Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

2101/2455 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompuroiva Hylje,
foolihappovalmisteita kannattaa ostaa apteekista, 100-tabletin purkki maksaa noin 7 euroa.
Luontaistuotekaupoissa saattaa olla vain foolihapon yhdistelmävitamiineja. Ja niitä saa ilman reseptiä :)

2102/2455 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat onnitteluista! <3 oikein aloin itkemään täällä kun niitä luin. Teidän lisäksi ei tiedä kuin mies niin, että tuntuu konkreettisemmalta kun on vertaistukea. On se jännä miten aiemmin kun on kuullut vauvauutisia niin on pitänyt itsestään selvänä, että pian ne saa terveen vauvan. Nyt omalla kohdalla tuntuu olevan vielä niin monta mutkaa matkassa ettei uskalla toivoa oikein mitään.

Toivottavasti kuuluisi pian lisää plussia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/2455 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 30.7

EK0025 kp 31/32 yk3

Minniminni (22v) kp 31/32-36 ya 3/2015

Stardust (22v) kp 30/26-40 yk 4

Miuku Mauku (27v) kp 30/35? yk 4

Pioni1 (27v) kp 29/34 yk 5

Guagua kp 29/46 yk 2

Kompuroiva Hylje (29v) kp 27/29 yk 2

Kikiii (20v) kp 27/30-35 yk 7

Kepuliina (29v) kp 26/28 yk 2

Laulurastas83 kp 25/29 yk 8

Dimou (26v) kp 24/? yk 10 (ya 7/14)

PinkkiDrinkki (35v) kp 23/27-30 yk 7

Lumilla kp 22/25-27 yk 9

Annuska (20v) kp 22/35-43 ya 12/14

Jannuli85 kp 21/24-30 yk 17 (ya 03/2014)

143 (22v) kp 21/26-31 yk 1

Supera (20v) kp 20/29 ya 2/14

Konttri (33v) kp 19/27 ya 5/2014

Pallopaita kp 17/27-29 yk 2

Mimmie (30v) kp 14/25-28 yk 5

Heta87 kp 14/27-28 ya 2/2014

Sipriina (27v) kp 14/29-31 yk 4

Uusio Mamma kp 13/26

Dreamer15 (28v) kp 13/30-40 yk 3

Candyk kp 12/? yk 2

Norappi kp 7/23-29 yk 5 (kkm 4/15)

Muffeli (29v) kp 6/28-33 yk 3

Tuulahdus kp 6/? yk 2

Mia94 (21v) kp 5/26-28 yk 2 

Nuuskiksentytär kp 4/28-31 yk 6

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), NooraV, AnttiAmalia (24v)

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)

Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

2104/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liselle rutkasti onnea ja pikkuselle tarrasukat kyytiin! :)

ja kiitos kysymästä Kompuroiva hylje, ollaan molemmat jännän äärellä :D

tässä siis pikaON ennen, ku lamppu sammuu: Aaltoileva huonovointisuus jatkuu, on alkanut viluttaa ja siks mittasin lämmön, joka oli 36,5! Oma normilämpö on 35,8-36 välillä. Tissejä joku pisteli neuloilla ja kipiät on kuten aina ennen menkkoja. Alavatsassa ei oo menkkatuntoja, mut jotain pientä nipistystä välillä. Pierettää. Siinäpä se.
Lämmöt ja noi kovat etomiset on saanut, mut taas harhaiseksi, melko varmaksikin. No yli huomenissa pitäis selvitä jotain :)
Jotenki ihan viilipytty olo, ihme juttu. En oo ees ajatellut testaamista tai ees testin ostoa :D

Nyt niitä plussia kaikille <3

Kepuliina, tuomiopäivää ootellessa...

