Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tänään tapahtu jotain täysin odottamatonta. Ei johtunut väsymys uudesta työstää vaan siitä, että oon raskaana!
Pakko vielä jatkaa, että tässä kierrossa en tikuttanu, laskenu, syöny vitamiineja, greippimehua tai vältelly juhlimista. Stressiäkin oli uuden työn alottamisen johdosta ja ylipainoakin on. Seksiä oli vähemmän kun aiemmin. Ja silti plussa. Tsemppiä naiset!!!
Onnea Zaron! Paljon tarrasukkia matkaan pienelle :)
Täällä eletän oviksen jälkeistä aikaa (toivottavasti sellanen on ollut). Mitään testejä en ole tässä kierrossa tehnyt, joten varmasta ovulaatosta ei ole tietoa tarkkaan. Muutenkin olo tässä kierrossa on ollut paljon rennompi, kun en ole testaillut. Nyt vain meinaa jokin flunssapöpö iskeä päälle näin vapun kunniaksi (milloinkas muuten kun töistä vapaata on!). Vapun vietän kotona löhöillen, vaikka olisi pitänyt kyläilee lähteä. Mutta en jaksa tässä olotilassa, pöh. Hauskaa vappua kaikille!
Hilkka K kp 20/31-32, yk 4
Onnea Zaron! :)
Minä en tänään herännytkään menkkalätäköstä, en vielä viitsi siltikään testata ennen viikonloppua! Eli nyt siis kp 35/30-35 saas nähä miten tässä käy...
Oikein hyvät vaput kaikille!
Täällä jännäillään alkaako kuukautiset kp 25/25-26.
Höhhöh, typerät menkat on taas aloittanut uuden yk:n täällä muutamilla. :( Pahoittelut, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Siis tämä on sanonta, en todellakaan toivo täälä kenellekään yhtäkään pettymystä, varsinkaan niille jotka ovat jo joutuneen pettymään!
Onneksi Zaronilla on positiivisia uutisia! Paljon onnea ja pikkuiselle kunnon haba, ettei tipu kyydistä!
sunshine14 harmillista, mutta onneksi sait kuitenkin lääkkeet vaivaasi, jospa pian pääsisit jännäämään toisella tavalla ;) Toivottavasti lääke alkaa vaikuttamaan ennätysajassa!!
Hamar onpas mielenkiintoisen näköinen tulos. Ilmeisesti jotain vikaa testissä kun on tollai levinnyt. Oletko jo tehnyt uuden testin, että kumpi viiva oli lähtenyt leviämään?
Jännittävää Kikii ja Uusiomama, hus pois menkat!!
Itselle ei oikeastaan mitään uutta. Joku pieni optimisti minussa kertoo, että toivoa on. Alavatsalla tuntuu jotain erikoista. On kuitenkin niin lievää, että sellaisessa ei lapsenhankinta kierrossa en todennäköisesti kiinnittäisi näin pieneen tuntemukseen mitään huomiota. Eli en yhtään tiedä, onko tämä sellainen oire josta kannattaa päätellä yhtään mitään. Koitin aamulla sängyssä miettiä, miltä se raskausmaha tuntui. Jos et halua lukea synnyttämisestä niin älä lue tästä eteenpäin. Vaikea koittaa paikallistaa sitä tunnetta tuonne alavatsaan pikkiriikkiselle alueella, kun viimeinen muistikuva raskausmahasta on se kun oon hiestä märkänä ja ihan kuolemanväsyneenä ponnistanut 1,5h ja salissa on mun ja miehen seurana 1 lääkäri ja 7 kätilöä. Yksi kätilö nostaa mua selästä parempaan ponnistusasentoon ja pyyhkii hikeä mun otsalta. Toinen työntää vasenta jalkaa vastaan samalla kun ponnistan, kolmas oikeeta. Neljäs painaa mahaa, että vauva tulis ulos. Viides kirjaa tapahtumia koneella ylös. Kuudes leikkaa välilihaa kokoajan enemmän ja enemmän samalla kun lääkäri vetää imukupilla. Seitsemäs kuuntelee vauvan sydänääniä supistusten välissä. Eipäs paljon auttanut siihen asiaan miltä se maha tuntui silloin alussa, ennen testauspäivää :'D
