Saako sterilisaation jos on sinkku
Olen eronnut ja minulla on kaksi lasta. Ikää on 32v. Voi olla ettei minulle ikinä enää tule parisuhdetta mutta haluan olla täysin varma että minulle ei tule lisää lapsia jos joskus rupean taas seurustelemaan. Onko minulöa oikeus saada sterilisaation nyt vaikka olen sinkku? Minulla on myös perussairaus ja sen lääkitys ei sovi raskauden aikana käyttää
Kommentit (6)
saa. perusteeksi riittää ikä ja kaksi lasta, mutta jonotus voi olla pitkä, ei kuulu hoitotakuuseen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:34"]saa. perusteeksi riittää ikä ja kaksi lasta, mutta jonotus voi olla pitkä, ei kuulu hoitotakuuseen.
[/quote]
Pelkkä ikäkin riittää :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:34"]saa. perusteeksi riittää ikä ja kaksi lasta, mutta jonotus voi olla pitkä, ei kuulu hoitotakuuseen.
[/quote] Kriteeriksi riittää pelkkä ikäkin eli tämä ei pidä paikkaansa.
Pitäisi saada. Ymmärtääkseni vaatimukset on ikää 30.- vuotta tai alle 30.- vuotiaalla 3 lasta.
Jotkut lääkärit eivät kuulemma anna lähetettä sterilisaatioon, koska se ei sovi heidän uskonnoliseen n
kemykseensä. Tällaisessa tapauksessa voit varata ajan toiselle lääkärille.
itse kävin sterilisaatiossa reilu vuosi sitten, enkä ole katunut. Ei tarvia enää tehdä paniikkitestejä kerran kuussa, ihan vaan varmuuden vuoksi. Vaikka ehkäisy olisikin kunnossa. Itellä oli aivan suunnaton raskaaksitulemisen pelko. Nyt ei ole enää tarvinnut pelätä.
Yleensä sterilisaatio tehdään tähystyksessä, jolloin munajohtimiin laitetaan nikkeliä sisältävät klipsit. Tätä ei välttämättä suoraan kerrota, ei edes nikkeliallergikoille. Itse en halunnut elimistööni nikkeliä, joten tiukasti vakuutin olevani nikkeliallergikko (mitä en ole) ja vaadin itselleni titaaniset klipsit. Niiden laittaminen tapahtui päiväkirurgisena toimenpiteenä, tosin viime hetkellä itsellä toimenpide vaihtui munajohtimien polttamiseen/katkaisuun. Tämä sen vuoksi, että leikkaava lääkäri ole erikoistumassa ja halusi opetella myös tämän vaihtoehdon tekemistä. Minullehhan se sopi oikein hyvin :)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:42"]Pitäisi saada. Ymmärtääkseni vaatimukset on ikää 30.- vuotta tai alle 30.- vuotiaalla 3 lasta.
Jotkut lääkärit eivät kuulemma anna lähetettä sterilisaatioon, koska se ei sovi heidän uskonnoliseen n
kemykseensä. Tällaisessa tapauksessa voit varata ajan toiselle lääkärille.
itse kävin sterilisaatiossa reilu vuosi sitten, enkä ole katunut. Ei tarvia enää tehdä paniikkitestejä kerran kuussa, ihan vaan varmuuden vuoksi. Vaikka ehkäisy olisikin kunnossa. Itellä oli aivan suunnaton raskaaksitulemisen pelko. Nyt ei ole enää tarvinnut pelätä.
Yleensä sterilisaatio tehdään tähystyksessä, jolloin munajohtimiin laitetaan nikkeliä sisältävät klipsit. Tätä ei välttämättä suoraan kerrota, ei edes nikkeliallergikoille. Itse en halunnut elimistööni nikkeliä, joten tiukasti vakuutin olevani nikkeliallergikko (mitä en ole) ja vaadin itselleni titaaniset klipsit. Niiden laittaminen tapahtui päiväkirurgisena toimenpiteenä, tosin viime hetkellä itsellä toimenpide vaihtui munajohtimien polttamiseen/katkaisuun. Tämä sen vuoksi, että leikkaava lääkäri ole erikoistumassa ja halusi opetella myös tämän vaihtoehdon tekemistä. Minullehhan se sopi oikein hyvin :)
[/quote]
kiitos tästä vastauksesta! Olen itsekin miettinyt tuota nikkeli-asiaa. Olen kulta-allerginen ja mietityttää jos nikkeli sopii vai ei. Pitänee huomenna soittaa terkkariin ja ruveta ajamaan asiaa eteenpäin. Ap
Miksi sinkku ei saisi sterilisaatiota? Täytät ikäkriteerin, muuta ei tarvita, jonoon vain!