Minkälaisesta kahvista pidät?
Suomalaisethan ovat tunnetusti kahvihullua kansaa mutta nykyään jotkut ovat vielä hullumpia. Heidän mielestään Juhlamokan juojat ovat juntteja, jotka eivät ymmärrä kahvista yhtään mitään. Puhutaan artesaanikahveista. Toiset pitävät tätä erikoisuuden tavoitteluna. Tämän modernin kahvieliitin mielestä heidän makuaistinsa on maailman napa ja makuaistinsa sivistäminen kuuluu korkeimpaan ihmisyyteten ja yleissivistykseen.
Oletko itse erikoiskahveilla herkuttelija vaiko perinteinen määrä-on-tärkeämpää-kuin-laatu -ihminen? Jauhatko itse kahvisi omalla myllyllä vai ostatko kahvisi S-Marketin tarjouksesta?
Tässäkään asiassa vastakkainasettelun aika ei ole ohi.
Itse olen Presidentin ystävä enkä "ymmärrä" paremmasta. Mulla ei ole tarvetta hemmotella makuaistiani vaan pidän kahvia peruselintarvikkeena, jolla potkaistaan päivä käyntiin ja hankitaan lisäbuustia arkeen. Aloitan aamun kahdella isolla Taika-mukillisella suodatinkahvia. Kahvilassa joskus harvoin käyvänä en koskaan tilaa muuta kuin suodatinkahvia, koska jo cafe au lait ei ole koskaan maistunut. Pressopannu löytyy mutta espresso närästää kovasti kuten kaikki tummapaahtoiset kahvit kuten esimerkiksi Löfbergin Lila, joka kyllä muuten maistuisi.
Kommentit (24)
Juon kapselikahvia ja nauran näille ihme kahvihifistelijähipstereille. Ei vittuakaan kiinnosta jotkut erikoiset aromit ja puoli päivää kestävä taiteellinen uuttaminen. Haluan kahvin nopeasti ja helposti. Ihan sama onko eettisesti tuotettua vai ei ja maistuuko siellä seassa joku mongolialaisen kusiapinan kainalokarva.
Onko Presidentti tumma paahto hyvää?