Yli 40-vuotiaat - Nimetkää 3 tärkeintä asiaa...
...Jotka elämä on teille opettanut? Elämänarvoja ja elämänkokemusta.
Kommentit (67)
Muilta voi kysyä neuvoja, mutta päätökset pitää tehdä itse. Tärkeintä ihmisessä on sisäpuoli. Niin makaa kuin petaa. Pitää osata armahtaa itseään ja muita.
Elämä on opettanut sen, ettei raha kasva puissa, terveys ei ole itsestäänselvyys ja rakastaa voi niin kovin että tekee kipeää.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:38"]
...Jotka elämä on teille opettanut? Elämänarvoja ja elämänkokemusta.
[/quote]
- Elämää ei voi hallita. Elämä yllättä. Aina. Hyvässä ja pahassa.
- Hyvät ihmissuhteet ovat kullanarvoisia. Niitä ei kannata tärvellä.
- Itsestäkin pitäisi jaksaa pitää huolta. Sitä ei tee kukaan muukaan.
1. Pidä itsesi terveenä ja positiivisella mielellä
2. Hanki oma asunto, äläkä myy sitä naimisiin mennessäsi, muista avioehto
3. Harrasta hyvää seksiä, aina kun on tilaisuus
-Ajattele asioiden loppua, seurauksia, aina ennen kuin ryhdyt johonkin. Mihin se johtaa, jos teet tämän tai tuon?
-Tunteet tulevat ja menevät. Älä elä elämääsi niiden mukaan.
-Opi tuntemaan kaikkivaltias Luoja, Jumala, vapahtajanasi. Ilman Jumalaa olet tuuliajolla, ilman päämäärää ja tarkoitusta, yksin ja hukassa pimeässä ja suunnattoman suuressa maailmankaikkeudessa. Hänen kanssaan saat Tien, Totuuden ja Elämän. Hyvää matkaa!
Elä tätä päivää kuin se olisi viimeinen, älä elä mennessä äläkä tulevassa. Elä kuitenkin niin, että et satuta läheisiäsi tai omaa tulevaisuuttasi tämän päivän teoillasi.
Ihmisarvoista elämää on silti, vaikka terveys menisi.
Viimekädessä sinä vastaat itsestäsi, turvaa tilanteesi myös kiperissä tilanteissa niin henkisesti, fyysisesti kuin taloudellisestikin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:41"]Terveys on oikeasti tärkeä asia. Elämää voi suunnitella. Hyvä arki on tavoittelemisen arvoista. [/quote] Elämää voi suunnitella, mutta läheskään kaikki isot asiat eivät ole omissa käsissä. Se, joka niin luulee, tulee vielä joskus karvaasti sen kokemaan.
[/quote]
Ei ole olemassa mitään oikeudenmukaisuusautomaattia. Tietenkään esim kuolemaa ei voi suunnitella, mutta lähes kaikki muu on omissa käsissä. On ihan mahdollista elää helppo kiva elämä vauvasta vanhukseksi kokematta mitään hirvittävän dramaattista. Toiset taistelee elämässä enemmän, toiset vähemmän. Se, että jollakin menee hyvin, ei tarkoita että hänellekin olisi jossain varastoituna vastoinkäymisiä tietty määrä. Ei ole.
Terveys, koti+ toimiva parisuhde ja työ.
Olen vasta 38 vuotias mutta olen oppinut seuraavaa:
1. Vain minä itse olen vastuussa omasta onnellisuudesta.
2. Luota vain itseesi, viime kädessä.
3. Usko itseesi, kunnioita itseäsi, kaikki on mahdollista jos vain teet kovasti työtä sen eteen.
4. Et voi omistaa, hallita toista.
5. Monesti määränpää on toisarvoista, matka on se tärkein.
6. Ajattele, tee vain hyvää ja elämäsi on hyvää. Hyvä kerää hyvää, jos olet negatiivinen ja ajattelet ja puhut negatiivisesti, egattiivisuus kerää lisää negatiivisuutta.
7. Nauti elämästä, sulla on vain tämä elämä (kunnes synnyt uudelleen).
Terveys tosiaan nousee arvokkaksi, kun tulee sellaistakin kokemusta että hyvä terveys ei olekkaan itsestäänselvyys.
Malttia kannattaa arvostaa. Harvemmin sitä katuu että jätti jotain tekemättä tai sanomatta, mutta väärät teot ja sanat voivat harmittaa pitkään.
Vaikka olen nyt varma jostain, niin mielie voi muuttua, ei kannatta ottaa äärijyrkkää asennetta mihinkään asiaan.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:49"]
Kukka, seksi ja ruoka.