Nyt voi jatkaa jos äskeisen skippasi yli :)
Eilen oli ripulia (hyi) ja vanhaa raskausoire listaani luettuani huomasin, että silloinkin oli ollut. Toiveet nousivat :) Etsin tältä sivustolta vanhan ketjun jossa kuumeilin esikoista lisätiedon toivossa. Sieltähän löytyi, olin kirjoittanut että saattoi johtua edellisiltana syödystä savustetusta lohesta. Noh, kuinkas ollakaan, toissapäivänä söin savustettua lohta -> eilen ripulia, eilen söin savustettua lohta -> tänään ripulia. Huvittavaa tästä tekee se, että vaadittiin 2 eri raskausoirekyttäilykertaa melkein 1,5 vuoden välein, että huomasin savustetun lohen aiheuttavan mulle ripulia. Hahhaha. Pieni optimisti minussa kertoo, että mitä jos aiheuttaakin tällaista vain silloin kun olen raskaana ;) Yksi toinenkin asia saa minut toiveikkaalle mielelle: olen ihan relax, mitä niitä menkkoja nyt niin odottelemaan. Ärsyttäväähän se on kun joutuu kulkemeen vaipat housuissa. Samoin kuin viimeksikin plussatessa, ei mitään stressiä vaikka aiemmin olin ollut ihan vauhkona aina loppukierrossa. Toisaalta, menkkojen alkuun on vielä vajaa viikko, ehkäpä se jännitys ei sen vuoksi vielä ole noussut. Ja tiedostan myös sen asian, mikä on jäänyt mieleeni esikoista kuumeillessa "80% terveistä pariskunnista tulee raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta" Niin... Vain 80% ihan yhtä todennäköistä on olla nyt jo raskaana, kuin että kuumeilen vielä huhtikuussa 2016 pikkukakkosesta. Ehkä sekin lisää tätä jalat maassa fiilistä, onhan yritys vasta alussa. "Enhän minä pääse nauttimaan siitä joka naisen unelmasta joka on tulla raskaaksi ensimmäisestä kierrosta" sanoo pieni pessimisti, joka asuu pääni sisällä sen pienen optimistin naapurissa.
Tiinu89 kp28/32
Otinpa sitte CLEARBLUEN digitestin ja ei raskaana.
Kuukautisia ei yhä näy.
kUINKA VARMA TUO ON?
Uusio mamma, CB digit ovat varmoja. Luin, että sait 3 päivä sitten haamun ja sulla pitäisi alkaa menkat kahden päivän päästä? Tuo haamu ja negatiivinen digitesti kuulostaa kemialliselta raskaudelta, hedelmöittynyt munasolu on yrittänyt kiinnittyä kohdun seinään ja siitä johtuen on kehosi tuottanut raskaushormoneja. Voi olla, että menkat tulee ajallaan. Joko teet liuskatestin jotta näkisit onko haamu vahvistunut tai teet uuden digin kun menkat on pari päivää myöhässä. Parasta ois testailla kun menkat on viikon tai 2 myöhässä, ettei tulisi hirveä pettymys siitä, että haamu tuli ja hävisi, kemiallisia raskauksia/varhaisia keskenmenoja tapahtuu todella usein. Mutta kukahan malttaa odottaa noin kauan? Olen mäkin tyhmyydestä testannut ennen menkkoja ja virheistä yritän oppia, 4 kiertoa saanut vain negoja ja viidennellä sain haamut ennen menkkoja, digitestiinkin tuli raskaana mutta viikon kuluttua hävisi kaikki. Enää en tee yhtään testiä kunnes täti on ainakin viikon myöhässä.
En oo kovin aktiivinen ollut viimeisen viikon aikana, kiirettä täällä ja ulkomaalla pitää, nyt olen kotiutunut mutta lauantaina taas pitää lähteä kotoa pois ja jättää mies yksin. Ja lauantaina olisi ovulaatio :D höööhh
Mut ei hätää, vauvakuumeesta olen päässyt vähäksi ajaksi irti koska ajatukset on olleet muualla.
Erittäin hauskaa vappua teille kaikille, kippis!
Niinpä. Tänään piti alkaa menkat.
Ootellaan koska alkaa.
