Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

261/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain hämärästi muistan lukeneeni että kortisoni saattaisi hetkellisesti nautittuna auttaa alkion kiinnittymiseen, jos kärsii jostain autoimmuunisairaudesta. Onneksi Sunshine sinulla on pian aika lääkärille.

Finest, ihan oikea asenne. Vielä ei kannata huolestua. Vanha kansakin sanoo, että elimistö usein harjoittelee ensimmäisen alkion kanssa ja vasta toinen onnistuu. :) itse ainakin toivon että pitäis paikkansa.

262/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö mitään lääkkeitä muuta ku tarpeen mukaan särkylääkettä jos ei muu auta. Tosin mulla näitä tulehduksia on harva se päivä joten ehkäpä tässä jossain vaiheessa pitää jotain ruveta tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä Hei Naiset!

Palaan ihanaan ja turvalliseen joukkoonne, vaikka varmasti on sanomattakin selvää, että mielummin olisin ollut Marraskuun odottajien ryhmässä.

Eli; Tein sillon maaliskuun alussa positiivisen raskaustestin. Se onni päättyi yhtä pian kun alkoikin kun neljä päivää testin jälkeen rupesin vuotamaan, eli varhainen keskenmeno tuli. Eli nyt on kaksi keskenmenoa takana kun lokakuussa -14 diagnosoitiin se tuulimuna 9+1 viikolla ja nyt tämä 4+6 viikolla. Tämä km oli ns. helpompi käsitellä koska ei ehditty niin pitkään onnessa kieriä kuin edeltävässä, mutta onhan keskenmeno aina keskenmeno, kyllähän se tuntuu syvällä sisällä.

No nyt on kuitenkin palattu arkeen kun menkat alkoi torstaina, eli tänään kp 3. Raskaus vitamiinit on edelleen matkassa mukana ja nyt oon reilun viikon ajan juonut greippimehua 1dl päivässä (kaikkeen sitä ihminen voi hurahtaa :D ). Ovistikkujen hommaamista vielä pohditaan, ehkä hommataan ne seuraavaan kiertoon (tai toivottavasti sitä seuraavaa ei tulisi)..

Eikö keväisin yleensä hedelmöity paljon vauvoja..? Toivotaan, että tämä kevät on meille kaikille! <3

TINTTU1989 kp3/28-40 yk 4 (km 10/14 ja 3/15)

264/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tämä oman kehon tarkkailu. Mittasin tänään lämpöni ja koholla oli. Normaalilämpö on mulla 36,8 ja nyt näytti mittari 37,1. Viime kierrossa en lämpöjäni mittaillut kuin aivan kierron loppupuolella, jolloin havaitsin niiden olleen koholla 37,2-37,3 ja laski sitten normaaliin kun menkat alkoi. Jotenkin helpottavaa huomata, että jotenkin tämä keho toimii niin kuin olen lukenut kuukautiskierrosta. Nyt aion jatkaa lämpöjen tarkkailua. Ovulaatiotestejä en aio siis tässä kierrossa tehdä, jotenkin tämä helpottanut omaa oloa. Nyt ei ole olo ollut niin stressaantunut. Seksiä on harrastettu kp 3 lähtein joka toinen päivä ja näin mennään loppukiertokin ;) En tiedä onko kevättä rinnassa, mutta seksi tuntuu tällä hetkellä ehkä paremmalta kuin koskaan ;) 

Tsemppiä kaikille kanssasisarlle!

Hilkka K kp 9/31-32, yk 4

265/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttu, voimahalit sulle sinnepäin. Mäkin palasin takaisin kun tänään alkoi vuoto, viikkoja oli 4+4, ja kemiallinen raskaus kuulemma oli kun kesti noin vähän.
Mäkin oon kuullut, että naiset raskautuu keväällä helpommin...enemmän aurinkoa ja lämpöä, vähemmän stressiä.

266/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko jollain jo suljetut ryhmät? Haikara hakoteillä-ryhmään on joku tänään kommentoinut klo 11:44 mutta mulla lukee edelleen että olisi huoltokatkos.. Inhottavaa :(

267/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid: ei :( ihmettelin tota ihan samaa! Kylläpä nyt ovat tehneet kepposet, harmittaa täälläkin päässä tuo "hieman" pitkäksi venynyt katkos...että mitä ihmettä ne siellä oikein touhuaa?

268/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovis yllätti etuajassa! Yleensä ovis aina kp 17, nyt tulikin tänään kp 15. Eli tähän kiertoon voi minulle päivittää kierron pituudeksi 27 :)
Annma kp 15/27 yk5 dpo0

269/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei kaikille ja onnittelut plussanneille! :) omaa napaa sen verran että menkat tuli ja meni eli mulle voi päivittää kp 8/28-30

270/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kökkö! Mä jo illusia ajattelin et jos se ois joillakin alkanut toimimaan tai jotain ja kohta alkais täälläkin päässä pelittämään. Onko kenties jotain riippuvuuden oireita kun töissäkin kävin kännykällä tarkistelemassa että joko joko? :D Alkuviikosta viimeksi tuo ryhmä toiminut, eiks niin?

