Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 20 kg laihduttaneet, kerro millä onnistuit

Vierailija
07.04.2015 |

Ruokavalio pääpiirteittäin, liikunnan määrä?

Kuinka kauan kesti, kuinka kauan kilot ovat pysyneet pois?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöllä

Vierailija
2/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 4 kk 18 kiloa ja jatkan edelleen. Palkkaisin pt:n ja se oli elämäni paras päätös! Olen monta kertaa ennenkin laihduttanut ja yrittänyt laihduttaa. Nyt on niin helppoa vaan tehdä, mitä toinen sanoo ja jos paino ei putoa, niin se ei ole "mun vika" eikä siinäkään jää yksin. Syön 5 kertaa päivässä melko perusruokaa n.1600-1900 kcal päivässä ja liikun 4 kertaa viikossa. Toisin kuin luulin, niin tuon liikkumisen ehtii, vaikka mullakin on 1 ja 4-vuotiaat lapset. Telkkua tulee vaan kTsottua vähemmän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippu 15kg pelkällä ruokavalion muutoksella. normaalia kotiruokaa mutta puolta pienemmät annokset. Ilta ja välipalat söin ennen leipää, nykyään hedelmää/mehukeittoa(sokeriton) tai muuta kevyttä. Kun olin 15kg tiputtanut, sitten piti jo liikuntaa lisätä että paino pysyi laskusuunnassa. Kävelylenkit, crosstrainer, kotona bile musiikin tahdissa veivaaminen. :D Tavat ovat monia, pääasia että kokoajan paino laskusuunnassa. Ja tärkeää on myös noin kerran viikossa syödä enemmän, että ruoan sulatus pysyy käynnissä eikä totu niukkaan kalorisaantiin.

Vierailija
4/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikuntaa ollenkaan, söin vaan todella vähän.

Vierailija
5/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500kcal/vrk, joka päivä väh 1h liikuntaa (hiki piti tulla), ei punasta lihaa tai höttöhiilarii. Paljon kasviksia, salaattia, proteiinia ja vettä. Meni reilu 6kk. Kaksi vuotta sitten vähän hölläsin, edelleen samoissa mitoissa (L -> S).

Vierailija
6/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh:lla

Vierailija
7/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiloklubin ohjeilla, eli kaloreita laskemalla ja monipuolisesti syömällä. Mutta kyllä niitä kiloja tuli sitten takaisinkin kun kaloreiden laskeminen jäi erinäisistä syistä. Pitäisi vaan jaksaa jatkaa sitä ruokien vahtimista vielä senkin jälkeen kuin painotavoite on saavutettu, niin pitkään että ne hyvät ruokailutavat muodostuu pysyviksi tavoiksi, eli varmaankin useamman vuoden ajan.

Vierailija
8/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoon puolittaminen ja joka päivä n. Tunti liikuntaa. Lihaa tulee mätetty, proteiini on hyvästä ku rupee liikkumaa... 4kk -16kg t.m 33

Vierailija
9/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh:lla laihdutin. Aloitin neljä vuotta sitten kun kiloja oli 86. Nyt painan 68kg ja tämän olen pitänyt noin vuoden verran. Tähän ajanjaksoon on mahtunut karppauksen koko kirjo ketokarppauksesta hyväkarppiin. Vuosi sitten siirryin Optimal dietin mukaiseen ruokailuun ja tämä on nyt se mun juttu.

Liikuntaa harrastan sen verran mitä töissä tulee liikuttua. Käytännössä koko ajan jaloillaan, kävelyä edes takas, kyykkyyn ylös liikettä, lapiointia, talikointia, painavien juttujen kantamista ja nostamista. Tämän lisäksi lenkkeilyä koirien kanssa vaihtelevasti. Kesällä uintia, pyöräilyä, tramboliinia, frisbeegolfia ja muita pihapelejä.

Vierailija
10/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monuouolisella ja säännöllisellä syömisellä, ja maalaisjärjen käytöllä. 5 ateriaa päivässä, syön vain sitä, mitä todelka tekee mieli, eli paljon kasviksia eri tavoin laitettuna (paljon mausteita ja suolaa, myös gratiinia joskus), lihaa, kalaa ja munaa, ja juustoja (nam). Jos mieli tekee, syön pottua/pastaa, mutten tarvitse joka aterialla. 1-3 ruisleivän palaa päivässä, ja rahkaa, raejuustoa ja maustamatonta jugurttia, mutta en sen takia että joku ruokavalio käskee vaan siksi että tykkään! 1 ateria (välipala töissä) pelkkää pähkinää ja kasvista. Juon paljon, kahvia, teetä, kivennäisvettä ja vettäkin. Maustan veden hedelmillä, koska en tykkää veden mausta muuten. Herkuista periaate on, että saan syödä jos tosissaan mieli tekee! Kun mietin tarkkaan, en ota muodon vuoksi esim. turhaa keksiä, kun en kekseistä edes pidä. Sitten ruokavaliossani onkin tilaa palavasti haluamilleni herkuille, kun en käytä mitään korvikkeita. Eli pari kertaa viikossa voin syödä ihanaa vaaleaa maitosuklaata. ;)

Liikkunut olen aina paljon, myös läskinä. Edellen olen lievästi ylipainoinen, mutta koska olen upea näin, en enää pudota tästä painoa. :D Reilussa vuodessa putosi n.20 kiloa ja on pysynyt.

Vierailija
11/11 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruoka, siis aamupala, pieni lounas, isompi päivällinen töiden jälkeen. Perunaa, jauhelihaa, kasviksia, hedelmiä, näkkileipää ym. - siis ihan tavallista ruokaa, samaa mitä ennenkin. Ruuan kanssa ainoa muutos oli se, että jätin pois kaikki pullat, keksit, kakut, karkit ja leivokset ja aloin käyttää teessä ja kahvissa makeutusainetta sokerin sijasta. Tietysti jos oli joku juhla, söin tavallisesti kakkua kuten ennenkin. Samoin jouluna annoin mennä huoleti konvehteja. Iltaisin en kuitenkaan mässännyt kuten ennen.

Tämän lisäksi kävin joka päivä tunnin riuskalla kävelylenkillä niin, että tuli hiki. Parin kuukauden kuluttua kun kunto oli hiukan noussut, aloin käydä kuntosalilla kerran viikossa.

Laihduin puolessatoista vuodessa 20 kg. Sitten hellitin otetta ja aloin taas syödä myös pullaa kahvin kanssa jne. Takaisin tuli 5 kg, mutta siihen se on jäänyt, koska en edelleenkään harrasta iltanapostelua ja koska käyn yhä joka ilta rivakalla lenkillä.