Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Ja tervetuloa kuumeilemaan Leona! :)
Tulin käväsemään puhelimella, joten kaikki tulee nyt putkeen.
Tervetuloa Leona! Ja pikaisia tärppejä! :)
Kiitos Pioni1 <3 huomenna vähän aattelin testin tehdä, ellei tänään ala tiputtelu tai jopa kunnon vuoto entisen 28pv kierron mukaan. Tai sitten ala yön/aamun aikana. Maha on kyllä tosi turvonneen olonen. Puuh. Joten luulis vuodon aika äkkiä tulevan jos on tullakseen. Ei se kauheesti etukäteen yleensä turvottele, mutta tuntuu että nykyään ei kyllä enää edes tiedä välillä, että mikä on normaalia ja mikä ei :D kun tuntuu, että tää kroppa voi tehdä, tuntea ja saaha päähänsä ihan mitä vaan :D Eilen pelotti ja vähän ahdistikin menkkojen alkaminen sen verran, että piti lähtee illalla yheksän jälkeen vielä tuulettamaan päätä ja ajatuksia suurinpiirtein tunnin kävelylle. Tälle päivälle pitäs keksii sitten taas jotain tekemistä, joka veis ajatukset pois. Kattoskohan sitä miehen kanssa jonkun elokuvan... ja vois ehkä pelatakkin koneella ja kuunnella musiikkia. Ja mitäs vielä... lähtisköhän se mies käymään vaikka miun isän luona. Alkaa käydä jännittäväks tää homma taas :)
Täällä kun tuo foolihappo-keskustelu jatkuu, niin paljonko muut syö täällä sitä foolihappoa? Ja onko teillä jotain syytä minkä takia pitäs syödä sitä enemmän? Tiistaina pitäs tulla taas rahaa, joten sitten aattelin lähtee vitamiini-shoppailulle apteekkiin :D tuossa miun syömässä Multivitassa on 500 mikrogrammaa foolihappoa. Joten Suomalaisten suositusten mukaan sen pitäs riittää, mutta jostain luin että jos on ylipainoa, on lähisuvussa mm. kitalakihalkioita niin pitäs saada sitä enemmän, mutta en nyt löydä sitä että kuinka paljon enemmän. Jonkun verranhan kuitenkin ravinnostakin saa. Myös täällä on lähisuvussa yhellä lapsella kitalakihalkio. Tai oli, se laikattiin mutta ei silti oo oppinu puhumaan ja kohta on 6v. Tosin muutenkin äitinsä poltti ja otti alkoholiakin raskausaikana sekä laihdutti vaikka oli normaalipainonen, joten vaikee sanoo mikä tällä lapsella johtuu mistäkin. Mutta harmittaa vaan sen lapsen puolesta :( Käyn kuitenkin vielä lisäks niitä pelkkää foolihappoa sisältäviä tabuja. Kai ne apteekissa osaa neuvoa kuinka paljon sitä kannattas lisäks ottaa? Tosin täällä vakuuteltiin kyllä että tuo riittäs, mutta jos sattus toinen täti tai jopa toinen apteekki :)
Pitiköhän miun sanoo jostain muustakin... ai niin, aina niin mukavasti ja muita kannustavasti kirjottavaa Tiinua täälläkin kaivataan. Toivottavasti voit jo edes pikkusen paremmin. *hali*
Pitääkin tästä lähtee vessaan kohta tarkistamaan tilanne :D on vaan niin kostee olo taas. Tosin ei oo tullu sellasta kunnon menkkajuilimista, josta tietäsin että nyt lorahti tai lorahtaa ihan just näillä hetkillä. Menkkakipuihin kuuluvaa kylkikipua ei myöskään ollu kun yhtenä päivänä, eikä hartiapistosta.
