Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

2181/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos menkka-pahoitteluista! <3 Tuun varmaan taas viettämään aikaa enemmän tuolla taustalla, mutta käyn kyllä lukemassa teidän juttuja. Taas on tää tylsä vaihe, jossa tuntuu ettei voi tehdä mitään raskautumisen eteen. Tai ainakaan mitään isoa, elämäntapoja tietysti voi parantaa. Nyt ois taas tarkotus opetalla juomaan vettä enemmän. Ainakin muutama päivä on tullu juotua enemmän :) ja huomenna meen ostamaan niitä lisä-foolihappoja ja tänään alotin juomaan greippimehua :D tosin punasta greippiä, mutta kelvatkoon se. Sitä normaalia en tiedä pystysinkö edes juomaan. Alotin tänään myös syömään rautaa, joten otan sen sitten aina tuon mehun kanssa niin imeytyy paremmin. Ainakin menkkojen ajan ajattelin tuota rautaa syödä, kun vuoto on taas suht runsasta. 

Paljon, paljon onnitteluja Kikiille!!! <3 Ihanaa! oi että! Hyvä, että jollekin meistä samassa "piinaus-ryhmässä" olevalle tuli plussa! tässä kun tuntu olevan niin monta jännäilijää, että tuntuu kannustavalta, että jollekin edes se plussa tuli ja vielä vähän pitempi-matkalaiselle :) paljon onnea, (varon sanomasta vauvaliimaa ja tarrasukkia, koska ne ei sovi miun suuhun, mutta on tarttunu päähän palstoilta :D ) ja toivon paljon, että pikkunen pysyy matkassa! <3 mie muuten soittasin varmaan muutaman päivän sisällä neuvolaan ja varaisin ajan. Ehkä sulattelisin miehen kanssa vähän aikaa ajatusta ja sitten soittasin :) Haluisin nimittäin saada miun pelkojen ja tään susi-kropan takia mahdollisimman pian varhaisultran, että selviäis että ollaanhan siellä oikeessa paikassa. Vielä kerran paljon onnea! :) tuuhan ilmottautumaan täällä välillä!? :)

Kepuliinalle pahottelut menkoista ja yritystauosta! mitenkäs pitkä tauko teille nyt tuleekaan? Siunkin kirjotuksia on ollu niin mukava lukee ja oot vielä saman ikänen ja kierron kanssa ollaan menty samoissa, niin senkin takia on kiinnostanu miten sulla sujuu :) Nauti hääpäivästä ja kaikesta asiaan liittyvästä! :) ja myös siitä ettei tarvii nyt stressata millon ovis on, tuleeko menkat vai ei, eikä muutenkaan tarvii niin kyttäillä itteeän :D 

Minniminnille pahottelut menkoista! :( 

Mitenkäs Ek0025 tilanne? :) entä Miukumauku ja Stardust? :)

ON: Toivottavasti tää kierto ois onnekkaampi. Jotenkin tuntuu, että alan olla puun ja kuoren välissä, siinä just puoli välissä. Kaks kiertoa takana (joka tietenkään ei vielä oo paljon) ja nyt on kolmas kierto ja jos tästä ei tärppää, on enää kolme. Sitten on puol vuotta menny ja pitäs rueta menemään hoitoihin... en haluu... mutta tällä kertaa muistuttakaa mua ja palauttakaa maan pinnalle jos alan haaveilemaan jotain!? eli, jos puhun ällöstä olosta, vähän tukkosesta nenästä, kummallisista mahakivuista, nännit ja/tai utareet on kipeet, nään kummallisia unia jne., niin sanokaa että, "hei! sulla oli näitä viime kierrossakin! luultavasti eivät tarkota mitään!", mutta, jos alan puhumaan jostain ihan toisesta maailmasta olevasta oireesta, kuten että pahoinvointi muuttu oksentamiseks tai nenästä tulee verta tai mahdollisen kiinnittymisen aikaan tulee pikkusen verta tai on RAJUT kylmä-kuuma-kylmä-vaihtelut, tai pää tuntuu sumuselta ja olo on epätodellinen (niin kun kemiallisen aikaan) niin sitten antakaa haaveilla :P mutta koittakaa toppuutella mua? jooko?! :D mutta se pitää muistaessa sanoo, että siihen oon tyytyväinen, että kierto näyttäs jäävän siihen 29 päivään, eikä huitele ties missä ja näyttäs muutenkin olevan säännöllinen.

Tänään onkin se kissan lääkäri... saa nähä mikä on tuomio, jos asiat selviää.