M 43.
[/quote]
Mikä kukka noin erityisesti?
N45
[/quote]
Siksi että se on hyvä päihde ja monipuolinen lääke. Aineena vaarattomampi kuin asperiini.
Pitäisi nauttia siitä hetkestä mikä on eikä miettiä liikaa tulevaa.
"Ihminen päättää Jumala säätää" , eli ihminen meinaa huseerata milloin mitäkin mutta voi kovin vähän vaikuttaa mm terveyteensä, vaurauteensa jne jne.
Rikkautta tärkeämpää on rakkaus...mikään rahamäärä ei voi korvata minulle lapsiani.
Terveys on tärkeä asia. Tärkeämpi juttu kuin vaikka hyvä ulkonäkö.
Ystävällisyys ja rehellisyys kannattavat oikeasti. Valehtelusta jää aina kiinni ja epäystävällisyydestä joutuu vastuuseen.
Perhe on tärkein. Moni "unohtaa" vaalia suhteita omiin lapsiinsa tai sisaruksiinsa, kun muistaa vain huoltaa omaa parisuhdettaan. Puoliso voi pettää ja jättää, mutta lapset ja oma lapsuudenperhe pysyvät, kunhan itsekin heistä välittää ja rakastaa.
1. Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää on muuten hyvä asia ymmärtää. Eli jos menneisyydessä on jotain asioita jotka on jäänyt selvittämättä, niin ne tarvii käydä selvittämässä. Niin niistä asioista vapautuu eikä ne kahlitse ihmistä.
2. Todellinen rikkaus elämässä ei tule rahasta. Raha ei silti ole paha juttu ja terveellisen sekä riittävän ravinnon hankkimiseksi, sekä turvallisen asumuksen takaamiseksi tarvii jonkinlainen taloudellinen turva olla. On myös mielen hyvinvoinnille hyväksi, jos talous on turvattu.
3. Loppujen lopuksi me kaikki kuollaan. Ja sillä hetkellä et saa täältä mitään mukaasi. Ja tämä aika on todella rajattua, joten elä vielä kun voit. Minusta on terveellistä muistuttaa itseään aina aika ajoin tuosta omasta kuolevaisuudestaan. Tähän ajatukseen sisältyy rakkaus ja turvallisuudentunne, sekä sen älyäminen että ei tätä elämää kannata ottaa niin jumalattoman vakavasti. ;) Eli niitä asioita millä sitten ihan loppuviimenään on elämässä merkitystä, niin niitä ei hirveän montaa ole. Sen vuoksi terveydestään, sekä sitä kautta myös kanssaihmisten hyvinvoinnista kannattaa pitää huolta. Saat sen mistä luovut, eli hyvä palautuu sinulle hyvänä ja paha palautuu pahana.
23 jatkaa... ja vaikka en ole uskonnollinen ihminen millään muotoa, niin silti raamatussa on se yksi hyvä lause, että "taivasten valtakunta löytyy ihmisen sisältä". Joten jos etsit onnea ja rauhaa elämässäsi, olet sen kaiken löytävä sisältäsi, koska siellä se meillä kaikilla sijaitsee, mutta niin harva sitä vain sitten kuitenkaan ymmärtää vaan ulkoaan päin sitä loputtomasti tavoittelee.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:43"]Raha tekee onnelliseksi. Se tuo turvaa.
[/quote]
Ai jaa. Tunnen ihmisen, jolla on tulot 100 milj.€ ja sanoi, että antaisi heti rahat pois, jos saisi avioliiton takaisin ja terveen jälkeläisen.
Joten...
Se raha ei korjaa/tuo mitään todella tärkeää.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:43"]Raha tekee onnelliseksi. Se tuo turvaa.
[/quote]
Tämä on niitä pikkuropojen pyörittäjiä.
Rakkaus on mulle tärkeintä - se kattaa puolison, lapset, ystävät. Auttaa selviämään mistä tahansa
Raha tuo onnea ja pelivaraa elämään, sen tietää kun elää asuntovelallisen elämää vielä 50+. Ilman rahahuolia olisin todella huoleton!! Mun kaikki murheet liittyy rahaan
Terveys nyt kun sen on menettänyt. Mutta päivä kerrallaan mennään
Raha on loppujen lopuksi vain vaihdannan väline ja digitaalisia lukuja näyttöpäätteissä tai painettua paperia, jolle ihminen mielikuvituksessaan antaa arvoa. Raha ei tee onnelliseksi, se on ihan toden totta se.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:49"]
Kukka, seksi ja ruoka.
M 43.
[/quote]
Mikä kukka noin erityisesti?
N45