Kompuroivahylje - täällä on kanssa yritetty keksiä kaikkea pientä tekemistä, että saa ajatuksia vähän muualle eikä pyöri jatkuvasti samaa kehää. Kävelylenkki ja leffa on aika hyviä vaihtoehtoja! :)
Ai niin, sehän piti miun vielä sanoo, että mie kävin kesäkuussa hammashygienistillä tarkastuttamassa hampaat ja poistattamassa hammaskiveä. Aikaa varatessa sanottiin, että jos on reikiä tms niin pääsee sitten nopeemmin hammaslääkärillekin sitä kautta. Mutta kun olin just päässy sinne huoneeseen, sano se hygienisti äkäsenä että "täältä ei sitten mitään nopeutuksia hammaslääkärille saa!". En ollu vielä siinä vaiheessa kerenny edes laukkua laskee tuolille tms. Hammaslääkärille täällä onkin sitten vuoden jonot, joten sieltä tulee sitten aika kunhan tulee. Jos edes asutaan enää samassa kaupungissa siinä vaiheessa :D
Ei ollu muuten se pelätty punanen vuoto alkanu, oli vain muita kosteuksia :)
Hyvä etten ookkaan tällä palstalla yksin tätä viikonloppua :D onkos siellä mitään uusia oireita tai oireettomuuksia Pioni1? ;) ja mitenkähän muut jännittävimpiä päiviä elävät; Minniminni, Stardust, Ek0025 ja Kepuliina ainakin? Tahtoo tietää! :D
Kompuroivahylje - Illalla menkkaolo jatkui ja tuntui oudolta alavatsassa, vähän niin kuin keskellä alavatsaa olisi ollut kipeä suorakaitaleen muotoinen "pala", joka välillä kääntyessä/yskiessä yms. vihloi. Tämä tunne katosi yön aikana. Aamulla oli vähän menkkamaisia oireita mutta nyt nekin ovat kadonneet. Alan vähän miettimään onko tällä itsetutkiskelulla mitään rajaa ja alanko vain kuvittelemaan oireita :'D Yritän pitää itseni kiireisenä etten ehtisi ajattelemaan niin paljon, kp 1 koittaminen on aina astetta karumpaa jos on ehtinyt fiilistellä "raskausoireita" ja kasaamaan toiveita yhä ylemmäs :/ Toivottavasti tiputtelu ei ala tänään ja pääset huomenna testaamaan, jännään täällä sun puolesta, tulethan heti raportoimaan? ;)
Leonalle tervetuloa! :) Jos päädyt tikuttamaan ovista voin ainakin omasta puolestani suositella raskauskeijun sivuja, testit siellä on edullisia ja toimitus todella nopeaa!
Omanapapäivitys vaihteeksi.. Vaikka olin päättänyt että en luo itselleni stressiä enempää yrittämisen suhteen niin huomasin että olin tilaamassa ovistestejä ja nyt ne odottelee jo kaapissa. Vaikka kierto onkin hyvin tarkka ni katotaan tapahtuuko edes ovulaatiota. Kertokaas fiksummat että onko ajankohta olla aina samaan aikaan päivästä, vuorotyön takia voi olla hieman vaikeaa. Nyt pelottaa ettei testeihin tule edes kahta viivaa missään kohtaa kiertoa
Tämä on nyt pika on:
Tänään oottelen verilöylyä alkavaksi. Tähän aikaan normisti on jo valkovuoto vähän vaaleanpunertavaa, vaan ei vielä. Ristiriitaisissa fiiliksissä oon mennyt koko päivän, koska on ollut kenties menkkamaisia tuntemuksia. Tietysti pääkoppa väittää poikkeaviksi, mutta niinhän sitä voi itselleen uskotella, kun oikein toivoo. Järkyttävän kipiät tissit, huonovointisuus on lakannut :\ Tänään mies patisti ostamaan testin. Toivottavasti menkat pysyy aamuun poissa ja saisin pissiä tikkuun ja nähdä sen mitä niin kovasti toivoisi :) Pion1n tuntemuksiin samaistuen, ei tahtois turhan pitkään ootella niitä menkkoja ja elätellä toivoa, kun sitten kp 1 on taas niiiiin syvältä.
