Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivaa, kun jouluruokaostokset on tehty. Nyt tarvitsee hakea enää maidonlisuketta lähikaupasta. Missä vaiheessa teillä tilanteet?

Vierailija
23.12.2021 |

Joko on joululiina pöydässä? Onko kiireinen päivä, vai voiko jo olla rauhassa?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vietän joulua yksin ja kaikki muu on valmista, paitsi imurointi, jota mä inhoan. Lahjat on jo annettu tyttären perheelle, ruuat ja muu rekvisiitta ostettu. Joululiina on pöydällä ja kukkia ostin aika paljon. Kaksi joulutähteä, hyasinttiasetelman, v.pun. amarylliksen ja punaisia tulppaaneja. Ne on aseteltu eri pöydille ja osa mun pähkinänsärkijä-nukkejen sekaan. Mä tykkään niistä, siis pähkinänsärkijöistä, ja mulla on niitä kymmenen. Kynttilöitä kävin äsken ostamassa ja ne saa palaa koko joulun. Joulukylä on laitettu tarjoiluvaunun päälle ja se on tosi ihana. Nyt juon terästettyä glögiä ja psyykkaan itseäni aloittamaan sen halvatun imuroimisen. Hyvää joulua kaikille 🎄❤

Oikein hyvää ja lämmintä joulua sinulle!

Vierailija
22/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vietän joulua yksin ja kaikki muu on valmista, paitsi imurointi, jota mä inhoan. Lahjat on jo annettu tyttären perheelle, ruuat ja muu rekvisiitta ostettu. Joululiina on pöydällä ja kukkia ostin aika paljon. Kaksi joulutähteä, hyasinttiasetelman, v.pun. amarylliksen ja punaisia tulppaaneja. Ne on aseteltu eri pöydille ja osa mun pähkinänsärkijä-nukkejen sekaan. Mä tykkään niistä, siis pähkinänsärkijöistä, ja mulla on niitä kymmenen. Kynttilöitä kävin äsken ostamassa ja ne saa palaa koko joulun. Joulukylä on laitettu tarjoiluvaunun päälle ja se on tosi ihana. Nyt juon terästettyä glögiä ja psyykkaan itseäni aloittamaan sen halvatun imuroimisen. Hyvää joulua kaikille 🎄❤

Oikein hyvää ja lämmintä joulua sinulle!

Kiitos, niin myös sinulle 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maidonlisuke?

Vierailija
24/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi eilen illalla kaupassa, kun ei muistettu ajoissa päivittää meidän nettitilausta... tänään olisi tullut kuorma, mutta siinä olisi ollut vain neljä omenaa, pari laatikkoa ja paketti graavikalaa. Kinkku ja suklaat sentään oli aiemmin ostettu, että olisi niilläkin jonkunmoisen aterian saanut aikaiseksi.

Mutta nyt on siis kaikki ostettu, tänään paistetaan kinkku ja varmaan teen sekametelisopankin jäähtymään.

Vierailija
25/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kävi eilen illalla kaupassa, kun ei muistettu ajoissa päivittää meidän nettitilausta... tänään olisi tullut kuorma, mutta siinä olisi ollut vain neljä omenaa, pari laatikkoa ja paketti graavikalaa. Kinkku ja suklaat sentään oli aiemmin ostettu, että olisi niilläkin jonkunmoisen aterian saanut aikaiseksi.

Mutta nyt on siis kaikki ostettu, tänään paistetaan kinkku ja varmaan teen sekametelisopankin jäähtymään.

Niin ja muista puuhista, kuusi on koristeltu ja kerran jo kaatunutkin, piparkakkutalo pystyssä ja eilen tehtiin viimeiset imuroinnit ja lattian pyyhinnät. Tasot ja pölyt siivoilin jo aiemmin. Lahjat odottaa kaapissa paketoituna.

Ollaan yleensä välipäivät sukuloimassa niin omaa joulua tulee aloiteltua hyvissä ajoin ennen aattoa.

Vierailija
26/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te oikeasti saatte kulumaan niin paljon aikaa, että olisi joku stressi päällä jo monta päivää ennen joulua?