2105/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa! Onnea plussanneille!<3

Täällä jo niin toiveikkaana oltiin kun kroppa oli ihan varma vauvasta, mutta menkat alkoi tänään!(:

Eli: ya 7/2015, kp1/27, yk 2

2106/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lise: Onnea plussasta, kävipä tuuri!! :)
Kompuroiva hylje: Itsellä vähän samoja ongelmia tuon tekemisen suhteen, mikään ei meinaa auttaa ajatuksien pois karkottamiseen. SEKÄ olen itse kanssa funtsinut samaa matikkayhtälöä kuin sinäkin ja ei vain mene jakeluun?! :D 

Muiden tuntemuksiin tulee kanssa samaistuttua, vaikka ei siihen vielä todellakaan ole tarvetta, kun ei ole yritystäkään hirveästi takana.. Vitsi, ku on muuten vaikea muistaa kaikkea mitä piti kellekkin sanoa, vaikka yritin selailla ylösalas tätä keskustelua. Noh ei voi mitään, joten:

ON: Oon pari päivää ollu tässä saikulla, koska iltasin/öisin alkaa niin rankka mahakipu että itken yöt läpeensä ja vetelen tunnin välein yhdistelmää panacod ja grammanen panadol. Lääkärit eivät keksi syytä mikä taas puolestaan ärsyttää. Menkatkin jotka mulla normaalisti on 3-4pvä ovat jatkuneet kuudennelle päivälle. Eikä vuoto todellakaan ole runsasta vaan viimeiseen kolmeen päivään en ole käyttänyt edes mitään suojaa, koska vuoto on niin vähäistä ja rusehtavaa. Onko kellään ollut koskaan mitään vastaavaa?

Elikkäs kp 6/28 ya 2

Vierailija
2107/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!
KOMPUROIVA HYLJE, mäkin oon miettinyt noita lukuja & mä aattelen sen silleen, että joka kuu on erikseen sen 100% josta se 20% mahollisuus raskautua :D Tiedä sitten tai ylipäätään mistä noi kaikki luvut ees revitään :D Enkä minäkään ole kympin oppilas matikassa en lähellekkään!
ON; No verilöylyä odotellessa ensiviikolle, tämä viiminen viikko menee pitkästä aikaa niiiiin hitaasti, että huhhuh. Pyörinyt nuo lapsettomuus asiat jne. ihan laittoman paljon päässä, hyvä että edes oon saanu nukuttua & siitä sitten ihanat univelat, onneksi alkaa vklp saa nukkua paljon<3
Oon ollut nää pari päivää tosi ärtynytkin... noh kohta tää piina loppuu & edes hieman helpottaa kun puhelinlangat on laulanut!
Rinnat vieläkin erittäin kipeät & tänään on alkanut "oudosti" nipistelemään alamahaan. Menkat tulossa aikaisemmin kun koskaan ennen?! Ken tietää... No alkais vaan, mielummin kun tälläistä odottelua aina, pitkät kierrot on perseetä.
Kikiii kp 27/30-35 yk 7 (yk 10)

Vierailija
2108/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista prosenteista, eipä noita laskuyhtälöitä ihan noin suoraviivaisesti voi vetää, koska 20 % raskautumismahdollisuus on yksilötason luku, kun taas vuoden aikana pareista raskautuu 80 %, joka on väestötason luku. Väestötason luku on tilastollinen todennäköisyys, ottaen huomioon että joka viides pari kärsii lapsettomuudesta. Mukana taitaa myös olla sellaisia pareja, jotka ovat kyllä vuoden aikana tulleet raskaaksi, mutta kokeneet keskenmenon? Yksilötason luku taas on aika rankka keskiarvotus, tuohon lukuunhan vaikuttaa esim. ikä ja mahdolliset hidastavat tekijät, kuin sitten toki nostavasti myös se, jos sattuu olemaan ihan super hedelmällinen.

2109/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä Finest käydä sitä foolihappoa vielä erikseen. Onhan sitä niissä Multivitoissa, mutta suht vähän. Muutaman päivän sisällä pitäs muutenkin käydä ostamassa lisää D + kalkki-tabuja ja omegatkin loppuu ens viikolla. Tai sitä seuraavalla. Menkkojen aikaan kun en uskalla niitä syödä, kun lisäävät verenvuotoa ja mulla muutenkin on niin runsaat menkat ja sitä verta kun vuotaa tuonne vatsaonteloonkin tekemään lisää kiinnikkeitä. En tosin tiedä, että vaikuttaako miten niin lyhyt paussi niissä, varsinkin just vaan menkkojen ajaks, mutta varoilta oon tehny nyt niin. 

