Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Tilanne 2.8
EK0025 kp 34/32 yk3
Minniminni (22v) kp 34/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 33/26-40 yk 4
Miuku Mauku (27v) kp 33/35? yk 4
Pioni1 (27v) kp 32/34 yk 5
Kompuroiva Hylje (29v) kp 30/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 30/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 29/28 yk 2
Laulurastas83 kp 28/29 yk 8
Dimou (26v) kp 27/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 26/27-30 yk 7
Lumilla kp 25/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 25/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 24/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
143 (22v) kp 24/26-31 yk 1
Supera (20v) kp 23/29 ya 2/14
Konttri (33v) kp 22/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 20/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 17/25-28 yk 5
Heta87 kp 17/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 17/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 16/26
Dreamer15 (28v) kp 16/30-40 yk 3
Myya (29v) kp 16/? yk 1
Candyk kp 15/? yk 2
Norappi kp 10/23-29 yk 5 (kkm 4/15)
Muffeli (29v) kp 9/28-33 yk 3
Tuulahdus kp 9/? yk 2
Mia94 (21v) kp 8/26-28 yk 2
Nuuskiksentytär kp 7/28-31 yk 6
Leona (29v) kp 5/35-37 yk 2
Meriemilia kp 3/27 yk 2
Guagua kp 3/29 yk 3
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), NooraV, AnttiAmalia (24v)
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
DIMOU, olen monessa asiassa niin samaa mieltä, oikein hyvin kurjoitettu. Vaikka myöskin KEPULIINA olet oikeassa.
Mä en vielä itseäni rustaisi ihan lapsettomaksi, vaikka rajamailla ollaankin, mutta kyllä tämä matka on muuttanut mua ihmisenä eikä sitten yhtään hyvään suuntaan.
Siitä asti kun ensimmäisen kerran olin kaksivuotta sitten raskaana, joo iloinen yllätys, olin pökertyä vauvan sydänäänistä tms. mutta se onni revittiin multa pois, keskenmenot on todella kurjia & rankkoja. Siitä asti kun on odottanut pääsevänsä yrittämään & vihdoin kun pääsee yrittämään niin mikään ei toimikkaan. Kemiallinen maaliskuussa, taas se pieni onni revittiin pois. Ihmisestä (ainakin minusta & varmasti monista muista) tulee katkera, vihainen, surullinen, ahdistunut, stressaantunut. Henkinen helvetti, väsymys. Odottaa että pääsee odottamaan jos edes pääsee odottamaan.
Kuukaudet kuluu eikä vauvaa kuulu, tai kuuluu, muille kavereille, tutuille, ystäville. Ei osaa enää iloita aidosti heidän puolestaan. Kurjaa, en minä ole tälläinen, en ole ollut mutta nyt olen.
Epävarmuus, tiedottomuus, odottelu, pettymykset. Lapsettomuus on ihan helvetin rankkaa, mutta en silti ala vähättelemään niitä naisia, jotka raskautuvat nopeasti.
Mutta siitä en pidä enkä hyväksy, että nopeasti raskautuvat tulevat voivottelemaan & "kyllä se sieltä sinullekkin tulee"... näitä meinaan löytyy omasta kaveripiiristä... eikä ne meinaa ymmärtää millään & miten voisivatkaan.
Mä toivon, että kaikki vaan sais sen voiman jostain jaksaa<3
Mää niin tykkään tästä palstasta, kaikki ovat toistensa tukena, aihan mahtavaa :) Minä laitoin tuonne haikarahakoteillä ryhmään nyt liittymispyynnön & kirjoittelen sielä varmaan enemmän, mutta en jätä tätä palstaa kokonaan. Tuntuu vaan paremmalta puhua siellä, missä on ihmisiä joilla on samallaisia kokemuksia & fiiliksiä, täällä ei hirveesti noita minun alkuaikojen tuttuja enää ole kun ovat tulleet & menneet plussiensa kanssa.
KIKIII kp 29/30-35 yk 7 (yk 10)
Pikanen ON: Eilen illalla menkkakivut alko voimistumaan ja mukaan tuli myös kylkikivut ja hartiapistos. Tein kuitenkin aamulla testin ja negatiivinen se oli edelleen. Tänään onkin kivut vaan voimistunu ja oon ollu tosi kipee, varsinkin jos yhtään liikun :( mutta vuotoa ei näy vieläkään! Luulin että ois jo kivuista päätellen alkanu yöllä tai viimestään aamun/aamupäivän puolella. Välillä on kyllä tuntunu, että nyt alko kun lorahti jotain mutta se onkin ollu vaan valkkaria :o mitähän ihmettä taas...
