Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Heips! Onnea plussanneille ja tsemppiä muille! Olen pidempään toivonut lasta ja salaa kadehtinut monen kaverin vauvaonnea, kun meillä ei elämäntilanne vielä sallinut yrittämistä. Siksi tämä ensimmäinen ehkäisemätön kuukausi ei oikein tunnu ensimmäiseltä yritykseltä. Pientä päivitystä nyt kuitenkin. Noin viikon ollut tihentynyttä virtsaamisen tarvetta. Nyt kun menkkojen olisi pitänyt alkaa on tullut outoja tuntemuksia vatsaan, vähän niinkuin kuvotusta ja tuntuu märältä kokoajan, että pitää mennä tarkastamaan alkoiko ne menkat nyt. Alaselkä kipu ja päänsärky vaivanneet vähän myös. Kuvittelenkohan kaiken?
Olenko muuten ainoa, joka ei älynnyt aloittaa foolihappoa ja käydä suuhygienistillä ennen yrittämistä? Tuntuu typerältä etten ottanut selvää asioista etukäteen. Ja vaikka ollaan ihan normi painoisia ja perusterveitä niin olisi pitänyt netin mukaan laittaa mieskin jollekin terveyskuurille ennen yrittämistä.
Jos menkat ei nyt ala niin milloin tekisitte testin?
Lise (28v) kp 28/27, yk 1
LISE, sun oireet voi olla raskausoireita, mutta kannattaa odotella vielä hetki, esim muutama päivä & testata sitten. Jos näyttää negaa eikä menkat silti ala niin testaa vaikka uudelleen taas parin päivän päästä tai kun menkat on ollut viikon myöhässä :)
& foolihappo on hyvästä, minä itse käytän raskaus- & imetys jotain monivitamiineja jotka sisältää kaiken tarvittavan :) Mutta ei sekään ole niin pilkun päälle eikä todellakaan takaa raskautta :D
Netissä lukee niin äärettömästi kaikkea "tee tätä niin raskaudut nopeiten, syö tätä..." jnejne. Ei kukaan raskaudu millään kippaskonsteilla, eli ihan vaan oman mielen mukaan & mahollisimman matalalla stressi tasolla ;)
Kiitti KIKII! Yritän malttaa vielä loppuviikkoon tai ensi viikon alkuun testin kanssa. Kumma olo kun ei oikeen mitään vahvoja oireita, mutta yleensä ei kierto ole näin pitkä. Foolihapon ja d-vitamiinin alotin nyt. Ehkä sitten myöhemmin mahd. niihin mamma vitamiineihin voisi siirtyä. Paitsi joku lääkäri joskus sanoi ettei monivitamiineista mitenkään kaikki voi imeytyä että yksinään olisi tehokkaampia. Mutta mene ja tiedä!
Minä raskautuin kierrossa jossa en ottanut foolihappoa enkä monivitskuja. Kokeilin niitä parin kierron aikana mutta tuloksetta :D Raskaalle tosiaan suositellaan foolihappoa rv 12 asti ja D-vitamiinia. Eli ei se raskautuminen oo vitamiineista kiinni. Vauva tulee silloin kun hän haluaa. Mitä vähemmän stessiä, sitä parempi lopputulos :)
Heips kaikille :) onnea paljon plussista ja pahoittelut menkoista. Ja tosi tosi tosi paljon voima haleja TIINULLE <3
En oo jaksanu kirjoitella nyt hetkeen...jotenkin mielialat heittelee hullun myllyä ja vieläkin ihmettelen outoja menkkoja. testin tein varuiks mut negahan sieltä tuli. Outoja tuntemuksia ja tässä odottelen ovista. Mut eiköhän mieli muutu paremmaks ku päästään miehen kans lähtee huomenna kaksin parin päivän reissuun. Halus juhlistaa kihloja nii oli ylläriks varannu risteilyn :) ja ovis pitäs nyt olla loppu viikosta. Eli hommaillaan ilman ressiä ja ollaan miettimättä liikaa. Otin aika raskaasti viime menkat kun oireet kuitenkin viittas raskauteen :/ eli nyt vähän kevyemmin mielin tää kierto.
Noihin vitamiineihin en oo hirveesti perehtyny...Esikosta söin raskaus ajan vitskuja ja synnytyksen jälkeen rautaa ja verenpaine lääkkeitä.
Sipriina kp 13/29-31 yk 4
Eihän niiden vitamiinien tarkoitus olekaan avittaa raskauden alkua, vaan saada keho siihen kuntoon että se on pienelle sikiölle, kunhan joskus saa alkunsa, paras mahdollinen asuinpaikka. Siksi niitä, etenkin foolihappoa, suositellaan syömään jo ennen yrityksen alkua. Optimaalit foolihappopitoisuudet vähentävät keskenmenojen riskiä. Sama koskee noita hammaslääkäreitä ja kuntokuureja ja muita, ei niiden avulla voi mitenkään varmistaa sitä että raskaus alkaisi nopeammin vaan tarkoitus on siinä että on mahdollisimman terve sitten kun (ja toivottavasti kun) raskaus alkaa.
Heipä hei!
Juurikin meinasin tuota samaa kuin Dimou kommentoida tänne, että vitamiinien sun muiden ei ole tarkoituskaan nopeuttaa raskautumista, vaan varmistaa, että äiti ja vauva saavat mahdollisimman hyvät lähtökohdat :) Itse olen syönyt aina monivitamiineja muutenkin, joten en niitä lopeta nytkään ja sit lisäks on tuo foolihappo. Verigreippimehua oon myös alkanut juomaan kun jossain vihjattiin greippimehun taikavaikutuksista ;) Toisaalta tykkään greipistä muutenkin, niin ihan mielelläni sitä lipitän, vaikka ei taikoja tekisikään.
Ja hei kaikille, uusi tässä ketjussa :) Täällä nyt kp11 menossa ja yk2. Olen nyt parinä päivänä tätä ketjua lueskellut ja alan ehkä jotenkin pääsemään kärryille missä kohtaa ollaan jutuissa menossa :D
Laulurastas83 Itsekin olen aika skeptinen "ihmetuotteita" kohtaan, mutta ajattelin että tästä luontaistuotteesta on tuskin haittaakaan (joskin suhtellisen kallis ihan vaan plasebotuotteena nautittavaksi) :D Yhden kierron olen niitä jo kokeillut, saa nähdä jatkanko :)
Tiinu Suuren suuri virtuaalihalaus täältäkin, voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu ja olen ihan kauhean surullinen teidän puolesta. Ei löydy sanoja :( <3
Nuuskiksentytär erikoiselta kieltämättä kuulostaa noinkin kova vuoto! Ja olen NIIN samaa mieltä, että on ihan syvältä että samaan kertaan tulee suru, ärsytys, epätoivo ja kovat kivut. Toivottavasti seuraavalla kerralla ei tule edellämainittuja inhottavuuksia vaan ilo ja onni!
Supera ihmiset on niin ajattelemattomia välillä! En voi edes kuvitella oloa ja tuntemuksia noin pitkä yrittämisen jälken, toivon todella että hoidot (pahoittelut jos on mennyt ohi, oletteko jossain hoidoissa jo jos syykin on löydetty?) tehoavat ja saat sen pienen nyytin syliin. Ja ymmärtämättömät kommentit kertovat vain niitä sanovien tietämättömyydestä, hölmöydestä ja ajattelemattomuudesta- mutta tämä ei varmasti auta yhtään kun kommentteja jouduu kuuntelemaan. Voi kun voisi joskus vähän valitaa näitä ikäviä ihmisiä :(
Kikii hyvä että vaihdoit lääkäriä, ei tollaisen "ammattilaisen" kanssa tee yhtään mitään! Toivottavasti seuraava on paljon parempi, ottaa asian tosissaan ja vie sitä eteenpäin!
Finest en ole tainnut muistaa onnitella sinua plussasta vaikka iloisena luinkin uutiset aiemmin!! Tsemppiä loppuraskauteen ja mahtavaa että plussa viimein löysi teidän luo! :)
Ja kaikille uusille myös tervetuloa mukaan!! :)
ON: tuntuu että pää menee sekaisin tästä odottamisesta ja jatkuvista plussauutisista kaveripiiristä (joo, muiden onni ei ole itseltä pois ja olen aidosti iloinen jokaisen puolesta, mutta silti jokainen uutinen muistuttaa siitä, ettei oma ole vielä edes matkalla...) Tiedän että pitäisi pystyä rentoutumaan ja "unohtamaan yrittäminen" mutta miten se on edes mahdollista? Tuntuu että ajatukset pyörivät ympyrää koko ajan tämän asian kanssa vaikka miten yritänkin pysäyttää sitä pyörää, se jatkaa kulkua ja vielä kovemmalla vauhdilla! Eniten pelkään sitä, että meissä/toisessa meistä onkin jotain vikaa jonka takia raskaus ei edes ole mahdollinen ja kaikki tämä yrittäminen, jännittäminen ja pettyminen on aivan turhaa. Jos saisin jostain mustaa valkoisella että kaikki on hyvin ja vauva tulee kun tulee, osaisin olla paljon rennommin ja jopa nauttia näistä ajoista "kun meitä on vain kaksi ja saamme mennä ja tulla niin kuin haluamme".
Tässä kuussa olen syönyt geeleetä ja juonut greippimehua lasillisen joka päivä ovikseen asti ja ainakin "limaa" oli koko kierron ajan HUOMATTAVASTI enemmän kuin normaalisti. Voi olla että jatkan samalla yhdistelmällä vielä ainakin seuraavan kierron (sormet ristiin ettei sellaista tule! :)) ja katson sen jälkeen mitä teen.
Onko jollain hyviä vinkkejä miten saada itsensä rauhoitettua ja unohtamaan vauva-asiat edes siksi aikaa kun se on mahdollista?? :D
Eilen mulle tulisi sitten 60 ovistestiä ja 30 raskaustestä. Ei ihan heti lopu kesken. Jos vaikka ei tarvisi kaikkia käyttää. Maanantaina alan testaileen jos vaikka saisin oviksen tikutettua. Me oltiin niin mietitty että ei yritettäis, mutta mies haluu sittenkin yrittää. Me otetaan silti rennosti kun miehellä lomakin alkaa maanantaina. Jos vaikka loman meirkeissä tulisi stressitön kierto miehelle. Mulla kun ei oo stressiä kun oon vielä kotona meidän 1v kanssa.
Mä oon aloittanut nyt vitaminien oton hyvissä ajoin. Nyt menee mamma vitsku, omega, lisänä foolihappo ja lisänä d-vitsmiini. Nyt veikkaan että on kohdillaan kaiken saanti. Ostin vielä suolaa missä on jodia. Kun jodin saaminenkin on tärkeää jos haluaa raskautua. Greippimehua en muista joka päivä ottaa.
Plussatuulia kaikille!
Norappi
Kiitos, Pioni! Täytyy sanoa ettei ollut helppo se koko yritys, 8 kuukautta hikiä, verta, itkua, pettymystä, vihaa, kysymyksiä, oletuksia, epäilyksiä, pakollista seksiä, kalenterin tuijottelua, päivien laskemista... Tuli kokeiltua vaikka mitä. Luulin jo että se on painosta kiinni kun on 10 kiloa ylipainoa, en ehtinytkään laihtua :D Joka kierron alussa ajattelin, etten jaksa yrittää enää, en jaksa odottaa ovulaatiota, en jaksa enää puuhailla sängyssä mutta se masennus meni joka kerta ohi ja alettiin taas hommiin. Rehellisesti sanoen, noin 90% koko yrityksen seksistä oli pakkopulla :(, masentavaa... Ennen yritystä oli lähes aina tosi kiva. No mutta, viimeinen kierto meni vapaammin ja paremmin, osasin nautti seksistä :) luojan kiitos, että osasin ottaa rennommin, tässä nyt siis lopputulos - onnellisesti raskaana.
Pioni, pari vinkkiä tuohon unohtamiseen:
homma itsellesi joku tosi supervaikea palapeli :D
Tai käy joka päivä metsässä poimimassa mustikkaa, nyt on niiden aika.
Tai opi jotain uuttaa, esimerkiksi jonkun instrumentin soittoa tai vaikkapa kiinaa/japaniaa :D
Finest rv 6+6
Tilanne 29.7
EK0025 kp 30/32 yk3
Minniminni (22v) kp 30/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 29/26-40 yk 4
Lise (28v) kp 28/27 yk 1
Miuku Mauku (27v) kp 29/35? yk 4
Pioni1 (27v) kp 28/34 yk 5
Guagua kp 28/46 yk 2
Kompuroiva Hylje (29v) kp 26/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 26/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 25/28 yk 2
Laulurastas83 kp 24/29 yk 8
Dimou (26v) kp 23/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 22/27-30 yk 7
Lumilla kp 21/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 21/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 20/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
143 (22v) kp 20/26-31 yk 1
Supera (20v) kp 19/29 ya 2/14
Konttri (33v) kp 18/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 16/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 13/25-28 yk 5
Heta87 kp 13/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 13/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 12/26
Dreamer15 (28v) kp 12/30-40 yk 3
Candyk kp 11/? yk 2
Norappi kp 6/23-29 yk 5 (kkm 4/15)
Muffeli (29v) kp 5/28-33 yk 3
Tuulahdus kp 5/? yk 2
Mia94 (21v) kp 4/26-28 yk 2
Nuuskiksentytär kp 3/28-31 yk 6
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), NooraV
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Pahoittelen omanapaisuudesta heti alkuun. Töissä? ollut niin kiire ja stressi, etten ole ehtinyt edes miettimään koko raskautumista. Nyt jo kp13 ja aika tuntunut menevän tosi nopeesti. Tässä kierrossa geleet minulla ja miehellä. Sen lisäksi oon syönyt foolihappoa ja juonut greippimehua. Suuhygienistillakin kävin, vaikka vasta nyt luin, että niinkin pitäisi tehdä. Sunnuntaina aloitan 10 päivän primo-kuurin. En aio testata ovista, vaan luotan, että tunnistan oireet tavalliseen tapaan. Eipä olla työkiireiden takia edes miehen kanssa hommailtu viime menkkojen jälkeen. Täytynee taas tänään aloittaa yrittäminen :)
Pahoittelut anttiamalia diagnoosista. Että piti vielä sattua tollanenkin kohdalle :( ja just sitä tarkotinkin vitamiineilla ja kuntokuureilla että olis parhaat lähtökohdat ja oltavat jälkikasvulle. Raskautumis vippaskonsteista mehuista sun muista en ookaan kuullut. Tästä lähtien yritän olla super terveellinen!
En jaksanut odottaa testin kanssa ja tänä aamuna clear blue sanoi: raskaana 1-2! Onkohan tää totta?! Todella epätodelliset tunnelmat.
Lise 28v kp30/27, yk 1 muuttui ilmeisesti rv 4+2
Supera: Samaa mieltä olen, jos molemmat lasta tahtovat ja parisuhde voi hyvin, mikäpä siinä sitten. Omasta lähipiiristäni muutama ihminen tietää vauvahaaveista, eikä heistä ainakaan ketään ole meitä tuominnut mitenkään. Toivottavasti eivät siis loputkaan. :) Harmi, että teillä ei ole vielä kuitenkaan tärpännyt, toivottavasti saatte avun (ja plussan) mahdollisimman pian! :)
Lise: Et ole ainoa, joka ei hoitanut vitamiinitasapainoa ja hampaitaan kuntoon.. :) Meilläkin yrityksestä oli puhetta jonkin aikaa, jolloin hyvin olisi voinut aloittaa vitamiinit jne, mutta jotenkin asia konkretisoitui vasta, kun sovittiin, että nyt se lapsi saisi tulla. Silloin vasta älysin, että nyt viimeistään ne vitamiinit olisi aloitettava, ja ostinkin jotain Raskaus & imetys-monivitamiineja. Hammaslääkäriin astikaan en ole vielä päässyt... Ja onnea plussasta! :)
Anttiamalia: Pahoittelut diagnoosista, toivottavasti saat mahdollisimman pian selvyyden asioihin. :/
ON: Minulla on nyt tosiaan viikko oletetusta ovulaatiosta ovulaatiosta, ja menkkoihin vielä viikko. Jo ennen ovulaatiota alkoi alavatsan nippailu, ja jatkuu edelleen. Mistähän voisi johtua? Lisäksi ylitulkitsen paljon kaikkia kropassa tapahtuvia asioita, milloin on nenä tukossa, milloin nipistää vatsaa jne jne. Jotenkin muutenn en stressaa vauva-asiaa, tai sitä, että olenko raskaana vai en, mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään itseäkin kaikkien "oireiden" silmälläpitäminen. -.-
143, kp 21/26-31, yk 1
PIONI1, toi sinun ON on kuin suoraan minun suusta! Siis ihan samat fiilikset ollut jo pidemmän aikaa. & tosiaan tuttavapiirissäni kuukauden sisään 6 ilmoittanut raskaudesta, ei ole helppoa ei, monesti on itku tullut. Ärsyttää ihmiset jotka edes sanoo, että "ihan rauhassa, kyllä se sieltä sitten tulee". Jooh tekisi mieli vaan haistattaa paskat välillä, mistä kukaan voi tietää että tuleeko edes? & ei se lohduta kun on kuukaudesta toiseen tikuttanut, ottanut "konsteja" käyttöön, googlettanut kaikkea ihan laittoman paljon, piinaillut, toivonut, lopuksi itkenyt, ahdistunut, vihastunut & menettänyt toivon jo moneen otteeseen. Niin se on, että kun kerran vauvakuume tulee & yrittäminen alkaa, niin ei niitä asioita saa päästä pyörimästä, vaikka mitä tekis! Olisikin sellanen sammutus nappi näille ajatuksille, olisi huomattavasti helpompaa.
Luin tossa muuten yhtenä päivänä yhtä blogia jossa sanottiin fiksusti "Jos joku voisi minulle luvata, että saat vauvan tänä tai tuona päivänä niin jaksaisin tätä vaikka kuinka kauan. Mutta todellisuudessa kukaan ei voi luvata mitään & joudun elämään koko ajan turhautuneena & tietämättömänä."
LISE, onnea plussasta :) Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa<3
ANTTIAMALIA, pahoitteluni & voimahalit sinne suuntaan<3 :(
Kikiii kp 26/30-35 yk 7 (yk 10)
Finest - kiitos vinkeistä, palapeli kuulostaa oikeasti aika hyvältä idealta! Jos sen avulla saisi kanavoitua energian johonkin muuhun kuin pakkomielteiseen googletteluun siitä, kuinka tulla raskaaksi :'D Tunnistan samat "pakkopulla" fiilikset seksin suhteen. Pitää yrittää rentoutua senkin asian suhteen, mutta toisaalta kumpikaan ei halua jättää potentiaalisia ovispäiviä hyödyntämättä vaikka vähän väsyttäisikin - tai toisen naama ärsyttäisi :D
Dreamer - kiire kuulostaa melkein hyvältä. Ehkä syksy tuo tännekin muuta ajateltavaa töiden ja vaikka liikunnan parissa niin saisi muuta ajateltavaa ja vähän relattua :)
Liselle paljon onnea ja tarrasukkia!! :)
Anttiamalialle täältäkin pahoittelut diagnoosista ja voimia.
Kikii - vertaistuki tällä palstalla on parasta ja tuo blogista otettu lainaus todella hyvä, voisi olla omasta suusta! Muistan kun aloituksen alettua mietin etten ajattele tai stressaa asiasta ainakaan ennen joulua, voi kun olisinkin osannut pitää tuosta ajatuksesta kiinni! Tiedän yrityskuukausia ei ole montaa vielä takana, mutta kiristävä tunne kaulassa pahenee joka kuukausi :(
Me mietittiin eilen kaverin kanssa sitä, että mikä se syy on sille, että ei hedelmöity vaikka kummastakaan ei olisi löydetty vikaa ja seksikin osuisi oikeille ajakohdille. Miks joskus luonto vaan päättää niin, että njääh, ei tällä(kään) kertaa? Etsiikö se munasolukin "sitä oikeaa" :D Se on tosi kummallista! Kun eikös kaiken elävän elämäntarkoitus nimenomaan ole lisääntyä. Vaikka en sitä kyllä varsinaisesti omana elämäntarkoituksena ihan pidä, mutta joka tapauksessa.
Ja tähän pohdinnan perään sitten onnittelut plussanneille :)
Candyk, raskautumisen mahdollisuus joka kierrossa on terveilläkin pareilla vain siinä 20 prosentin paikkeilla, noin keskimääräisesti siis. Ihmisellä ilmeisesti on niin tiheä kuukautiskierto, että jokaisen muniksen ei tarvitse olla ihan sitä priimaa, vaikka hedelmöittyminen tapahtuisikin niin jostain syystä alkio ei vain ala jakautumaan tai ei kiinnity kunnolla tai mitä kaikkea. Ei siis ole millään tavalla epänormaalia, että yrityksessä kestää ainakin muutama kierto. Plus osa lisääntymistä vaikeuttavista vioista on sellaisia, että ne eivät tule ilmi lapsettomuuden perustutkimuksissa, esim. munikset ovat sellaiset että niihin pääsee useampi siittiö sisälle.
Ja minulla ainakin on vahva tunne siitä, että nykyajan kemikaalikuormalla on vahva vaikutus lapsettomuuden lisääntymiseen. Aika mahdottomalta tuntuisi, jos EI vaikuttaisi, kuitenkin raskaaksi tulossa pitää niin monen asian onnistua ihan prikulleen... Eikä näistä kaikista kemikaalikoktaileista edes tiedetä, miten ne vaikuttavat esim. hormonitasapainoon.
Ihanaa, täällä on plussauutisia! <3 Paljon onnea matkaan Lise ja pikkunen!!! <3
Finest: Tykkään palapeleista (miun harrastus, josta en kovin monelle kerro :P), mutta mulla se lähinnä toimii sellasena asioiden-päässä-selvittely-terapiana :D eikä ollenkaan vie ajatuksia muualle. Vaikka kuinka ois puolet 1 000 tai 1 500 palan palapelistä pelkkää taivasta tms :D palapeliä tehdessä siis nimenomaan pohdiskelen asioita, koitan ratkoo ongelmia ja selvitään päätäni :) muut pelit, joihin pitää oikeesti keskittyä tai muuten aika loppuu/kuolee/joutuu alottamaan alusta tms vie ajatukset kyllä muualle. Mutta myös mm. sudokut, vaikka pelais vaikealla tasolla, on sellasia että sillon myös mietiskelen asioita. Mutta toisilla varmasti toimii ajatukset pos vievänäkin :) lukeminen ja musiikin kuuntelu, jos siihen musiikkiin oikeesti uppoutuu ja rupee hoilaamaan mukana :D vie myös ajatukset muualle. Ja karvalasten kanssa olo <3 vaikka joskus taas aattelee, että saakohan sitä vielä vähän karvattomammankin lapsen :) ens tiistaina on itseasiassa meidän kissan lääkäri. Saa nähä mitä sitten tapahtuu ja selviikö verikokeilla ym. tällä kertaa oireille ja asioille syy ja voiko ja kannattaako sitä hoitaa... kohta voikin olla siinä ajatukset. Samoina päivinä pitäskin viimestään menkatkin alkaa...
Anttiamalialle pahottelut diagnoosista :( toivottavasti se ei kuitenkaan sulla hankaloittas ainakaan paljoa raskautumista ja pian saisitte oman pienen <3
Miltäs Kepuliinan tilanne vaikuttaa? :) ja muilla kierron viimesiä päiviä elävillä? :)
Tervetuloa uusille!
Ja pahottelut menkat kohdanneille!
En muista pitikö miun jollekin muullekin jotain kommentoida... en enää muista ja tästä ainakin piti tulla lyhyt visiitti ja kirjotus.
Täällä kun oli noista vitamiineista ja hammaslääkärillä käynneistä puhetta, niin ite syön myös multivitan raskaus- ja imetys -vitamiineja, sekä -omegoita + d:tä ja kalkkia, kun maitoa en juo. En tiedä pitäsköhän käydä foolihappoa jostain luontaistuotekaupasta vielä? Toinen vaihtoehto ois pyytää reseptillä. Oon kyllä koittanu välillä syödä pähkinöitä, mutta ei niitäkään läheskään joka päivä tuu syötyä. Eikä myöskään vihreitä vihanneksia, maksaa, kokojyvä-juttuja tms tuu joka päivä syötyä. Kananmunaa kyllä parisen kertaa viikossa ehkä.
Tuota oon nyt tässä miettiny välillä vähän, että kun jos terveillä pareilla on joka kk 20% mahdollisuus raskauteen, niin jos taas sanotaan myös että 80% pareista raskautuu vuoden sisällä, niin jos vuodessa on 12 kuukautta ja 20% x 12 = 240% niin jotakin en nyt älyy :D vai onkohan tuo 80% sitten kaikista pareista, myös niistä, joilla on joku hidastava/estävä tekijä jo tiedossa? juu, ei pitäs takertuu tuommosiin ihme juttuihin :D en matikassa muutenkaan oo hyvä :D
ON: Tänään katoin taas Sinkkuelämiä pari jaksoa, joiden aikana rupesin kyynelehtimään viidesti :o ihan siis niin että muutama kyynel valu pitkin poskia, eikä vaan silmät kostunu. Siinä kyllä Mirandan äiti kuoli ja Carrie oli tosi pahoillaan poikaystävänsä Aidanin pettämisestä ja jankkas, että pitää antaa anteeks yms. Ja muutenkin liikutun herkästi, mutta tää menee jo yli :D taitaa jollakin olla pms:t ilmassa :D Siitä toisesta vaihtoehdosta en uskalla haaveilla ja tippuu taas alas. Lisäks on ollu ehkä nelisen päivää hieman menkkamaisia juilintoja alamahassa, mutta paljon lievempiä ja ei kuitenkaan sellasia... ja nelisen päivää ehkä on myös kurkku tuntunu, miten sitä nyt kuvailis... kylmettyneeltä tms. Ihan kun ois pakkasella vetäny kunnolla henkeä vaikkapa hengastyessä ja kurkkuun ja keuhkoputkeen tulee sellanen tunne... Paitsi että nyt vaan kurkkuun. Mutta ei Suomen kesä sentään vielä ihan niin kylmä oo :D ja tuskin on olkkarin läpi vrk:n avoinna olevasta tuuletusikkunastakaan tullu yöllä niin paljoa kylmää ilmaa, että oisin kylmättäny jalkani, kurkkuni tai muutenkaan itteeni. Tai aika hyvin saa tuuli mutkitella makkariin :D ja muutenkin kun se ikkuna on ollu nyt auki läpi tään koko "kesän". Yleensä flunssat yms. alkaa kyllä kurkkukivulla, mutta se on aina rehellistä kurkkukipua, eikä tuommosta. Kunhan en nyt karvalapsille tai niiden puruille tuu allergiseks.
Tilanne 28.7
EK0025 kp 29/32 yk3
Minniminni (22v) kp 29/32-36 ya 3/2015
Stardust (22v) kp 28/26-40 yk 4
Lise (28v) kp 27/27 yk 1
Miuku Mauku (27v) kp 28/35? yk 4
Pioni1 (27v) kp 27/34 yk 5
Guagua kp 27/46 yk 2
Kompuroiva Hylje (29v) kp 25/29 yk 2
Kikiii (20v) kp 25/30-35 yk 7
Kepuliina (29v) kp 24/28 yk 2
Laulurastas83 kp 23/29 yk 8
Dimou (26v) kp 22/? yk 10 (ya 7/14)
PinkkiDrinkki (35v) kp 21/27-30 yk 7
Lumilla kp 20/25-27 yk 9
Annuska (20v) kp 20/35-43 ya 12/14
Jannuli85 kp 19/24-30 yk 17 (ya 03/2014)
143 (22v) kp 19/26-31 yk 1
Supera (20v) kp 18/29 ya 2/14
Konttri (33v) kp 17/27 ya 5/2014
Pallopaita kp 15/27-29 yk 2
Mimmie (30v) kp 12/25-28 yk 5
Heta87 kp 12/27-28 ya 2/2014
Sipriina (27v) kp 12/29-31 yk 4
Uusio Mamma kp 11/26
Dreamer15 (28v) kp 11/30-40 yk 3
Norappi kp 5/23-29 yk 5 (kkm 4/15)
Muffeli (29v) kp 4/28-33 yk 3
Tuulahdus kp 4/? yk 2
Mia94 (21v) kp 3/26-28 yk 2
Nuuskiksentytär kp 2/28-31 yk 6
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Meriemilia, Kisuliini, Starling (40v), Ninnni (20v), NooraV
Tammikuussa 9 plussaa
Helmikuussa 12 plussaa
Maaliskuussa 13 plussaa
Huhtikuussa 5 plussaa
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (4 plussaa)
Mizi (29v) yritystä yli vuosi, Hilkkak (30v) yk 4, Jenniferia (24v) yk 2, Miinuska15 (25v) yk 2
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mamalukki (22v) yk 3, Belime yk 2, Pumpuli87 yk 1, HennaS (21v) yk 2, Tinttu1989 yk 5, EllieP (30v) yk 1
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Kevättähti yk 2, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!