Täällä menossa tylsä vaihe kierrossa. Vuoto loppui pari päivää sitten, ensi viikolla vasta ne "tärppipäivät".
Kompuroiva hylje ja Kepuliina, toivottavasti niitä menkkoja ei kuulu ja testit näyttäisivät plussaa :)
Täällä jännitän kaikkien puolesta plussaa :) monella on nyt jännät ajat menossa.
Tultiin miehen kanssa laivalta eilen illalla ja hyvin on saatu tehtyä talletuksia :) jospa nyt sit pystyy oleen miettimättä ja ressaamatta kierron loppuun ja menkat ei alkais. Pikku neidin sain just nukkuun jos vaikka katottais miehen kans leffaa ja talleteltais vielä vähän lisää :D
Sipriina kp 16/29-31 yk 4
Ja kiitos DIMOU ku jaksat listaa päivitellä :)
Kikii, minäpä kyselen muilta ryhmäläisiltä sopiiko, että tulet ryhmään mukaan. Nyt on meidänkin ryhmään saatu muutamia plussia, joten eiköhän tilaa ala löytyä. Lapsettomuuteen vertaistuki on kyllä kaivattua..
NooraV, jo on kumma kun ne menkat ei ala. Manaan sinulle menkkoja alkavaksi! :)
Supera, sinua kyselin jo useita viikkoja aiemmin Haikara hakoteillä -ryhmään. Laita liittymispyyntö, jos haluat mukaan keskusteluun :)
Yhteisesti kaikille. Joidenkin kohdalla tulee vastaan lapsettomuus. Se ei johdu stressistä tai mistään yksittäisestä asiasta, se ei ole oma vika. Eikä siihen greippimehu auta. Joillekin vaan käy niin. Ja kyllä, se on epäreilua ja kohtuutonta. Se masentaa, haastaa parisuhteen ja vie tunteet ja koko elämän vuoristorataan. Kuka minä olen jos minusta ei koskaan tule äitiä? Millainen pari olemme, jos emme koskaan saa lapsia? Eikä siihen tuskaan auta muu kuin se, että saisi edes sitten viimein sen oman lapsen. Kaikki eivät ole näinkään onnekkaita. Itse olen lukenut kirjaa Ei kenenkään äiti. Tuskaa ei myöskään helpota se, että kukaan joka ei ole kokenut lapsettomuutta, ei oikeasti tajua kuinka kamalaa ja väärin se on.
Täällä on ollut paljon onnekkaita naisia, joiden ei ole tarvinnut kyseenalaistaa omia unelmiaan tai identiteettiään, koska raskautuminen on onnistunut nopeasti, helposti. Toivon, että osaatte arvostaa sitä ja ymmärrätte, että elämä ei kohtele kaikkia yhtä hellästi. Kovin surulliseksi minut tekee keskenmenon kokeneet. Se on tuska jota en kenellekään toivoisi. Saada onni ja menettää se. Osalla vielä kerta toisensa jälkeen. Itse en ole koskaan raskautunut, joten en tiedä mitä se onni on. Enkä tiedä kuinka pahalta se tuntuisi menettää. Siksi osaan olla kateellinen myös keskenmenon saaneille, joiden kehossa on onnistunut munasolun ja siittiön kohtaaminen, alkion muodostuminen ja kiinnittyminen. Minun kehossani nuita asioita ei ole koskaan tapahtunut. Nyt tiedän vain kuinka epätoivoista on uskoa raskauteen 1v 2 kk yrityksen jälkeen. Olen sitä mieltä, että raskautumiseen voi hyvinkin mennä vuosi ja se voi olla normaalia. Mutta kun sen rajapyykin ylittää löytyy myös syitä miksi raskaus ei ala. Silti aina on toivoa. Silti ihmeet ovat mahdollisia. Eivät kaikkien kohdalla. Mutta joidenkin onnekkaiden.
