Poliisiasemalle ilman ajanvarausta?
Hei!
Mun täytyisi kiireellisesti saada jonkinlainen henkilöllisyystodistus (12.5. mennessä) enkä omista minkäänlaista (vuosia sitten umpeutuneen passin lisäksi, jossa lisäksi väärä sukunimi). Ajanvarauksia Helsingin poliisiasemalle ei saa ennen 13.5. niin mitä voisin tehdä? Onko enää mahdollista vain kävellä sisään ja ottaa vuoronumeroa? Ajattelin passin hankkia.
Kommentit (16)
Pasilaan voi ainakin vain mennä. Hain alkuvuodesta passin maanantaina iltapäivällä ja jonotin noin 20 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 09:44"]On, mutta varaudu jonottamaan.
[/quote]
Juuri näin. Jono voi olla usean tunnin mittainen.
Pasilaan voi mennä jonottamaan, mutta jonottaa saa tosiaan tunteja. Jos vain mahdollista, niin kannattaa mennä jonottamaan oville hieman ennen kuin poliisilaitos aukeaa. Itse kävin viime viikolla kymmenen aikoihin siellä, jonossa oli 45 ihmistä ja vartin aikana kaksi numeroa rullasi eteenpäin.
Jes ihanaa, kiitos kaikille vastauksista!
ap
Ei ole pakko asioida lähimmällö poliisilaitoksella, jos sinulla on auto käytössä ja pääset vaikka keskellä päivää hoitamaan asioita voit varata ajan johonkin toiseen toimipisteeseen.
Kannattaa tosiaan mennä jonnekin pienemmälle poliisilaitokselle. Esimerkiksi vuosi sitten Tampereen poliisilaitokselle olisi saanut ajan jonnekin kolmen viikon päähän ja jonottamalla menee helposti parikin tuntia. Nokian poliisilaitoksella passihakemus jätetty alle 5 min ilman ajanvarausta.
Varaa johonkin landeasemalle niin pääset heti
Helsinki-Vantaan lentokentän poliisilta kuulema saa pikapassin nopeasti.
Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pitää passi voimassa ja hankkia uusi ennen kuin sitä tarvii.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:00"]
Helsinki-Vantaan lentokentän poliisilta kuulema saa pikapassin nopeasti.
Ihan vaan vinkkinä, että kannattaa pitää passi voimassa ja hankkia uusi ennen kuin sitä tarvii.
[/quote]
Tosin Helsinki-Vantaalta ei saa pikapassia ellei kulje varsinaiselle matkallekin Helsinki-Vantaan kautta.
Itse kun kävin niin en joutunut jonottamaan lainkaan. Riippuu varmasti siitä miten isolla paikkakunnalla ajattelit käydä.
- P21 (Peräkamaripoika)
Suosittelen menemään ilman ajanvarausta paikalle heti kahdeksaksi, kun Poliisitalo 2 aukeaa. 10-11 maissa saattaa olla jo 4-5h jonot. Ja palvelu toimii myös ilman ajanvarausta, mutta tosi hitaasti.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 11:22"]
Suosittelen menemään ilman ajanvarausta paikalle heti kahdeksaksi, kun Poliisitalo 2 aukeaa. 10-11 maissa saattaa olla jo 4-5h jonot. Ja palvelu toimii myös ilman ajanvarausta, mutta tosi hitaasti.
[/quote]
Pasilassa Tällein.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 09:46"]
Pasilaan voi ainakin vain mennä. Hain alkuvuodesta passin maanantaina iltapäivällä ja jonotin noin 20 minuuttia.
[/quote]
Niin ja lisäyksenä: menin paikalle tosiaan noin 45 minuuttia ennen sulkemisaikaa, jolloin jonoa ei juurikaan ollut. Moni tuntuu ryntäävän paikalle heti aamusta, eli silloin joutuu varmaan jonottamaan kauiten.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 09:40"]
Hei! Mun täytyisi kiireellisesti saada jonkinlainen henkilöllisyystodistus (12.5. mennessä) enkä omista minkäänlaista (vuosia sitten umpeutuneen passin lisäksi, jossa lisäksi väärä sukunimi). Ajanvarauksia Helsingin poliisiasemalle ei saa ennen 13.5. niin mitä voisin tehdä? Onko enää mahdollista vain kävellä sisään ja ottaa vuoronumeroa? Ajattelin passin hankkia.
[/quote]
Palvelussa voi tarkistaa myös muiden asemien tilanteen. täällä päin suomea pääpoliisiasema on koko ajan tukossa, mutta jos hyväksyy bussi/automatkan niin johan niitä aikoja löytyy paremmin.
vrt. itse pääaseman piirissä mutta hain passini haukiputaalta (20 mins bussimatka)
Oliko niin, että Pasilassa voi jonottaa?
Ihan kuin olisin jostain sellaista lukenut.