Muistoja 80-luvulta, kun kaupat olivat kiinni jouluna monta päivää ja silti piti olla joulupöytä koreana.

Vierailija
27/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vielä, kohta hautausmaan kautta kotiin. Ihan samoja valmisruokia kuin arkenakin, ei mitään joulujuttuja.

Vierailija
28/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikki kunnossa, paitsi miehen pitäisi vielä käydä lahjaostoksilla, mutta se on sen murhe :D. En ole kyllä mitään stressiä ottanutkaan, kun ei olla mitään suureellista järjestämässä.

Vierailija
29/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli tälle joululle vain yksi ruokatoive - arnoldsin donitsit.

Nyt näyttää siltä ettei donitseja olekaan tiedossa.

Mies saa kyllä kaikki 17 eri kalaansa mutta donitsit unohdettiin noin vaan. Tilanne on se että murjotan ainakin vähän.

Vierailija
30/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vietetä joulua ollenkaan. Ihan tavallinen viikonloppu.

Vierailija
31/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jämäkkää glögiä, glögiä siis väriksi, ja isolla mukilla niin alkaa imurointi taittumaan, hyvää joulua imurin varteen, tällä toinen jolle imurointi on aika väkinäistä😁

Vierailija
32/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on maidon lisuke?

Suklaahippukeksit taitaa olla aika yleinen.

Vierailija
33/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eka vapaapäivä, olen vähän aloitellut siivousta. Kauppaan mennään iltamyöhällä, kun hätäisemmät ovat ehtineet alta pois. Kyllä tämä tästä jouluksi järjestyy.

Vierailija
34/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä joulusta, lahjat hankittu läheisille jotka viettävät joulua toisella paikkakunnalla.

Itse otan rennosti, lepään kotona. Kinkun paistan tänään ja muu ruoka valmiina hankittu. Ei paljon stressaa.

Vierailija
35/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyty jo heti aamuseitsemän aikaan! Nyt on jääkaapissa kaikki tarvittava. Alkossa kävin hakemassa puna- ja valkoviinin. Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
36/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri joulutortut uunista! Tein taikinan niille myös itse. Eilen metsästin jo tarjousjoulukinkkua eri kaupoista, mutta eipä löytynyt. Menen tänään uudestaan metsästämään joulukinkkua. Joululimppuja löysin kuitenkin tarjouksesta Lidlistä. Pitää vielä siivota tänään.

T. Lidl-mies

Vierailija
37/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miulla oli tälle joululle vain yksi ruokatoive - arnoldsin donitsit.

Nyt näyttää siltä ettei donitseja olekaan tiedossa.

Mies saa kyllä kaikki 17 eri kalaansa mutta donitsit unohdettiin noin vaan. Tilanne on se että murjotan ainakin vähän.

Eikö ne donitsit nyt ehdi vielä hommata.

Vierailija
38/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jämäkkää glögiä, glögiä siis väriksi, ja isolla mukilla niin alkaa imurointi taittumaan, hyvää joulua imurin varteen, tällä toinen jolle imurointi on aika väkinäistä😁

Juu, näin tein 😄 Nyt on imuroitu ja alan olemaan vähän nousuhuppelissa. Sen innoittamana päätin vielä mopatakin lattiat. Mutta se on pala kakkua, verrattuna imurointiin 😁

Vierailija
39/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä puunattu katosta lattian ja kaapit ruokaa pullollaan, juuri aamulla tuli viimeinen toimitus kotiovelle. Kalakaupassa pitäisi vielä poiketa illalla. Tunti sitten tuli tekstari että mies altistunut koronalle mahdollisesti koko alkuviikon (työpari sai tänä aamuna positiivisen tuloksen) ja testiajan sai vasta Tapaninpäivälle  eli vieraat joutuvat keksimään jotain muuta tekemistä jouluksi ja meidän pitää miettiä mitä tuolle ruokavuorelle tehdään.  En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, ehkä molempia?

Vierailija
40/52 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä kaaoksessa, eli hyvää joulua vaan mulle.