Ps. Onpas muuten tylsää nähdä ittensä tuolla ihan listan lopussa. Jotenkin näyttää niin huoh... masentavalta. Menee taas niin kauan, kunnes kipuaa tuonne ylös. Noh, tiedänpähän ainakin mitä toivon synttärilahjaks... 

Kompuroiva hylje (29) kp 3/29 yk 3

2182/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan menkat alkoi ja uusi yrityskierto on startannut! Itkutkin on itketty ja eiköhän tää tästä taas :) Tänään ajattelin käydä ostamassa vehnänalkioöljyä, siitä kun olen lukenut paljon hyviä kokemuksia ja taisi täälläkin joillain olla käytössä? Myös ovistestejä täytyisi lähipäivinä laittaa tilaukseen! Palataan taas, kun on jotain kerrottavaa jne :)

miuku mauku, kp 1/35?, yk 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2183/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylje - meinaatteko hakeutua 6kk yrittämisen jälkeen hoitoihin/tutkimuksiin? Mä olen koko ajan ajatellut odottaa että vuosi tulee täyteen ja mennä sen jälkeen tutkimuksiin jos on tarve, mutta nyt olen alkanut miettimään haluanko odottaa niinkään kauaa - entä jos jotain todella on vialla ja hukkaan turhaan odottamalla aikaa? Ehkä jotkut perustutkimukset ainakin voisi tehdä, ilmeisesti ainakin miehen hedelmällisyyden tutkimus on aika helppoa ja edullista myös yksityisellä. Itseltäni ultrattiin ennen yrityksen aloitusta "paikat" ja luulisi että silloin olisi näkynyt ainakin isot ongelmat, vaikka olikin vain pikainen tarkastus normaalin gynekäynnin yhteydessä. 

2184/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki.

Uutta yritystä vain teille kaikki kanssa sisaret, joita kohtasi jälleen menkat. Ja paljon paljon onnea plussanneille! Olen vilpittömän onnellinen teidän puolesta :)

Täällä siis menossa yk2, mutta juuri selvisi, että yk1 ei olisi voinut edes tärpätä. No, jospa tässä sitten.

Kohta alkaa olemaan ovulaatio käsillä :) Taas clearbluen hymynaamoilla testataan. Valitettavasti liuskat eivät näytä minulla yhtään mitään :( Tiedä sitten johtuuko pcosta vai mistä.

Kummallista on myös, että lopetin pillerit 2014 toukokuussa. Tämän jälkeen kierto aivan sekaisin ja kuukautisia odoteltiin 2-4kk joka "kierto". Nyt kuin ihmeen kaupalla yk1 testasin huvikseen ovulaatiota kp13 aamulla ja hymynaama. Kp14 myös ja kp15 ei enään. Kierto oli tasan 28päivää. Ihan uskomatonta.

Pco:hon auttaa tietty ruokavalio ja sitä olen tässä kuukauden päivät noudattanut, joten en usko, että siitä johtuu. Mutta ihanaa :)

Tuulahdus yk2 kp 11/28 (22v)

2185/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Miukumauku :( toivottavasti tässä kierrossa on parempi onni!

Pioni1: Mulla kun on tuo endometrioosi, niin mulle on sanottu että puolen vuoden kuluttua ois hyvä lähtee hoitoihin, ettei tuo riehaannu iteksiään yrittäessä :( tietysti jos hoitoihin joutuu ja joutuu käyttämään hormoneja, niin siitäkin se voi ottaa lisää tuulta purjeisiin. Tuntuu vähän kilpajuoksulta koko homma; kumpi ehtii ensin, raskaus vai endo. 

Onko kellään muuten tietoa siitä, että jos tuntee oviksen esim. oikeella niin irtooko munasolu sillon oikeelta puolen? Tuli vaan taas mieleen se, että kun lähes aina oon tuntenu sen just tuolta tukossa olevalta puolelta. Kerran tai kaks vuodessa vaan tuolta muuten nuhjuselta puolelta, että onkohan turha mitään edes toivoo niillä kerroilla kun vihloo siltä tukossa olevalta puolelta...

2186/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se pitää sanoo vielä, että en kyllä tiedä oonko vielä muutaman kk:n päästä valmis lähtemään hoitoihin. En tiedä... vuottakaan ei voi odotella, mutta puol vuotta tuntuu niin lyhyeltä ajalta, kun siinä ajassa terveelläkin voi olla ihan hyvin tärppäämättä. Pitää varmaan kattoo vähän kipujen ym. oireiden kanssa, että paheneeko ne. Vaikka sekään ei kyllä oo merkki siitä, että miten sisuskalut voi, kun voi olla oireeton, mutta kaikki on sisuksissa pyllylleen tai sitten on koko ajan kovat kivut, mutta pesäkkeitä/kiinnikkeitä ym. ei ookkaan kun joku muutama pikkunen yms. 