Meriemilialle pahottelut menkoista :( toivon parempaa onnea tähän uuteen kiertoon! :)

Mia94: Heh, hyvä että muutkin ihmettelee samaa laskutoimitusta :D mutta harmi ja kumma tuo siun mahakipu! Onhan tutkittu ettei oo mitään tulehdusta? Ja onko sulla aiemmin ollu noin kipeitä menkkoja? tai ylipäätänsä onko ne kipeet? endometrioosia sairastavana tulee vaan sekin vaihtoehto mieleen. Toivottavasti siitä ei oo kyse, vaan on joku ohimenevä juttu... Ja yks mikä tulee mieleen, on taas se että siellä on joku koittanu kiinnittyä... :( mutta toivottavasti kivut menee pian ohi! ja mielellään tietysti sais vielä syynkin noille kivuille. 

Onko sulla Kepuliina ollu aiemmissa kierroissa tuota etomista? Mulla oli siinä edellisessä ja aika voimakastakin, joten en uskalla yhtään luottaa siihen, vaikka nytkin on tullu ällö olo mm. autossa, nukkumaan käydessä ja syönnin jälkeen. Ehkä se on mulle uus ovis-oire joka kestää ja kestää... tai aikanen oire menkoista. Mutta toivottavasti sulla se on The Oire! :) 

ON: Tuli sitten testi tehtyä... argh. Ja siitä tuli vähän epätoivonen olo. Negatiivinenhan se oli. Tosin tein sen vaan kolmen tunnin pidätyksellä, kun aamulla kuuden aikaan oli pakko päästä jo vessaan, enkä sillon ruennu kesken unien tekemään testiä kun mieskin heräs siihen, että lähden vessaan. Yhdeksän aikaan oli sitten taas kauhee hätä ja siitä sitten tein 10-testin. Myös menkkakipujen tyyppiset kivut on koventunu. Joten sekin lannistaa. Pelottaa, että jos ne alkaa. Toisaalta sitten taas on jotain oireita, mutta kun ne voi ihan yhtä hyvin johtuu tulevista menkoista; tissikipu ja etenkin nännikipu. Välillä tuntuu että nänni lähtee irti, jos sitä jotenkin onnistuu kädellä hierasemaan sillon kun se on paljaana :D sori jos menee liian tarkaks tää, mutta saunassa ollessa mm. kun rupesin ojentamaan toista kättä, käsivarsi osu nänniin ja tuntu että nään tähtiä kun tuntuu että joku kiskoo sitä nänniä irti! muutenkin jos vähänkin hipasee, se koskee ja nänni menee paniikkiin ja menee isoon nöpötys-asentoon :D ja sitten oon nukkunu tosi pitkiä yöunia ja oon voinu mennä helposti nukkumaan 12 tunnin päästä heräämisestä ja nukkuu taas pitkät yöunet. Paitsi eilen en heti saanu unta, vaikka kuinka väsytti, eikä ois jaksanu pitää silmiä auki, kun oli niin paljon ajatuksia päässä ja tuli taas vessahätä ja sitten nousinkin vartiks. Ja sillä aikaa tulikin tosi kylmä ja olin ihan kananlihalla. Menin sitten takasin pitkälleen ja en kerenny edes täkkiä vetää päälleni, kun rupesin hikoilemaan ja sitten taas tuli kylmä ja vedin vähän täkkiä jaloille ja sitten tulikin taas hiki ja taas kylmä ja... tuota kylmä-hiki-kylmä, joka vaihtu hetkessä, oli just sillon kun oli se kemiallinen raskaus... joten toisaalta nostaa toiveita, mutta sitten taas kun olin niin väsyny, niin luultavasti kylmi vaan sen takia ja kun täällä ei oikeesti oo kylmä ja eilen oli sateinen päivä, niin oli kuitenkin lämmintä ja kosteempaa kun normaalisti niin kroppa ei varmaan tienny kumpiko pitäs olla sekä tahallaan halus myös sekottaa miun ajatuksia :D ja unet! nään (tai siis muistan) vähintään yhen, jopa muutaman tosi todentuntusen unen joka yö. Ja ne unet on niin ihmeellisiä ja kummallisia, vaikka tuntuukin todelta. Ja valkkari; sitä edelleen riittää ja ihmeen paljon. Enemmän kun ihan normaalitilassa ja paljon enemmän kun ennen menkkoja/tyhjennysvuotoja. Unessakin mulle kommentoitiin, että mulla on pöksyt märkänä :D ja niinhän ne oli kun heräsin... vaikka en muista nähneeni seksi-uniakaan, mitkä yleensä aiheuttaa hmm... tuota piirrettä :D ja ruokahalu... sitä ei oikein oo. Ja seksihaluja on vähän enemmän kun mitä tässä vaiheessa luulis/muistelisin olevan. Ja hiki; eilen aamulla kainalot hais hieltä, vaikka olin illalla käyny saunassa ja laittanu sen jälkeen dödöä! enkä siis unohtanu myöskään peseytyä sen saunan jälkeen :D ja leuka on täynnä finnejä. Tosin sille heti keksii parikin syytä; tulevat menkat ja vastoittainen pillereiden pois-jättö. Ja turvotus; sukat tekee rannut nilkkoihin, tänään huomaasin että mulla on silmäpussit, maha on vähän turvonnu ja vaikka oon tässä taas syöny vähemmän, se ei näy vaa'assa mitenkään. Eli todella hehkeenä jään oottelemaan menkkojen tuloa :P