271/2455 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mä olen täällä alkanut ihan tosissani pohtimaan noita mun tulehdusarvoja. Josko se olisikin syy etten raskaudu, kroppa on jatkuvasti jossain tulehdustilassa. Olen koittanut netistä tutkia paljon asiaa ja ruokavaliota tarttis ainakin muuttaa, että ehkä sais tämän johonkin järjestykseen. Reumalääkkeet ja kortisoni ei näemmä ole auttaneet lainkaan.. Mä en vaan jotenki tiedä tuon ruokavalion kanssa mistä aloittaa. Oon jotenki ihan umpikujassa. Mulle tarttisi lyödä naaman eteen joku viikon ruokalista ja syön vaan niitä mitä siinä on, niin johan helpottuis :D

272/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orchid, kannattaa kokeilla niin et jätät aina yhden ruoka-aineen pois pariks viikoks ja katot miten se vaikuttaa. Mä jätin aluks sokerin, vehnän ja maidon pois. Ja olo oli mitä parhain. Sit mä taas retkahdin ja tässä ollaan. Mulla hiiva ainakin tällä hetkellä pahentaa oireita.
Kannattaa lukea Rauli Mäkelän kirja, reumatautien hoidosta. Siitä ainakin saat kåsityksen mikä on se toinen puoli tässä sairaudessa.

273/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

onnea kovasti Vaimomamma plussasta :) Pahoitteut uuteen kiertoon joutuneille. Jotku täällä sanoivatkin, että täällä sitä on aidosti iloinen toisten plussista, mutta omassa elämässä ottaa vauvauutiset vastaan hammasta purren. Näin se on myös omalla kohdallani. Juuri sain tietää, että yhdestä työkaveristani tulee isoisä. Vaikka tämä tapaus ei kosketa milään tavoin omaa elämääni, tuli siitä kuitenkin vähän kurja olo.

ON: kp 18/25-28 menossa, vahva ovisplussa tuli keskiviikkona eli menkkoja odotan vapuksi. Päästiin jotenkuten ovulaatio hyödyntämään, toivon vain, ettemme olleet liian myöhässä asian suhteen. Olisi niin ihanaa viettää vappua tänä vuonna hieman toisin :)

P.S. Ihan kohtuuttoman pitkäksi venynyt tuo huoltokatko sujetuilla sivuilla :O Laitoin ylläpitoon viestä saamatta vastausta...

274/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee uutta porukkaa! Keskusteletteko osa paljonkin noissa suljetuissa ryhmissä? Olisikohan siellä joku ryhmä mihin mäkin sopisin mukaan? :)

275/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine, mitä kuuluu?

276/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti ei näköjään lähtenyt...?
No täällä vuotaminen alkanut. Järkyttävät kivut olleet. Ei muutakun uutta yritystä kehiin.

Nuuskiksentytär kpl 2/28-30, yk 3

277/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille!

Rupeanpa minäkin sitten tänne viestiketjuun kirjoittelemaan, josko täältä saisi hieman vertaistukea tähän yrittämiseen. Minut kun blokattiin pois tuolta Haikara hakoteillä ryhmästä ilmeisesti liian hiljaisen elon vuoksi... Kävin tästä kirjoittamassa tuonne esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa yleiseen viestiketjuun mutta se kun ei taida enää olla aktiivinen. Sieltä löytyy myös tarkempi selvitys taustasta mutta tässä vähän lyhempi versio:

Esikoinen on ollut haaveissa jo pitkään. En ole laskenut tarkkaan mones yk on nyt meneillään, koska aktiivisuus yrittämisen suhteen on vaihdellut. Pillereistä luovuin 2013 ihan alku vuonna ja vähän aikaa jatkettiin kumilla, mutta siitäkin luovuttiin ajatuksella että tulee jos on tullakseen. No eipä ole tärpännyt ja siksi välillä on ollut yrittämisenkin kanssa motivaation puutetta. Kierrot ovat mitä on, niissä ei ole mitään säännöllisyyttä.

Tutkimuksissakin on käyty (sekä minä että mies) viime syksynä ja tämän kevään aikana kunnallisella puolella. Kummastakaan ei ole löytynyt mitään vikaa. Epäilys vain on, etten ovuloi joka kierrossa, mutta tähän en kuitenkaan ole saanut mitään selvää vastausta. Mulle tehtiin maaliskuun alussa inseminaatio, koska tutkimukset sattuivat sopivaan aikaan kiertoa ja lääkärin mukaan voidaan joskus poiketa hoitosuunnitelmista. Sain tuohon yhteyteen myös Pregnyl-pistoksen, mutta toimenpide ei tuottanut tulosta.

Mulle on määrätty myös clomit, mutta en ole päässyt vielä niitä aloittamaan, kun viime kierrossa en saanut aikaa ultraan pääsiäisen vuoksi. Tämä kierto (nyt menossa kp 27) on pupuiltu ahkerasti. Tikutin ovista kp6 -kp20 mutten saanut oikein väriä yhteenkään tikkuun. Nyt vaan taas odottelen, että menkat alkaisi ja saan varata ajan lääkäriin. En nimittäin usko tärppiin tässä kierrossa yhtään kun ovistikut eivät näyttäneet mitään ja en jaksa olla positiivinen asian suhteen.

T. Wishes yk mitä lie

278/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Finest kysymästä, hyvää kuuluu. Tää oli jotenki helppo nakki tässä kierrossa. Toki romahdin jo loppuviikosta valmiiks ni se ehkä lievensi tätä olotilaa.
Mikä fiilis sulla on?

279/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä en saanut nukuttua menkkakivujen takia ja vuotokin oli runsas. Mutta muuten ihan hyvä fiilis.
Kemiallinen raskaus ei ole minulle niin rankka kuin edellisten kierrosten vessassa käynnit. Silloin itketti paljon kun täti tuli kylään. Nyt tunnen helpotusta enemmän motivaatiota jatkaa yrittämistä :)
Ajattelin tässä päivittää listaa, mitä sinulle laitetaan?

280/2455 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päivä oviksen läheisyydessä on paras hyödyntämiseen? -1, 0, 1?