2187/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JES MAHTAVAA KIKII :) Tulin jo aamusta katsomaan kun mietin et "Kai se Kikii nyt on jo aamulla testannut, ihan varmasti plussa kyllä! toivottavasti."  Onnittelut!

Mä varasin tänään, reilu viikko plussan jälkeen vasta ton neuvolan. Tuskin sillä mikään kiire oikeesti on. Eikös se aina ole kuitenkin about samassa kohtaa alkuraskautta joten jos soittaa heti, saa sen about 4vk päähän ja jos odottaa niin 2-3viikon.. Ellei ole sen verran pieni paikkakunta että neuvoloita vain yksi ja hirveän moni muukin sattuu juuri olemaan raskaana. Vaikka kun raskautta yritettiin ja nyt kun ehkä ollaan raskaana niin tuntuu kyllä että KAIKKI on raskaana..tai just saaneet vauvan. 

2188/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylje - en muistanut tuota sinun endo-taustaa! Sitten varmasti lähtisin itsekin jo 6kk jälkeen selvittämään tilannetta. Monet sanovat että tuntevat ovulaation selvästi kipuna toisella puolella, itse olen tuntenyt tämän vasta kerran (yli vuosi ilman pillereitä), eli toivon että muut kerrat ovat olleet vaan "lempeämpiä" ja ovis on todella tapahtunut.

Vierailija
2189/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista<3 Soitin nyt jo neuvolaan ajan joka on jo ensikuun alussa, nyt vaan toivon että pieni pysyy mukana!
Puhallan nyt teille kaikille plussatuulia & tulen jossakin mutkassa ilmoittelemaan itsestäni :)

2190/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kikii <3 Ja Legolattarelta jälleen kauniisti kirjoitettu :)

Mä tulin vaan huuteleen tähän väliin, et kiitos kaikille menkkojen manailusta. Koska tänään kp 61 vaihtui kp 1!! Vihdoin! Kyllähän tässä jo aikamoinen henkinen romahduskin käytiin, mut loppujen lopuks oon ilonen, että ne sieltä vihdoin alko, kun eihän se sieltä plussaksi muuttunut, vaikka kuinka toivoi. <3 Lääkäriinkin on soitettu ja aika kuun lopussa :)

Noorav, kp1, yk 8

Vierailija
2191/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kikii! :D

2192/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa Noora! Vihdoinkin, jee! :) Samalla kiertopäivällä siis mennään! Tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti tästä tulis inhimillisemmän mittainen. Ja kiva, että sait sen lääkäriajankin hoidettua! Näin ne hommat etenee :) Peukkuja!

Vierailija
2193/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, mahtavaa NooraV! Hyvä myös että pääsit nopealla aikataululla lääkäriin, toivottavasti sieltä sulle nopeasti apua tarjotaan :)

Hylje, monilla ilmeisesti on niin että ovis yleensä kipuilee vain toispuoleisesti, mutta niitä silti tapahtuu molemmilta puolilta. Kivuista ei siis välttämättä pysty päättelemään kummalta puolelta ovuloi. Ja jos sulla on tukkeutunut munatorvi (kuten nyt tuosta tekstistä päättelin, en valitettavasti muista onko näin) niin ovulointi tukkeutuneelta puoleltakaan ei ole vielä automaattisesti hukkaan mennyt kierto, se avoinna oleva johdin voi napata muniksen itselleen. En tiedä miten, mutta näin lääkärit ovat mulle sanoneet :D Yhdellä tukkeutuneella munatorvella raskautumismahdollisuudet alenevat noin 20 % eikä 50 % kuten vois äkkiseltään kuvitella.

Vierailija
2194/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 4.8

EK0025 kp 36/32 yk3

Minniminni (22v) kp 36/32-36 ya 3/2015

Stardust (22v) kp 35/26-40 yk 4

Pioni1 (27v) kp 34/34 yk 5

Laulurastas83 kp 30/29 yk 8

Dimou (26v) kp 29/? yk 10 (ya 7/14)

PinkkiDrinkki (35v) kp 28/27-30 yk 7

Lumilla kp 27/25-27 yk 9

Annuska (20v) kp 27/35-43 ya 12/14

Jannuli85 kp 26/24-30 yk 17 (ya 03/2014)

