raskausajan painonnousu
Täällä kun asina kritisoidaan odottavien äitien painoja, niin jälleen todistus siitä että asia on todellakin hyvin yksilökohtainen. Asun jenkeissä ja hoitava lääkärini on vuosittain rankattuna yhdeksi parhaista lääkäreistä amerikoissa. Viikolla 34 mennään ja paino nyt 83kg (lähtöpainoni on ollut 68-69) itselläni on ollut tästä painonnoususta jopa vähän huono omatunto, sillä vaikka edelleen näytän hyvin normaalilta ulospäin (mahaa lukuunottamatta), niin onhan tuo aika monta kiloa painonnousua. Sitä lääkärillenikin sanoin että niin, ehkä minun pitäisi olla varovaisempi syömisteni kanssa nyt nämä viimeiset viikot. Ja hänpä olikin sitä mieltä että ei missään nimessä. Olen kuulemma yksi harvoista hänen potilaistaan joilla raskaus on edennyt kuin oppikirjoissa konsanaan. Vauvakin on terveissä mitoissa ja painoarvio 2100g. Tahdoin tulla tämän nyt jakamaan jos jollakulla on kutakuinkin samanlainen tilanne tai neuvolassa moitittu muutamista kiloista, että ei tarvi stressata jos ei kerran alan huippuosaajatkaan stressaa. :)
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:02"]Mulla esikoisen kanssa lähtöpaino 55 kg, synnyttämään mennessä 85 kg. Kaikki 30 kg lähti vuodessa ilman että tein mitään asian eteen.
[/quote]
Mistä se kaikki paino tulee? Mihin se menee? 30 kg yhdeksässä kuukaudessa on heviä!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 00:45"]Taas syy miksi pienet naiset on parhaita. Kuka mies muka kestää jos 80kg nainen vaikka ratsastaa? Joku bull ehkä mut suurin osa miehistäkään paina ton enempää.
[/quote]
Olet naurettava. Hus takaisin ylilaudalle.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 01:02"]Mulla esikoisen kanssa lähtöpaino 55 kg, synnyttämään mennessä 85 kg. Kaikki 30 kg lähti vuodessa ilman että tein mitään asian eteen.
[/quote]
Mistä se kaikki paino tulee? Mihin se menee? 30 kg yhdeksässä kuukaudessa on heviä!
[/quote]
Niin on, tiedän! Se vaan tuli, söin helvetisti. Mutta se tuntui oikealta, ja hyvin kaikki menikin, lapsi oli ja on terve ja kaunis. Mulla oli paljon unettomuutta ja söin myös öisin. Sitä on vaikea selittää mutta se vain tuntui oikealta. Kuuntelin kehoani. Ja kuten mainitsin, paino putosi sitten tasaisesti 0,5 - 1 kg viikossa noin vuoden ajan ilman että tein mitään ruokaremontteja, en myöskään treenaa. Imetys, vaunulenkit ja vauvan nostelu riittivät. Nykyisin mulla on 2 lasta, kuopus on 3 v. ja painan 60 kg. Kyllä luonto hoitaa :)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 00:45"]AP:n viimeisin kommentti siis vastauksena tuolle "raskausfetissimiehelle". [/quote] Kiitos vastauksestasi. Tuntuu vaan tosi isolta massalta kun eivät raskaana olevat mielestäni yleensä niin valtavilta näytä. Itse painan n. 90 kg ja hurjaa ajatella naisen painavan lähes yhtä paljon! t. raskausfetissimies
[/quote]
No eivät varmasti lyhyemmät naiset noin paljoa painakaan. googleta vaikka Vappu Pimiä, veikkaan että aika samoissa painoissa on kuin itsekin eli 80kg.
Mielestäni on myös on aika turha kuvitella että vain miehet voisivat painaa tietyn verran, mutta naiset eivät. Toki jotkut miehet treenaavat puntilla ja lihas painaa enemmän jne mutta aika harva nykymies nyt niin kovin lihaksikas on että sen perusteella voisi kuvitella että samanpituiset nainen ja mies olisivat jotenkin eripainoisia.
siis vappu pimiä silloin kun on raskaana. Ilman raskautta varmaan sen 65kg (muutama kilo suuntaan tai toiseen)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 00:38"]Mulla on noussut molemmissa raskauksissa paino noin 25 kg. Lähtöpaino ekalla kerralla 47 kg, toisella 48 kg. Ei niin mitään ongelmaa ole asiasta ollut, ja paino on palannut vuoden sisällä synnytyksestä entiseen ihan ilman mitään tietoista laihduttamista tai treenaamista.
Kyllähän ne neuvolassa toki tuhisivat isosta painon noususta, mutta en minä siitä niin välittänyt, luotin että kroppani tietää mitä tekee.
[/quote]
Kyllä, tämä on kuin minun kirjoittamani! Juuri näin.