Hyvää viikonloppua!! Tää ketju kuitenkin taas hiljenee viikonlopun ajaks. 

Vierailija
2110/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistäen siis joka kierrossa 20% mahis raskautua tatkoittaa minusta sitä, että esim. kolmanteen yrityskertaan mennessä mahis raskautua olisi n. 60 %. Mut aina on tietty mahdollisuus et joka kerta osuu siihen 80 % et ei raskaudu. Mut yrityskertojen lisääntyessä tod. näk aina pienenee.

2111/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Tämä toinen yk olikin sitten lyhyempi. Aamulla jo elättelin pientä toivetta kiinnittymisestä, kun tuli pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista paperiin, mutta ruokatunnilla tulikin sitten verta... Eli nyt alkoi yk 3 ja tänään on kp 1/29. No, positiivisesti ajateltuna taitaa alkaa kierto ainakin vihdoin tasoittumaan normaalimmaksi pillereiden jäljiltä :)

2112/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompuroiva hylje: verikokeet ja kaikki otettiin mistään ei löydetty mitään häikkää. Tosin ei ultrattu mikä taas jäi minua häiritsemään ja juuri tässä mietiskelinkin, että täytyy varmaan lähteä yksityiselle ja vaatia lisätutkimuksia. On ollut jonkunverran kipuilua menkoissa, mutta ihan siedettävää. Eli ei mitään tällaista.
Mielenkiintoisia noi sun oirees?! Kuulostaa erittäin mieltä ylentävältä tommonen, ainakaan ei tule tylsää ;) Odotellaan rauhassa jos se plussa sittenkin tulisi :) 

2113/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sitten vielä tulla täällä käymään :D 

Harmi Guagua, että sulla alko menkat :( ja varsinkin jos elättelit vähän toivetta kiinnittymisestä :( mutta tosiaan onneks kierto kuitenkin alkaa tasottumaan, niin kuin sanoit :) vaikka harmittaahan se varmasti siltikin...