Ei kyllä käy kateeksi teitä, jotka olette yrittäneet jo pienen elämän verran ja kun lukee noita teidän tarinoita, niin alkaa surettaa teidän puolesta :( Tulee melkein syyllinen olo siitä, että itsellä tuntuu kierto menevän niin kuin oppikirjoissa. Vielä tosin aika aikaista sanoa tuota..
Toivottavasti kaikki vaan sais niitä plussia tikkuun ja pieniä vauvoja syliin asti mahdollisimman pian!
Täällä ollut menkkaolo jo kolmatta päivää, oviksesta ilmeisesti kun kp on 15. Kierron pitäis olla 27-28pvää. Iiiiiihan erilainen olo kuin viime kuussa. Silloin koski nänneihin ja alamahaan ja tuli sitä limaa (yök yök yök mikä sana) ihan eri tavalla. Nyt vaan hirveen läski olo ja tosiaan tuntuu alamahassa ihan tismalleen siltä, että menkat alkais huomenna. Ja ei oikein ruoka maistu. Mielenkiintoista seurailla tätä omaa kroppaa, että mitähän seuraavaksi.
Pikainen ON taas. Menkat alko vähän sen jälkeen kun täällä asiaa ihmettelin. Eli se on sitten kp 1 yk 3. Toivottavasti muilla jännäilijöillä käy paremmin! Popcorneja syödessä halkasin myös ison osan hampaasta niin että sisin näkyy :o :( huomiseks koitan ja toivon saada päivystysajan. Joten tää ei todellakaan oo miun päivä! Pelkään hammaslääkärissä käyntiä ja oon pelänny aina jos hammas halkee kunnolla. Voisinpa saada nukutuksen...
Pika pikaa käyn lukemassa. En ihan ajatuksella nyt kerkiä lukemaa.
Huomenna alan tikuttaan ovista katsotaan milloin se mahtaa olla kohtainen. Nyt ajateltiin joka päivä harrastella siihen ovikseen asti ainakin. Mies haluaa kunnolla yrittää.
Norappi
Voi äh, Kompuroivahylje :( Pahoittelut menkoista ja hampaasta, toivottavasti onni kääntyy ensi viikolla ja ensi kierrossa! Tsemppihaleja!
En voi edes kuvitella sitä oloa mitä pitkään tuloksetta yrittäneillä on ja uskon hyvin, ettei sitä voikaan ymmärtää ellei itse ole sitä kokenut. Ymmärrän hyvin turhautumisen, katkeroitumisen ja muut ikävät tunteet, joita aivan varmasti kokisin itsekin vastaavassa tilanteessa - turhautuminen ja epäreiluus tuntuvat jo nyt! Voimia teille <3 Mukava Kikii että pääsit ryhmään, josta toivottavasti saat vielä parempaa vertaistukea! Ja innolla odotan kirjoituksiasi myös täällä ja toivon teille sydämestäni plussaonnea! Legolattarelle samat sanat - mukava välillä kuulla sinusta täällä ja toivon niin kovin, että suurin onni kohtaisi teitä pian <3
ON: Tällä viikolla kp 28-30/34 tuntuneet kivut ja vahvat mekkafiilikset ovat hävinneet kokonaan. Ehdin jo innostumaan kun monella ne ovat olleet raskausoireita. Tein myös ovistestin (koska ajattelin että jos saan siitä vahvan plussan uskaltautuisin tekemään r- testin) mutta sain siitä vain haaleahkon viivan, en siis todellakaan selkeää plussaa. Blaah. Yritän pitää ajatukset muualla seuraavat päivät ja toivoa parasta, muuta ei taida tällä hetkellä pystyä tekemäänkään :)
Kompuroiva hylje: Samoissa mennään. Pahoittelut uudesta kierrosta ja vielä lohjenneesta hampaasta! :( pelkään kans hammaslääkäreitä, hyi hitsi. Onneksi nykyään on niin hyvät puudutusaineet, että eihän ne toimenpiteet enää sillai satu. Se odotushuoneessa istuminen on piinaavaa. Tsemppiä!
ON: Surettaa kovasti...menkat siis alkoi ja yritys jää tauolle :( Silloin aikaisemmin kirjoittelin tulevista häistä ja seuraavista kierroista la olisi turhan lähellä hääpäivää. Positiivista sekin ja odotan toki innolla, mutta tekis mieli jopa lykätä häitä ja jatkaa yrittämistä. No näin ei tehdä, kun on paikat jo varattuna ym.