Legolatar
Pioni1 Kiitos :) Ja joo, oikeestaan tilasinkin jo viime kierrossa kasan raskaustestejä, kun tajusin, ettei ne pari apteekista ostettua mihinkään riittäny (ainiin, piti ottaa rauhallisesti). Sieltä raskauskeijusta tilasin, ja oli kyllä nopea toimitus ja ihan hyvät hinnat.
Greippimehusta on kuulemma monille ollut hyötyä. Juoko täällä monikin sitä? Millaista sen pitäisi olla ja kuinka paljon tulisi juoda? Pienestä kaupasta löysin äsken vain sellaista, missä greippitäysmehua on muiden mehujen seassa 25%. Onkohan ihan yhtä tyhjän kanssa?
Foolihappoa olen syönyt nyt neljä kuukautta. Kompuroiva hylje kyseli määriä, itse oon syöny noita 400 mikrogramman tabletteja yhden päivässä. Myös D-vitamiinia menee 50 mikrogrammaa/vrk. Olisko jotain muuta hyvä syödä? Onko jotain, mikä saattais edesauttaa raskaaksi tulemista tai sit jotain sellaista, joka on lapsen terveyden kannalta hyvä olla ruokavaliossa lisänä?
Heippa kaikille!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, onnentoivotukset plussauutisia saanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! Päivittäin olen käynyt lukemassa täällä ja ollut hengessä mukana, mutta itseltä ei oikein ole ollut mitään uutisoitavaa. Tänään dpo 11. Mitään kiinnittymiseen viittaavia oireiluja ei ole ollut, mikä on vähän harmittanut. Tänään tein malttamattomana jo testin, kun kuullut monelta, että raskaustesti saattanut näyttää haaleaa plussaa jo näillä päivillä. No negaahan se oli. Tänään olen ollut huomaavinani pientä jomottelua alavatsalla ja silleen jännästi alapäässä. Tällaista ei mulla yleensä menkkojen alkuun kuulu. Joten täällä aika jännät päivät nyt meneillään, tiistaina pitäisi alkaa verilöylyt viimeistään, jos ovat alkaakseen. Kova yritys olisi malttaa jättää testailu vasta sinne, mutta saas nyt nähdä! Testejä kun kuitenkin on tuolla sen verran paljon, että toki ne polttelee :D Voi että miten toivoisinkaan, että nyt tärppäisi, ajatukset on siinä lähes koko muun ajan, mitä uuden kodin laiton ohella liikenee. Mutta toisaalta taas yrittää olla innostumatta liikaa, ettei taas putoa korkealta ja kovaa... Huoh!
miuku mauku, kp 32/35?, yk 4
Legolatar kirjoitti koskettavasti ja siitä on varmasti paljon hyötyä monelle tällä palstalla <3
On sanottava, että henkilökohtaisesti koen ainakin niin, että jokainen onnekas nainen, jolla on mahdollisuus raskautua, arvostaa sitä varmasti koko sydämestään. On tullut huomattua miten kaikki täällä elävät täysillä tätä aikaa sen oman lapsen alkuun saamisen kanssa. Pohtivat kuumeisesti, tarkkailevat, toivovat ja tekevät greippimehuin ja hammashuolloin kaikkensa sen vielä olemassa olemattoman ihmisen eteen.
Ajoittain on vaikeaa iloita omista positiivisista asioista, ehkä jopa mainita jo oma, olemassaoleva lapseni täällä. Aavistuksen sillä ajatuksella, että en tiedä "todellisesta" yrittämisestä/vauvakuumeesta, koska minulla on jo lapsi. Olen Se onnekas, joka on raskautunut ja kokenut sen keskenmenonkin. Jota ei myöskään sitä kokematon voi ymmärtää. Ei olisi kiva luokitella yleisestikkään ketään meistä, kaikkien tilanne on jollain tapaa erilainen ja kaikkien elämässä on omat vastoinkäymisensä.