Kikiin viesti jäikin kokonaan huomaamatta aiemmin, taisin kirjottaa just samaan aikaan ja se jotenkin ilmesty myöhemmin vaikka päivitin sivun :o en miekään tiedä mistä nuo luvut oikein otetaan. Mutta koitan aatella niin, että niin kuin Dreamer sano, että jos tässä kierrossa tärppää, ens kierrossa pitäs olla sitten jo 60% mahdollisuus. Ja se kuulostaa aika paljolta, mutta jotain tässä on kehiteltävä sen varoilta, jos taas kohta saa tuntee sen henkisen ja fyysisen kivun ja kunnon verilöylyn. Aattelin myös kävästä pullon yhtä hyvää mansikkaista alkomahoolia, jos löylytys alkaa. Ja suklaata. Sitä on myös saatava. Tai vaihtoehtosesti jotain hyvää ja kallista jäätelöä :P tunnesyöppöys nostaa siis jo päätään tässä vaiheessa :D Mutta hyvä että oot saanu ajatuksia purettua ihmisille ja alkaa helpottaa :) ja ehkä ne hyvät unetkin sitten auttaa :) Pidän peukkuja pystyssä, että tärppi ois kuitenkin käyny! :)

Mitä muuten aina muut suunnitelee sen varalta, että täti punanen kurvaa punasella autollaan?

Mia94: Aika kummaa jos ei ultrattu :o aika perustutkimus sen pitäs olla. Ainakin kun ite oon joutunu päivystykseen useesti mahakipujen takia, niin ensin kattoo yleislääkäri, jolta sitten kirurgille ja sieltä sitten gynelle ja ultraan, jos tai miun tapauksessa kun, ei aiemmin oo syytä selvinny. Joskus on tehty joku muukin ultra mahan päältä sappikivi-epäilyn takia. Ja vaikka ei päivystykseen meniskään, niin yleensä naisen kyseessä ollessa mahakipuja ruetaan selvittämään siitä että otetaan ensin klamydia- ja raskaustesti, ultrataan ja otetaan tulehdusarvoja yms. Mutta sitä ultraa kannattaa kyllä vaatia joko sieltä julkiselta puolelta, varsinkin jos nuo kivut ei rupee kohta hellittämään ja jos se ei onnistu, niin sitten yksityiseltä puolelta (mikä tosin on vähän tyhmää, pitäshän julkisellakin päästä, vaikka ei se aina niin mee). Ultratessa (gyne) selviäis ainakin, että onko kysta. Se kun tuppaa suht yleinen kivun syy olla. Ja mahan päältä ultratessa taas ainakin ne sappikivet. Onko se kipu enemmän alamahalla, ylhäällä, vannemaista, pistävää, onko tärinäkipua, onko kipee painaessa, tuleeko herkemmin syömisen jälkeen tai tunnistatko että ois "gynekologista"? kylläpäs tuli kyseltyä ja udeltua :D tosin ois nyt luullu että oisivat umpparit, kystat ym. yleisimmät ja helpommin löydettävät syyt jo selvittäny. Mulla itellä tuli joskus juostua pari viikkoa tiuhaan lääkärissä mahakipujen takia ja ulrattiin, työnnettiin joka rööriin sormi ( :D ) yms. eikä syytä selvinny. Sitten kerran aamulla aikasin heräsin kesken unien kauheeseen kipuun. Pahimpia kipuja ikinä. Ja lähdettiin sitten päivystykseen. 10 tuntia meni siellä kunnes syy selvis; sappikivet. Olin 22 ja sappirakko sitten leikattiin. Eli en voi sanoo että sapettaa jos menkat alkaa :p tai ainakaan niin pahasti hah, hah... ja juu, ei tuu näillä oireillä tylsää :D lähdenkin tästä taas hyvine vitseineni ja oireineni :D (joihin muuten unohdin lisätä ajottaisen nenän vuotamisen; yhen äkin vaan alkaa vuotamaan ja yhen äkin myös loppuu). Haisen muuten taas hieltä ja kainaloita kutittaa sen merkkinä, että sitä vaan puskee lisää... ei hemmetti... onko tällä tarkotus tuntee ittensä erittäin hehkeeks ja naiselliseks ja sitten kun tästä valittaa, että onpas kovin naisellista, läväytetään naamaan menkkojen alkaminen, että "tässä sulle vähän naisellisuutta!"? juuh, nyt kainalon pesulle ja myöhemmin vahvempaa dödöä metsästämään ->