Itkuhan tässä silti tulee ja typeräksi tässä taas itsensä tuntee, kun oli jo niin varma. Koskaan ei oo kierto pitkittynyt ja vuotokin on nyt naurettavan vähäistä. En tiiä mistä on seonnut...herkkä testi oli aamulla nega.
Onnea ihan jokaiselle yritykseen <3
saa poistaa listalta..
Olen todella pahoillani menkoista KEPULIINA ja KOMPUROIVA HYLJE :( en voi edes kuvitella teidän pahaa oloa ja pettymystä. Paljon virtuaali haleja teille ja jaksamista <3 Nää lapsettomuus asiat on kinkkinen paikka varsinkin jos on paljon tuttavia ympärillä mitkä ovat lähiaikoina plussanneet ja tulleet vielä ekasta kierrosta raskaaksi. tulee ihan itku kun luen teidän juttuja ja kamppailua tämän asian kanssa :( itse olen kerran saanut keskenmenon ja otin sen tosi raskaasti. Välillä pysähtyy miettimään asiaa ja joka ikinen kerta tulee kyynel poskelle. miettii et millanen pikkunen sieltä olis tullut. Ikinä en kellekään toivo samaa kohtaloa. Kaikille plussa tuulia halien kera :) ja plussanneille paljon onnea ja vauvaliimaa :)
Sipriina kp 17/29-31 yk 4
Huomenta kaikki!
Minä nyt sitten menin sekoilemaan & sekoittamaan pienen pääni heti aamusta :D
Luin eilen kaikennäköstä taas googlesta & törmäsin koko ajan tuohon, että monet ovat saaneet ovistestillä ekat plussat (siis raskaus). No minäpä fiksuna sitten ajattelin, että mitä minä häviän jos testaan kun niitä on tuolla kaapissa niin paljon, enkä ole kun tasan kerran oikealla testillä testannut koko yrityksen aikana.
Ovis testiin tuli heti kaksi niin vahvaa punaista viivaa ettei oo tosikaan :D Nyt mä täällä kouristelen & mietin kuumeisesti, mistä muusta se plussa voi noihin tulla?! Menkkojen alku?! Mistä muusta voisi johtua.
Pitikin mennä herättelemään omia toiveita :D
Kikiii kp 30/30-35 yk 7 (yk 10)
KIKIII jos vaikka olet raskaana :D käy hakee raskaus testi ja varmista. Hyvältä tuo kuulostaa :)
KEPULIINA: Nauti nyt ihmeessä niistä häistä jos ne on tulossa! Voin sanoa että ne on elämän yksi tärkeimmistä juhlista. Minä en ole häitä juhlinut ollenkaan, mentiin maistraatissa naimisiin ja voin sanoa että se kaduttaa todella paljon! Tosin ollaan miehen kanssa puhuttu että kun oma talo valmistuu niin piedetään sitten hääjuhlat (pari vuotta myöhässä, mutta ajatus kai se on tärkein).
KIKII Käy ihmeessä hakemassa clearbluen digitaalinen raskaustesti. Se ainakin näyttää oikein :)
ON: Vielä ei näy menkkoja. Väsyttänyt on kovasti ja menkkaoireita oli muutama päivä sitten alavatsassa, nyt ei enää. tein varuilta testin eilen aamulla mutta negaa näytti. Tosin menkat voi alkaa ihan milloin vaan, joten täytyy vaan odotella... :( Myös ohimeneviä ällötystuntemuksiakin on kyllä ollut, ja rinnat kipeet (ei nännit). Mutta, en uskalla toivoa mitään. Uusi testi keskiviikkona aamuna, jos tarpeen.
Huomenia kaikille!
Jaahas. Eilen ja tänään on ollut pientä rusehtavaa vuotoa, joka on parina aiempana kuukautena enteillyt menkkojen alkua, joten eiköhän ne sieltä huomenna taas ala ihan kunnolla. Eilen jo itkin itkut ja kai sitä pikkuhiljaa taas on asennoitunut uuteen kuukauteen. On tää vaan joka kuukausi vaan vaikeampaa ja vaikeampaa. Vaikkei sinänsä olla yritetty vielä pitkään, mutta silti tuntuu ikuisuudelta. Ja raskaalta, kun jatkuvasti on tuttuja ja tutuntuttuja, jotka ilmoittaa raskaudesta tai säteilee äitiyden onnea. Sitä väkisinkin miettii, että miksen minäkin jo?! Vertaistuen kannalta onneksi on ympärillä niitäkin, joilla on mennyt yrittämisessä jo vuosi tai lähestulkoon. Olisi niin paljon helpompaa odottaa, jos joku osaisi antaa varman päivämäärän, jolloin tärppää, mutta kun ei voi olla varma onnistuuko vai ei. TässäKIN kierrossa "parhaat päivät" tuli hyödynnettyä hyvin, mutta ei niin ei. Ei auta muu kuin jatkaa vain seuraavaan kiertoon.