Laskujen mukaan sulla on tänään 25/26, jos 3 päivää sitten oli 22/26. Eli jos kiertosi on 26 päivää, menkat alkaa vasta ylihuomenn. Eikö niin?
viime kierto oli 25pv ja normi 25-26
Siis piti alkaa tänään-huomenna metodilla.
Täällä pahimmasta kiukusta selvitty ja menkatki aikalailla taputeltu! :) Hyvää vappua kaikille munkin puolesta! Simaa ei itse ruvennut tänä vuonna tekemään, ehkä sitten ensivuonna :D
Tiinu89, tapasi kirjoittaa saa minut välillä hymyilemään :) Päänsisäinen pessimisti sen optimistin naapurissa on niin tuttu juttu ja mun ajatukset vauva-asian suhteen seuraa yleensä just tuollaista "ehkä sittenki"-mietintöjen vuoristorataa. "Etoo. Nytkö se plussa tulee?! Toisaalta, se voi johtua kyllä siitä etten oo syöny mitään." -tyyliin :D
Nyt oon menossa siinä vuoristoradan kohdassa, jossa kaikki on vielä seesteistä, stressitöntä ja suhteellisen helppoa. Ovis ei oo vielä odotettavissa, ei tarvii pettyä, ei tarvii jännäillä... Usko tämänkään kierron suhteen ei oo kauheen korkeella. Laskeskelin meinaan että milloin ovis suurinpiirtein voisi olla. Ja työt haittaa taas meiän vapaa-aikaa ;D Toinen tulee kotiin, niin toinen lähtee töihin ja vapaapäivät ja menot ihan eripäivinä. Tässä tuntuu melkein jo ku yksin eläis :D Voi vuorotyöt mitä teet! Noh, kesälomia ootellessa! Jos ei sillon nappaa, niin..... !!!
Noorav, kp6, yk6
Ainiin!!! Ja Sunshine14, tsemppiä! Ainakin nyt saat lääkitykset kohdalleen, toivottavasti tulehdukset kuriin ja plussan siihen testiin :) On niitä pieniä ihmeitä ennenkin tapahtunut! :D Ja eikös moni reumanainen oo tuntenu olonsa aivan mitä parhaimmaksi raskauden aikana?
Hei ei kökkö! Mitäköhän vielä mä unohdan.... täytän tän palstan yksinpuhelulla. Zaronille ihan hirmusti onnea ja tarrasukkia matkaan! :-) Missä kaikki huhtikuun plussat oikein piileksi, aivan älyttömän vähän tarttui pieniä matkalaisia mukaan! :(
Kiva Noorav, että tykkäät. Olisihan se ihan sieltä, jos mun tekstit sais aina masentumaan ;)
Tänään aamupissalla mulle tuli ihmeellinen dejavu(vai miten se kirjotetaan) ilmiö. Joku siinä tuoksussa (hyi) sai mun silmien eteen näyn, että olen tekemässä raskaustestiä, sitä näky ei kuitenkaan kertonut, mikä sen testin tulos oli ;) Sai vähän mietteliääksi, en muista että ekassa raskaudessa olisin kiinnittänyt huomiota pissan hajuun. Noh, mietinpä sitten, että jos en vaikka ole juonut tarpeeksi ja haisi jotenkin voimakkaammalta. Kun siihen purkkiin pissaat ja upotat nenäsi edessä testiä siihen niin kyllähän se silloinkin haisee voimakkaammalta xD olen huomannut, että tänään on taas alkanut se muutaman päivän takainen "olen raskaana" fiilis. Huoh, luulin päässeeni siitä eroon. Nyt on myös bongattu vähän perhosia vatsassa, ilmeisesti ensviikon tiistai alkaa jännittämään :) Toivottavasti tuo raskausoiretoive peikko ei kovin pahasti ala nostamaan päätään. Vieläkin olen pysynyt rauhallisena, vaikka jotkut "oireet" onkin jääneet tuonne mieleen kasvattamaan toiveita.
Tiinu89 kp29/32
Niin joo ja hyvää vappua kaikille!
pientä tihkua alkoi tänään.. joten alkaa kierto lääkkeitten ja ehkäisyn jälkee
Blaah. Tällä kp 1/34 (vähän pidentyneellä kierrolla tosin...) ja mieli maassa :'( Kirjoittelen myöhemmin paremmalla fiiliksellä. Mukavat vaput kuitenkin kaikille :)
Pioni1, kp1/34, yk3