2114/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja nyt menee lujaa; ensin rintsikoiden alareunalla (joka on kova kaaritukien takia) meinasit repästä nännin irti, tai ainakin siltä tuntu ja sitten avasin oven ja löin sillä tissiä :D :D 

2115/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISE: Onnea plussasta! :) 

Minäkin kävin hoidattamassa hampaat kuntoon jo viime vuonna, ennen joulua, kun ajattelin että alamme yrittämään ja mahdollisesti tulen heti raskaaksi.

Eikös Foolihapon syönti auta siihen ettei lapselle tule suu - ja kitalaki halkiota? On muuten pirullinen juttu. Tuttavan lapsella on, ja imettäminen ei onnistunut, eikä muukaan syönti. Ilmeisesti jouduttiin leikata hieman jälkeenpäin.

KIKII: Sun tunteet on niin samoja kuin omani. Kuulin että kaveripiirissä on taas joku raskaana ja kyllä se vähän tuumas masentamaan. Yllättävää kyllä, ei niin pahasti kuin ennen, ehkä tähän alkaa tottumaan?

ON: Menkkamaisia tuntemuksia vähän väliä alavatsassa. Onko kukana käyttänyt niitä clearbluen digitaalisia ovistikkuja? Onko ne parempia kuin tavalliset? Anteeksi taas lyhyt päivitys, minä en osaa oikein pukea asioita niin hyvin sanoiksi kuin moni teistä. :/ Kiva lukea teidän juttuja!

Vierailija
2116/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulurastas83: Kirjotan sulle täälläkin ;) Tässä linkki kunnon foolihappopelotteluun: http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Foolihappo-ja-raskaus/

Tuon kun luin, niin en uskalla olla niitä ottamatta. Hyviä ovat luomaan kauhukuvia...

2117/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kanssa syönyt foolihappoa, joskin nyt jostain syystä "unohtunut" melkein kahdeksi kuukaudeksi vaikka purkkikin löytyy. Nyt on foolihapot korkattu ja lisätty lisäravinnelistalle :)

Kompuroivahylje - oireet kuulostaa kyllä lupaavilta, pidän kovasti peukkuja pystyssä että tietäisivät plussaa, vaikka nyt tulikin nega. Koska meinaat testata uudelleen?

Candyk - kiitos foolihappolinkistä, pitää käydä lueskelemassa jos muistaisin paremmin sen jälkeen ottaa pillerit ;)

Laulurastas - mä olen käyttänyt vaan raskauskeijusta tilattuja liuskatestejä, uskoisin että CB:n testissä on se etu, että näyttää selkesti onko ovis tulossa vai ei, ei tarvitse arvailla viivojen vahvuuksia. Joskin hinta CB:issä taitaa olla aika suolainen... Tähän väliin pakko kertoa oma todella hölmö mokailu noiden ovistestejen kanssa, en saanut ensimmäiseen neljään kuukauteen selkeitä plussia (viiva jäi aina about testiviivan väriseksi tai vaaleammaksi) kunnes jostain luin että tikkua pitää pitää virtsassa n. 5 sekunnin ajan, sitä ennen olen vaan kastanut pikaisesti ja laittanut kuivumaan. Nyt sain TODELLA selkeät plussat (joskin on tietysti mahdollista että myös joku lisäravinteista, geelee yms. on vaikuttanut), mutta tulipa hölmö olo :'D Kannattaisi joskus lukea ohjeet huolella :D

ON: Täällä on jo kolmatta päivää (kp 28:sta asti) outoja tuntemuksia, aluksi vihlontaa ja nippailua alavatsassa molemmilla puolilla, sen jälkeen menkkamaista juilintaa, olen tänään koko päivän ollut varma että menkat alkaa ajoissa, niin kuin viime kierrossakin (jo kp 30). Haluaisin kovasti innostua näistä oudoista nippailuista yms, mutta aika vahva tunne että sieltä ne menkat alkaa, ainakin tunne on ihan samanlainen. Masentaa ja harmittaa jo valmiiksi :(

Ps. Tiinu, toivottavasti mieli ja olo on jo edes ihan hippusen paremmat. Uskon ettei palstailu vielä nappaa, mutta toivottavasti palaat joukkoon kun suru on käsitelty. Haleja!