143 (22v) kp 26/26-31 yk 1

Supera (20v) kp 25/29 ya 2/14

Konttri (33v) kp 24/27 ya 5/2014

Pallopaita kp 22/27-29 yk 2

Mimmie (30v) kp 19/25-28 yk 5

Heta87 kp 19/27-28 ya 2/2014

Sipriina (27v) kp 19/29-31 yk 4

Uusio Mamma kp 18/26

Dreamer15 (28v) kp 18/30-40 yk 3

Myya (29v) kp 18/? yk 1

Candyk kp 17/? yk 2

Norappi kp 12/23-29 yk 5 (kkm 4/15)

Muffeli (29v) kp 11/28-33 yk 3

Tuulahdus (22v) kp 11/? yk 2

Mia94 (21v) kp 10/26-28 yk 2 

Nuuskiksentytär kp 9/28-31 yk 6

Leona (29v) kp 7/35-37 yk 2

Meriemilia kp 5/27 yk 2

Guagua kp 5/29 yk 3

Kompuroiva Hylje (29v) kp 3/29 yk 3

Miuku Mauku (27v) kp 1/35? yk 5

NooraV kp 1/? yk 8

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v)

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

Toukokuussa 4 plussaa

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET

Kikiii (20v) yk 10

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

2195/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimou - kiitos päivityksestä ja selvennyksestä tuohon ovulaatiokipu asiaan + muut siihen liittyvät tiedot! Helpotti oloa ja turhaa spekulointia täällä päässä!! :)

ON: täällä ei vieläkään menkkoja, odottelen niitä saapuvaksi huomisen tai viim. ylihuomisen aikana. Plussaan en enää eilisen negatestin jälkeen usko. Lisäerä ovulaatiotestejäkin tilattu ensi kiertoa ajatellen :)

Pioni1 (28v) kp 34/34 yk 5

Vierailija
2196/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit aika outo kierto meneillään. Tänään aamupäivällä tuli ovislimat ja ihmettelen että voiko tulla näin myöhäsessä vaiheessa?!!? Menkkojen pitäis alkaa 10 päivän päästä. Viime kierrossa ei ollu ovislimoja. Päätettiin sit ukon kans tehdä talletus ihan varmuuden vuoksi :D koko viikonloppu peuhattiin et ei ainakaan oo siitä kii ettei olis peittoja heilutettu. Mut tosiaan on outo kierto. Tänään on myös nippaillu mahaa ihan kiitettävästi. En oikeen tiiä mitä pitäs ajatella. 

Sipriina kp 19/29-31 yk 4

2197/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä ilmottautuisi uusi keskusteluun jos mukaan pääsee vielä? 

Olen 21-vuotias, mieheni kaksi vuotta vanhempi. Mentiin viime vuonna vihille ja nyt kun kaukosuhde (asuimme  ulkomailla mutta jouduin palaamaan Suomeen miestä ennen) on virallisesti taas ohi, jätettiin ehkäisy pois. Nyt siis yk 1.

Mulle on vielä vähän epäselvää esim. kierron laskeminen. Miten kierto lasketaan, jos kuukautisia ei ole ollut 2-3 kuukauteen, ja kierto on aina epäsäännöllinen? Viime viikolla tosiaan alkoi kuukautiset, mutta seuraaviin saattaa taas mennä pari kuukautta, tai pari viikkoa... Ovulaatiosta ei hajuakaan, en ole tuskin aikoihin ovuloinut. :/ Kannattaako tällaisessa tapauksessa tikuttaa ovulaatiota?

Tsemppiä kaikille yrittäjille :)

Vierailija
2198/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kikii elokuun ekasta plussasta!!!

Tervetuloa joukkoon Lavieestbelle! :)

On: en malttanut olla testaamatta ovista ja hain apteekista viidenkympin digitestit töiden jälkeen. Heti sitten testattua tuli nega, mutta äsken tein pidättäen ja juomatta ja hymynaama sieltä tuli! En sit tiedä johtuuko geleestä, greippimehusta vai primoista mutta normikierto on siis menossa. Talletuksia eilen, tänään ja vielä huomenna ja sit jännäämään ens viikon loppupuolta :)

Vierailija
2199/2455 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti kyl alkuun älyttömästi se testien hinta, mutta nyt oon tyytyväinen, että just tänään hain ne :)

2200/2455 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KIKII plussasta! :)

Täällä on menossa ilmeisesti pitkä kierto, 31/29 eikä ainakaan vielä ole menkkoja näkyvissä. Eilen tein raskaustestin ja oli nega, oli joten epäilen että verilöyly alkaa viimeistään huomenna. 

DREAMER15, olipas tosiaan testeillä hintaa. :O Toivottavasti ovat herkkiä ja hyviä!