Anteeksi omanapaisuus, mutta tämä on taas näitä päiviä, kun ei pysty parempaan....
miuku mauku, kp 34/35, yk 4... ja kohta yk 5........
Niin ja se unohtui vielä sanoa, että ei muuta kuin uusia ovistestejä tilaamaan! Ehkä testaan myös sitä Gelee Royalea nyt! Mistä olettekaan tilanneet/ostaneet sitä? 19,95e luokkaa näyttää olevan vähän kaikkialla, onko joku törmännyt jossain edullisempaan? ;D
Anteeksi jo kolmas viesti putkeen! Kompuroiva hylje, näköjään sielläkin jouduttu uudelle kierrolle :( Harmi puolestasi! Toivotaan, että seuraava olisi meillä (ja kaikilla muillakin!) se The Kierto! Paljon tsemppiä :)
Voi, pahoillani myös sun puolesta Kepuliina :( Harmi, ettei nyt onnistanut ennen asettamaasi "deadlinea"! Mutta varmasti tekee ihan hyvää saada ajatuksia välillä muuhunkin ja mikäpä sen ihanampaa kuin omien häiden järjestely :) Yritä ottaa ilo irti ja nauttia myös kesästä <3 Toivottavasti kuullaan susta taas!
Kepuliinalle myös pahoittelut menkoista, ärsyttävää. Mutta niin kuin edellä sanottiin, nauti häistä!! :)
Kikii - jännittävää!! Tee ihmeessä r-testi ja tulethan heti kertomaan kuinka kävi, pidän peukkuja!!
ON: maanantai alkoi masentavasti, oli pakko tehdä r-testi oman mielenrauhan saavuttamiseksi, tuntui että toiveet alkoi nousta niin korkealle, että piti saada niille joko vahvistusta tai sitten palauttaa itsensä maanpinnalle. Ja negahan sieltä tuli :( kp 33/34 aikaan herkkä r- testi olisi varmasti näyttänyt edes haalean plussan, jos sellaista olisi tulossa. Harmittaa aivan kauheasti. :'(
Kikiii, kuulostaa todella lupaavalta! Jos saat negan r-testin, älä lannistu, se voi muuttua plussaksi vaikka huomenna tai ylihuomenna. Kun mä sain vahvat viivat ovistestiin, r-testi näytti parina päivänä negaa. Kolmantena päivänä tuli vahva plussa.
Pidän peukkuja!!!!
Pioni1: kylläpä on masentavasti monella alkanut tämä elokuu :( Itse kans tein samanlaisella kokeilumielellä viikonloppuna testin (ja negaahan se oli) ja myöhemmin alkoikin sitten se rusehtava vuoto menkkoja enteillen. Mutta ei lannistuta <3 Tsemppiä!
Kepuliina, kaikkea hyvää jatkoon <3 Olette varmasti tästä jo pitkät pätkät miehen kanssa puhuneet, mutta harkitsisin silti ehkä vielä sitä yritystaukoa... Tässä kun on saanut nähdä ettei kaikki aina mene niin kuin suunnittelee. Toivottavasti sinut nähdään pian taas täällä ja jo etukäteen toivottelen ihania häitä :)
Tästä innostuneena kävin itsekin pitkästä aikaa katsomassa taas mahdollisen lasketun ajan. Yrityksen alussa tuo tuli katsottua jokaisen kierron alkuun, nyt en enää ole vähään aikaan jaksanut. Huhtikuun lopulle antaisi tämä kierto LA:n eli seuraava (jos nyt tämä kierto ei taas veny...) kierto (ensimmäinen clomi-kierto!) antaisi sitten taas toukokuun lopulle LA:n, eli minun syntymäpäiväni lähettyville. Ristiriitaiset tunnelmat siitäkin, vuosi sitten LA osui täsmälleen omille synttäreilleni ja siinä kierrossa koin vielä kauheat raskausoireetkin, olin aivan superinnoissani siitä että minulle ja tulevalle lapselleni osuisi niin lähekkäin syntymäpäivät ja vähän huomaan jo nyt innostuvani taas asiasta. Toisaalta, jos seuraavastakaan kierrosta ei onnistu niin olen ainakin 27-vuotias jos ja toivottavasti kun minusta joskus äiti tulee. Eihän se sinänsä vielä ole ikä eikä mikään, mutta väkisinkin saa mielen vähän haikeaksi, kun on aina halunnut tulla jo nuorena äidiksi. Minä kieriskelin vauvakuumeen kourissa vuosia ennen kuin mieskin oli valmis yrittämään. Ja sinänsä kyllä ymmärrän ihan hyvin, ei kahdella opiskelijavanhemmalla olisi ehkä ollut antaa ihan parhaita lähtökohtia lapselle, enkä ole millään lailla katkera miehelleni, mutta kumminkin. Pistää vain moninkertaisesti surettamaan.