Täällä on tosi kannustava tunnelma ja ihan huippu ihmisiä, joiden sitkeyttä arvostan jo näin parin kk:n ajaltakin. Näitä mahtavia tyyppejä, jotka selvästi iloitsee muiden puolesta omien murheittenkin keskellä <3 Olisi kivaa, ettei kyseenalaistettaisi meidän"helposti raskautuvien" ymmärrystä omaa onnea ja muitten vastoinkäymisiä kohtaan. Ehkäpä hiukan tökeröä, mutta kai siihen on oikeus silloin, kun itse kokee vääryyttä... :/
Moikka!
Mahtuisiko vielä mukaan yksi 29v. malttamaton leidi? :) Ihka ensimmäisestä vauvasta haaveillaan, pillerit jätetty pois reilu pari viikkoa sitten. Miehen kanssa olemme seurustelleet teinivuosista saakka ja nyt se niin kauan odottamani hetki sitten koitti. Olen nimittäin haaveillut perheenlisäyksestä jo hyvän tovin ;)
Tällähetkellä menossa kp 15/ ? (kierron pituudesta en osaa vielä sanoa mihin asettuu) ja yk 1.
Onko teillä käytössänne kännyköissä sovelluksia joilla seuraatte ovulaatiota jne.? Niitä näyttää olevan tarjolla niin valtava määrä, että suosituksia kaipailisin!
Kikii, laita vaan liittymispyyntö :)
Täällä alkoi tänään primo-kuuri ja menkat alkaa siis kahden viikon päästä mikäli ovis ei käynnistä keltarauhashormoonin eritystä omasta takaa sinä aikana. Sormet ja varpaat ristiin, että ovulaatio tapahtuisi! Eilen oli vähäistä limaa ja sitten yksi vähän enemmän havaittava limakasa (sori, kuulostaa varmaan turhan yksityiskohtaiselta..). Testasin ovistikulla ja ainoastaan hailakka toinen viiva. Kaikki keinot geleistä greippimehuun käytössä. Puol litraaa juon päivässä ja ostin ihan tropicanan 100 %, vaikka se maksaakin ja maistuu kauhean kitkerälle. Toivotaan et toimisi. Töissä on kyllä tosi paljon stressiä ja se voi tietenkin vaikuttaa kaikkia keinojakin enemmän. Ilmeisesti toi taaksepäin kääntynyt kohtukin tuo omat vaikeutensa.
LEGOLATAR, todella hyvin & fiksusti kirjoitettu. Mistäs löydän tuon ryhmän? Pystyykö edes kännykällä löytämään vai vaan koneella :0?
LEONA, tervetuloa mukaan :)
ON; Tissit kipeytyy entisestään, eilenkin ihme nipistelyä alavatsalla, joko ne menkat alkaa aikaisemmin kuin yleensä tai sitten oiraat tuli vaan aikaisemmin. Ei tässä tän kummempia.
Kikiii kp 29/30-35 yk 7 (yk 10)
Mies laski tuon todennäköisyyden uudestaan: eli todennäköisyys raskautua yk 1 = 20 %, yk 2 = n. 36 %, yk 3 = n. 48 % jne. Tolla omalla laskutavallahan kaikki ois raskaana viim. Yk 5 (ei uskois itsenikin käyneen aikoinaan pitkän matikan, kun ei enää muista näitä) ja siis tää nyt perustuu siihen 20 % yleiseen keskiarvoon. Plaah, eli mekään ei olla vielä siellä todennäköisyysen paremmalla puoliskolla. Kiitos näiden megakiertojen ei varmaan osuta ees tohon 20 %:iin.