2118/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiitos Dimou listan päivittämisestä!! :)

Vierailija
2119/2455 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 31.7

EK0025 kp 32/32 yk3

Minniminni (22v) kp 32/32-36 ya 3/2015

Stardust (22v) kp 31/26-40 yk 4

Miuku Mauku (27v) kp 31/35? yk 4

Pioni1 (27v) kp 30/34 yk 5

Kompuroiva Hylje (29v) kp 28/29 yk 2

Kikiii (20v) kp 28/30-35 yk 7

Kepuliina (29v) kp 27/28 yk 2

Laulurastas83 kp 26/29 yk 8

Dimou (26v) kp 25/? yk 10 (ya 7/14)

PinkkiDrinkki (35v) kp 24/27-30 yk 7

Lumilla kp 23/25-27 yk 9

Annuska (20v) kp 23/35-43 ya 12/14

Jannuli85 kp 22/24-30 yk 17 (ya 03/2014)

143 (22v) kp 22/26-31 yk 1

Supera (20v) kp 21/29 ya 2/14

Konttri (33v) kp 20/27 ya 5/2014

Pallopaita kp 18/27-29 yk 2

Mimmie (30v) kp 15/25-28 yk 5

Heta87 kp 15/27-28 ya 2/2014

Sipriina (27v) kp 15/29-31 yk 4

Uusio Mamma kp 14/26

Dreamer15 (28v) kp 14/30-40 yk 3

Candyk kp 13/? yk 2

Norappi kp 8/23-29 yk 5 (kkm 4/15)

Muffeli (29v) kp 7/28-33 yk 3

Tuulahdus kp 7/? yk 2

Mia94 (21v) kp 6/26-28 yk 2 

Nuuskiksentytär kp 5/28-31 yk 6

Meriemilia kp 1/27 yk 2

Guagua kp 1/29 yk 3

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), NooraV, AnttiAmalia (24v)

Tammikuussa 9 plussaa

Helmikuussa 12 plussaa

Maaliskuussa 13 plussaa

Huhtikuussa 5 plussaa

TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)

Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2

KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)

Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

2120/2455 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Ilmottaudun mukaan haikaran metsästykseen :) Olen 29-vuotias, jätin hormonaalisen ehkäisyn pois keväällä, ja sen jälkeen on ollu neljä kuukautiskiertoa. Kaksi ensimmäistä kestivät 35 päivää ja kolmas 37 päivää. Viime kierrossa aloitettiin yritys, ja liekö siitä johtunutta stressiä vai mitä, niin kuukautiset olivat myöhässä ja kierto kesti 41 päivää. Ehdin tehdä kolme negatiivista raskaustestiä ennen menkkoja. Nyt kuitenkin aktiivisena kohti toista yrityskertaa, tässä kierrossa olisi tarkoitus yrittää vähän enemmän hyödyntää otolliset päivät. Ovistikkuja ja muuta pakonomaista yrittämistä koitan välttää, mutta jos kierto on noin epäsäännöllinen, eikä ovulaatio ole helposti bongattavissa, saatan tikkuja jossain vaiheessa ostaa. Yritetään kuitenkin ensin ilman, täytyy vaan tarkkailla omaa kroppaa (ja samalla yrittää olla miettimättä mitään, joo, tosi helppoa)

Mutta nyt siis mukana kiertopäivillä 4/35-37 (luulen, että se 41 päivän kierto oli vain poikkeus, joten mennään näillä luvuilla), yrityskerta numero 2.

Kiva kun on muitakin samassa tilanteessa olevia, eipä näillä jutuilla viitsi kavereita häiritä jatkuvasti. Vasta sitten, kun on jotain kerrottavaa. :)

- Leona