Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opoksi, kasvatustieteet Helsingin yliopistossa?

Vierailija
06.04.2015 |

Pyydän nöyrästi anteeksi tietmättömyyttäni ja hätäisyyttäni, en vain nyt malta ja jaksa enää tähän aikaan plärätä nettiä, huomenna sitten. Haluaisin siis mahdollisesti opinto-ohjaajaksi. En kuitenkaan mieluiten muuttaisi Joensuuhun nyt, joten olisiko minun mahdollista opiskella ensin kandin paperit Helsingin yliopistossa ja sitten maisteriksi Joensuussa tai Jyväskylässä? Ja olisiko se luokanopettaja vai miksikä pitäisi Helsingissä hakea? Kiinostaisi olla opon lisäksi terveystiedon, uskonnon tai kotitalouden aineenopettaja.

Muistan joskus lukeneeni, että olisi periaatteessa mahdollista, mutta haluaisin nyt tarkkaa tietoa. Olen muutenkin vähän vielä pihalla noista yliopistokuvioista. Toivottavasti joku osaisi asiallisesti auttaa.

Painun nukkumaan ja toivon, että täällä olisi aamulla jotakin vastauksia. Kiitos ja hyvää yötä!

T. Pihalla

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajaksi.

Vierailija
2/5 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono suunnitelma. Mm. sieltä Helsingin kasvatustieteellisestä hakee liuta sinua ansioituneempia (työkokemus, muut koulutukset) kasvatustieteen kandeja ja maistereita tekemään opo-opinnot. Miksi turhaan panostaisit opintoihin Helsingissä, jos haluat opoksi? Opintojen korvaavuudetkin ovat sinua vastaan, kun Helsingissä ei ole ohjauksen teoriaa opinnoissa. Silloin panokset kannattaisi laittaa toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet Joensuuhun, jos haluat ns. lapsiopoksi. Sinänsä olen oikeasti sitä mieltä, että opoksi olisi hyvä olla vähän elämänkokemusta eli sopii paremmin opettajana työskenneelle ja sitten lisäkouluttautuneelle. Mutta toisaalta ongelmaksi tulee joskus myös se, että kun itse on julkisen virassa pitkään, niin ei ole oikein käsitystä työmarkkinoista. Opona tarvisi olla hirveän virkeä ja seurata maailmaa, jotta osaa antaa lapsille realistista tietoa koulutuksista ja työmarkkinoista. Kaikki opot ei ole tuota.

Vierailija
4/5 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni aika moni opoista on ensin työskennellyt esim. Yläkoulun aineenopettajana, ja sitten opiskellut lisäopinnot opoksi. toki esim. Luokanopettajastakin opoksi voi opiskella, mutta sinne taas on melkosen vaikea päästä opiskelemaan.. Käytännössä jos sulla on mikä tahansa opettajan pätevyys, voit lisäopinnoilla (n. Vuosi ilmeisesti) opiskella opoksi. Jos en oo ihan väärin käsittänyt :)

Vierailija
5/5 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne! Jään nyt tutkiskelemaan asiaa... :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän