Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidanpa tänään aloittaa Harry Potterin kirjasarjan lukemisen

Vierailija
06.04.2015 |

Hyvä tämä viimeinen leffa. Tyttärellä kaikki kirjat, niin ajattelin aloittaa leffan jälkeen ekasta kirjasta. Kannattaako?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! Kirjojen maailmaan uppoutuu. Kaparin suomennokset ovat ilahduttavan nokkelia. Tarina kypsyy ja vakavoituu kirjasarjan edetessä.

Vierailija
2/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Vaikka alussa voivat tuntua satukirjoilta, niin kyllä se syvällisyys ja aikuismaisuus kasvaa kirjojen edetessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Melkein kateeksi käy niitä, joilla on tuo vielä edessä. Edessäsi on ikimuistoinen kesä!

Vierailija
4/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se kirja niin tiedät kannattiko. Kyllä se minun  mielestäni on hyvin viihdyttävä ja koukuttava eepos.

Vierailija
5/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen yleensä kerran vuoteen koko kirjasarjan läpi (tai lapsen ollessa pieni se soi äänikirjana taustalla).

Vierailija
6/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti! Itse ajattelin ryhtyä samaan, tosin olen lukenut kaikki kirjat jo moneen kertaan.

Vierailija
7/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:41"]

Hyvä päätös. Melkein kateeksi käy niitä, joilla on tuo vielä edessä. Edessäsi on ikimuistoinen kesä!

[/quote]

Ei mulla riittäisi kesään asti. Sarja on kyllä luettu moneen kertaan, suosittelen myös ap:lle.

Vierailija
8/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa! Mä rakastan niitä kirjoja, paljon parempia kuin leffat (tietysti). Taidan itsekin lukea ne taas läpi.

Vierailija
9/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kirja on kirjoitettu erilaisella tyylillä kuin seuraavat. Vähän lastenkirjamaisemmin. 

Ja kannattaa lukea, on vaikuttava kokemus.

Vierailija
10/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ensimmäisen kirjan alku on minusta vähän pitkästyttävä, kun ei oikein tapahdu mitään tai sitten kun tapahtuu, niin ensin ei tajua mistä siinä puhutaan (jos siis ei ole muuta kautta tutustunut aiheeseen). Ja sitten yhtäkkiä alkaa tapahtua ja tapahtuukin paljon. Sarjan kehittyessä yhä uusia tasoja ja menneisyyden salaisuuksia paljastuu kuin salapoliisiromaanissa. Samalla päähenkilöt kasvavat ja kehittyvät. Joitakin juonenkäänteitä olen onnistunut arvaamaan, mutta paljon on myös yllättävää (esim. arvasin Siriuksesta ja Snapesta ovatko hyviksiä vai pahiksia, mutta heidän motiivejaan en arvannut). Mielestäni kirjoissa tulee myös hyvin esille moraalisia näkökulmia mm. kiusaamiseen, erilaisuuden kohtaamiseen ja yksilön henkilökohtaiseen moraaliseen vastuuseen.

Vierailija
11/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirja oli mielestänne paras? Itse pidin ehkä kuudennesta, mut viides oli lähes yhtä hyvä.
Nautinnollisia lukuhetkiä ap:lle

Vierailija
12/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:12"]

Mikä kirja oli mielestänne paras? Itse pidin ehkä kuudennesta, mut viides oli lähes yhtä hyvä. Nautinnollisia lukuhetkiä ap:lle

[/quote]Pidin kaikista, mutta ehkä eniten kolmannesta tai neljännestä. Viktor Krum oli minusta tosi hot. :)

Vierailija
13/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa fantasiaa!

Kerrankin fantasiakirjoissa on hyvä käännös, että nautin enemmän Jaana Kaparin suomennoksissa. Vaikka alkuperäinen tarinakin oli upeasti mietitty.

Itse tykkään eniten Azkabanin vangista, tarina alkaa synketä, politikointia enemmän. Se oli käännekohta ennen kuin leffoja olin katsonut. Meni selkäpiissä.

Äiti 42 v, suurin HP fani tässä perheessä.

Vierailija
14/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:12"]

Mikä kirja oli mielestänne paras? Itse pidin ehkä kuudennesta, mut viides oli lähes yhtä hyvä. Nautinnollisia lukuhetkiä ap:lle

[/quote]

Feeniksin kilta. Pimennon toiminta ja koululaisten kapinointi muistuttaa jollain tavalla sortovuosia, ehkä siksi.

Vierailija
15/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa itekkin aloittaa kirjasarjan lukemisen:-)

Vierailija
16/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:41"]Hyvä päätös. Melkein kateeksi käy niitä, joilla on tuo vielä edessä. Edessäsi on ikimuistoinen kesä!
[/quote]

Ei saatana :D

Juu, jatkat Maija Mehiläisellä.

Jotain kypsyyttä aikuiset, please!

Vierailija
17/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekehtivästä Pikarista olisi saanut kaksi elokuvaa. Niin paljon siinä tapahtuu. Kannattaa lukea, kirjoissa on selitetty syitä ja seurauksia. Mä tykkäsin!

Vierailija
18/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa, että olemme mieheni kanssa suuria fantasia ja scififaneja. Paljon on luettu ja leffoina hurjasti nähty.

Mies ei ole lukenut kirjoja (pelkää niiden olevan liian yksikertaisia ja seksittömiä, JOO! Satu, kuten LOTR). Leffat on katsonut ja aina on kehuja riittänyt.  Hän on ylistänyt moneen otteeseen (eritoten jästiystäville), että jos haluaa hyvää leffasarjaa katsoa, niin Harry Potter.

Vierailija
19/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:41"]Hyvä päätös. Melkein kateeksi käy niitä, joilla on tuo vielä edessä. Edessäsi on ikimuistoinen kesä! [/quote] Ei saatana :D Juu, jatkat Maija Mehiläisellä. Jotain kypsyyttä aikuiset, please!

[/quote]

Voi, ikävää ettei keskittymiskykysi riitä seitsemänosaiseen sarjaan. Kokeile silti, kyllä se siitä.

Vierailija
20/24 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän