, kuten joku muukin täällä sanoi.

Vierailija
37/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:55"]13.v
[/quote] oliko lapsi vähän jälkeen jäänyt? Mutta onneksi oppi toivon kaikkea hyvää sinulle ja teinillesi
[/quote]
Excuse mua?? Jaa kuperkeikka määrittelee älykkyyden!? Hän oppi kärrynpyörän viisivuotiaana ja ei vain ollut kokenut kuperkeikan opettelua tarpeelliseksi. On sulla logiikka.
t. ärsyyntynyt 11

Vierailija
38/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin myöhään. Nuorin oli varmaan 4v. Luki ennen kuin osasi kuperkeikan:D

Vierailija
39/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 17:06"]Hyvin myöhään. Nuorin oli varmaan 4v. Luki ennen kuin osasi kuperkeikan:D
[/quote]
Hmm..4 on mielestäsi hyvin myöhään!??! Vilkaisitko edes ylempää viestiä..?

Vierailija
40/40 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö teki kuperkeikkoi 1 -vuotiaana, ku iha ihmeteltiiki et hä! Ku esikoine ei oo tehny oikee vieläkää ja täytti just kuus, poika kylläki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi