Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten saatte aikanne kulumaan?

Vierailija
16.09.2006 |

olen aina ollut hyvin työkeskeinen ihminen ja nyt, pitkällä sairaslomalla mietin, miten sitä saa aikansa kulumaan. nyt olisi hyvää aikaa opetella, miten kotia hoidetaan jne.

mistä aloittaisin. olen kyllä tosi uusavuton, mutta ajattelin tehdä itselleni päivittäisen " aikataulun" mitä kaikkea sinä päivänä pitää saada aikaiseksi. nyt on kulunut jo pari viikkoa enkä ole oikein saanut tehtyä mitään järkevää..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommia on vähemmän niin niihin on helpompi päästä kiinni. Ja kun olet päässyt alkuun saat tehtyä siinä sivussa muitakin hommia.

Tai voit ainakin yrittää. :)

Vierailija
2/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, suoraan sanoen en tiedä mitkä kotiaskareet pitäisi tehdä päivittäin ja mitkä taas viikoittain.. aluksi voisi olla hyvä tehdä perusteellinen siivous vaikkapa yksi huone kerrallaan ja jatkossa vain pitää ne kunnossa.

kun tuon aikataulun saisin survottua itselleni, voisinkin jo alkaa suunnitella jonkun harrastuksen liittämistä viikkoaikatauluun. ei kai tämä nyt näin vaikeaa voi olla (V: on!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee hyvää, jos kotitöistä kehität stressin itsellesi!

Vierailija
4/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten omat päivänne oikein sujuvat jos ei ole rutiineja? eikö lapsiperheillä pitäisi olla juuri niiitä!?

Vierailija
5/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan pitää kotini kunnossa. en tiedä mitään stressaavampaa kuin istua paskaisessa kodissa tekemättä mitään asian hyväksi.

jotta välttäisin yllä mainitun JA säilyttäisin jonkinlaisen toimintakyvyn elämässäni, haluaisni kuitenkin tehdä mitä " normaalisti" ihmiset kotonaan tekevät. minä olen tähän asti käyttänyt kotiani lähinnä nukkumiseen ja " tankkaamiseen" !

Vierailija
6/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle normaalit kotityöt, ruuanlaitot sun muut. Ei todellakaan tartte istua ja miettiä että miten saisi ajan kulumaan!

Vierailija
7/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantekevää, missä välissä täytän ja tyhjennän pesukonetta/astianpesukonetta. Tavarat paikoilleen käytön jälkeen ja noi edellä mainitut jossain välissä päivän aikana. Lauantaina imurointi ja tarpeen tullen lattioiden pesu. Ei sen kummempia rutiineja tässä tarvita, ihmettelen kysymystäsi.

Vierailija:

miten omat päivänne oikein sujuvat jos ei ole rutiineja? eikö lapsiperheillä pitäisi olla juuri niiitä!?

Vierailija
8/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle nuo rutiinit ovat kuitenkin täysin vieraita ja haluaisinkin totutella niihin mahdollisimman pian..

- ap

Vierailija
9/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudoksun tuota tapaa tehdä asioita " jossain välissä" . minulle ne asiat tulisi tehtyä helpommin kun ne on etukäteen suunnitellut!

todennäköisesti teillä on olemassa niin hyvä trutiinit ettette edes huomaa niiden olemassaoloa. minulla taas on toisin ja joudun vähän opettelemaan..

- ap

Vierailija
10/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudoksun tuota tapaa tehdä asioita " jossain välissä" . minulle ne asiat tulisi tehtyä helpommin kun ne on etukäteen suunnitellut!

todennäköisesti teillä on olemassa niin hyvä trutiinit ettette edes huomaa niiden olemassaoloa. minulla taas on toisin ja joudun vähän opettelemaan..

- ap

Vierailija
11/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmuuden vuoksi kaksi kertaa!

Vierailija
12/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peset vessan, imuroit, pyykit koneeseen, pyyhit pölyt

Vierailija
13/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teen ne muut päivät?

niin, odotan esikoistani ja harjoittelen kotiäidin roolia varten..

Vierailija
14/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flylady liittyi juuri suosikit -kansiooni! :0)

Vierailija
15/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaanaolevalle sopimatonta vai?

Miksi et käyttäisi tätä ainutlaatuista tilaisuutta samoin kuin lomaa, eli harrastelet, opiskelet jotain uutta, tietty hoidat kaikki vauvantuloon liittyvät valmistelut ajan kanssa, kotitöitä yms. tarpeen mukaan siinä sivussa. Lapsiperherutiinit kehittyvät sitten ajan ja kokemuksen myötä, miksi rajoittaisit itseäsi niillä nyt, kun on viimeiset hetket elää niin kuin haluaa. Itse kävisin päivällä elokuvissa, kirjastoissa, kirjakaupoissa, ulkoilisin. Iltaisin nauttisin tv:n tarjonnasta rauhassa, kävisin ostoksilla ja tapaisin ystäviä ja sukulaisia, kutsuisin vieraita jne. Lukisin, kuuntelisin musiikkia, loikoilisin, rentoutuisin jne. jne.

Vierailija
16/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kolme kertaa päivässä ruokaa, heittele sitä lattioille.

Siivoa joka kerran jälkeen

Heittele pieniä kiviä, multaa ja hiekkaa lattioille. Imuroi

Sotke 10 paitaa päivittäin ja pyykkää ne

Kaada roskapussin sisältö keittiönlattialle, kerää roskat ja luutua lattia

Näiden välillä leikit lapsen kanssa, puet, syötät, käyt leikkipuistossa.

Vierailija
17/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina pyyhit pölyt

Tiistaina imuroit

Keskiviikkona tiskaat

Torstaina peset pyykkiä

Perjantaina peset vessan

Lauantaina kastelet kukat

Sunnuntaina lepäät

Vierailija
18/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee tarpeetonta sanoa, etten uskaltaisi kysyä keneltäkään tällaista kysymystä ÄÄNEEN!?

olen tällä hetkellä saikulla työstä mutta palaan sinne vielä kokeillakseni miten se sujuu. pian sen jälkeen jäänkin äitiyslomalle, jolloin ajattelin tehdä vauvalle ostoksia.

Vierailija
19/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisen rytmin saat aterioilla; aamupala, lounas, välipala, illallinen ja iltapala.

Vierailija
20/21 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, piti laittaa viestikin... Meidän perheen rutiineja noin suunnilleen...lapset 2v4kk ja 4 kk vanhat.

Aamulla tovi vauvan pesua ym. Puuro kiehumaan, tiskikoneen tyhjennys ehkä. Aamupalaa lapsille ts. toiselle puuroa ja tarpeen mukaan toiselle tissiä. Itse syön puuron samalla, kahvit jos ehtii. Puurokattilan pesu, keittiössä pikaojennus. Ulos (sä voit mennä vaikka kävelylle), pyykit samalla narulle jos muistaa hössäkässä. Joskus laitan ennen úlos menoa uuniin sapuskaa, että on valmista, kun tullaan sisään.

Puolen päivän maissa tekemään ruoka, syömään, isompi päikkäreille. Pyykin laittoa, keittiön siivousta jos ei oo aamulla ehtinyt. Puhtaita pyykkejä paikoilleen, järjestelyä. Vauvan kanssa touhua tai vauva nukkuu-->silloin ite otan päikkärit, tai keitän kahvit ja nettailen ja luen lehteä. Tänään imuroin ja siivosin muutenkin enemmän. Kolmen maissa ruokaa taas laittamaan (huoh), neljän maissa safka.

Ruuan jälkeen ulos, ainakin näin hyvillä keleillä. Pihahommia tai puistoon tai kävelylle.

Seitsemältä iltapalahommiin ja pesuille jne. Kahdeksan maissa esikoinen unille, sen jälkeen vauva.

Sitten keittiön siivousta, pyykit taas yöki koneeseen.

Itelle iltapalaa, pesua ja huokailua. Ja BB!

Näin suunnilleen. Meillä kyllä välillä aikamoinen kaaos. Joka päivä pitäisi yrittää noita pyykkejä selvittää, jos se jää, on helv. irti. Vessaa pesen pari kertaa viikossa, imuroin kerran viikossa. Keittiö on pakko selvitellä pari kertaa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi