Onko teistä "pakko" kuorruttaa joulukinkku? En ole ikinä
itse kuorruttanut. Mulle on riittänyt se sinapin laitto siihen kinkkuviipaleen päälle lautasella.
Nykyinen miesystävä yllättäen haluaisi kuorrutuksen. Sanoin, että hän sitten voi itse sen tehdä, jos kokee tärkeäksi.
Kommentit (25)
Minäkään en ole kuorruttanut. Menee hyvin ilmankin.
Mikä nyt kenellekin kuorrute on. Minä teen sen vaahterasiirapista ja sinapista. Ei siis mitään perinteisiä korppujauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt kenellekin kuorrute on. Minä teen sen vaahterasiirapista ja sinapista. Ei siis mitään perinteisiä korppujauhoja.
Tuleeko makeaa??
Jätän sinapin jääkaappiin. Toiset saa ottaa jos tarvitsevat.
Minusta se on kivamman näköinen kuorrutettuna, juhlavampi. Eli kyllä. Ei ole ollenkaan isovaiva.
Sinappia levitetään kinkun päälle ja ripotellaan korppujauhoja.
Eihän se kuorrute edes mausta lihaa. Yhtä tyhjän kanssa ja usein varisee jo tarjoiluvadille.
Jotkut koristelee vielä neilikoilla.
Viitseliäisyydestä kiinni. Ja jaksamisestakin.
Eihän sillä muuta merkitystä ole kuin, että se on kauniimman näköinen kuorrutettuna.
Ja tottahan se kuorute vähän maistuukin, jos paksun viipaleen siitä kinkusta leikkaa.
Kinkusta yleensä leikataa paksumpia siivuja, kuin paistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko makeaa??
No eihän se yksi pieni kuorrutepinta koko kinkkua makeuta, haloja.
Se kuorrute on pahaa. Joutuu aina leikkaan osan siivusta pois, kun hyvä lihan maku menty peittään. Jos paistaisin kinkun en missään nimessä kuorruttais sitä.
En kuorruta. Poistan nahkan ja rasvan ja laitan pintaan hienoa sokeria ja korppujauhoja ja uuniin. Sinapista en tykkää. Kaunis pinta tulee noinkin.
Vierailija kirjoitti:
En kuorruta. Poistan nahkan ja rasvan ja laitan pintaan hienoa sokeria ja korppujauhoja ja uuniin. Sinapista en tykkää. Kaunis pinta tulee noinkin.
Onhan tuokin jonkunlainen kuorrute mutta sokeria? Ja miten se korppujauho muka pysyy siinä kinkun päällä. Outo tapa.
Joo pakko on muuten poliisi pamputtaa ja heitetään linnaan loppuiäksi. Ihan kauhea pakko. PAKKO!!!
En kuorruta. Pilkon sen kumminkin heti jäähtyneenä ja pakkaseen menee osa.
En ikinä kuorruta. Meillä ei muutenkaan kokonainen kinkku ole ikinä tarjolla pöydässä, vaan leikataan tarjoilulautaselle siivuiksi. Hukkaan menisi hieno kuorrutus.
Pakko ja pakko...