Menipäs taas masentavaksi. Minä kun tulin kertomaan miten pitkästä aikaa tuntee taas sen heräilevän toivonkipinän :D Siispä loppuun vielä positiivilista:
- Oireiden perusteella olen melko varma että sittenkin ovuloin tässä kierrossa!
- Oletetun oviksen perusteella kierrosta tulossa noin 37 päivää pitkä, ihan siedettävä!
- Aloitan syksyllä taas opinnot, eipähän jää lukuvuosi kesken raskauden takia!
- Kohta alkaa clomit!
- Niiden avulla voin vaikka saada kesävauvan aikaiseksi, seuraavakin lukuvuosi saattaa siis mennä suht kivuttomasti!
Ja täten juuri manasin itselleni jouluna syntyvän koliikkilapsen ja niin pahat raskausoireet että olen puoli vuotta sidottuna sänkyyn :D
Kepuliina, oikeassa olet sinäkin. Lapsettomuus vain on siitäkin inhottava vaiva, että se nostaa ihmisissä esiin tunteita, joita ei todellakaan kaipaisi, kateutta, katkeruutta, vihaa... Lapsettomista varmasti myös monet ovat kokeneet vähättelyä muiden naisten osalta. Ei tällä nimenomaisella palstalla, hyvä niin, mutta oikeassa elämässä. Minä olen joutunut kuuntelemaan ihmisten neuvojen miten lapset kannattaa hankkia pienellä ikäerolla, ihmiset kyselevät että millos sinä lisäännyt kuin sen voisi itse päättää, olen jopa tavannut ihmisen joka on saanut kaikki lapsensa ensimmäisellä yrityskierrolla ja aidosti kokee että se johtuu siitä, että hän osaa katsoa kalenterista milloin ovuloi. Eipä näissä tilanteissa aina vain pysty nätisti olkiaan kohauttamaan ja herttaisesti hymyilemään.
Omalle kohdalleni ei ole onneksi sattunut, mutta tuolla haikara-ryhmässä on niitäkin, jotka joutuvat olemaan tekemisissä naisten kanssa, jotka jatkuvasti vain valittavat raskausvaivoistaan ja siitä miten koko elämä heittää häränpyllyä sitten kun se lapsi tulee maailmaan jne... Varmasti oikeutettuja tunteita nekin, joita monet käyvät läpi, mutta sellaisia joita lapsettomuudesta kärsivänä ei ihan ensimmäisenä halua olla kuulemassa.
Monilla lasta yrittävillä on omat haasteensa raskautumisen kanssa, ja kaikki ne ovat vähän sellaisia, ettei niihin pysty samaistumaan ellei niitä ole itse kokenut. Minäkin myönnän olevani kateellinen keskenmenon kokeneille, koska en ole itse koskaan raskautunut. Varmasti jos joskus itsekin joudun saman käymään läpi, on tunnelmat hyvinkin erilaiset... Enkä pysty ymmärtämään niitä, jotka harmittelevat raskautumisen vaikeutta, vaikka heillä onkin jo lapsi. Minä kun tekisin kaikkeni, että saisin edes sen yhden! Mutta taas, varmasti äärettömän pahalta heistäkin tuntuu, en vain pysty samaistumaan koska en ole kokenut itse.
Kadotin ehkä tekstini punaisen langan jossain tässä matkan varrella, mutta... :D Yritin ehkä sanoa jotain sen suuntaista, etten henkilökohtaisesti ainakaan halua antaa sellaista kuvaa, että vähättelisin muiden ongelmia, vaikken niihin pystykään samaistumaan ja vaikka joitain pidänkin vähäpätöisempinä omiini verrattuna. Ei se muuta sitä että jollekin ne ovat kamalia kokea. Ja sen, että lapsettomuus on sellainen vaiva, joka tosiaan tuo ihmiseen rumiakin puolia, vaikkei meistä kukaan niistä tykkää tai haluaisi niitä kokea.