Miksi ihmiset olettaa muilla olevan ystäviä?
Kampaajalla: "Kyllä sun kaverit nyt varmaan huomaa tän hienon kampauksen!"
Yksin koulussa: "Missäs sun kaverit on?"
Muut ihmiset: "Taisit olla kavereittes kaa jossain eilen kun et vastannu puhelimeen.."
Miksi, oi miksi, ette voi vaan ymmärtää että kaikilla ei ole? Tekisi mieli vaan korjata tuollaiset mut...
Kommentit (22)
Lääkärintarkastuksessa kävin joku aika sitten ja lääkäri kysyi kuinka paljon vietän vapaa-ajalla aikaa ystävien kanssa. Valehtelin kun pelkäsin seurauksia jos sanon etten ole viettänyt aikaa muiden ihmisten kanssa sitten päiväkodin.
N28
No niin on ja sit noilla lohkasuilla käännetään vielä veistä haavassa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:05"]No niin on ja sit noilla lohkasuilla käännetään vielä veistä haavassa.
[/quote] No niimpä! Oikein muistutellaan siitä yksinäisyydestä..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:05"]No niin on ja sit noilla lohkasuilla käännetään vielä veistä haavassa.
[/quote] No niimpä! Oikein muistutellaan siitä yksinäisyydestä..
[/quote]
Ja sitten kun asian oikea laita käy ilmi, alkaa hillitön sääliminen ja voivottelu.
"Voit pyytää jotain ystävääsi hoitamaan asian"
- että voin oikein valita!
Kyse taitaa olla osaksi myös kohteliaisuudesta?
Kampaaja sanoo noin mieluummin sen sijaan, kuin että sanoisi "Sä näytät ihan sellaiselta ihmiseltä jolla ei taida paljon kavereita ollakaan, joten nauti nyt yksin sitten tästä kampauksestasi!"
Ei yksinäistä ole niin helppoa tunnistaa, eivätkä nuo ihmiset yleensä edes tiedä, miten pahalta nuo kaverilohkaisut voivat tuntua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:19"]"Voit pyytää jotain ystävääsi hoitamaan asian"
- että voin oikein valita!
[/quote]
Soitan äidille tai veljelle sitten.
Niin tuttua!! Pyydä jotain ystävääsi mukaan baariin/leffaan /watevö.
Mietin aina kenen ystävän valitsisin kun niitä on niin tuhottomasti.
Ah, tuttua. Minulta on jopa muutaman kerran kysytty, että onko sinulla paljon ystäviä...Jotenkin todella ajattelematon kysymys. Siis eihän tuohon nyt kehtaa vastata, että ei ole ja tuijottaa vain hiljaisena takaisin.
Ikävältä tuntuu myös se, että olen useamman kerran avautunut eräälle miehellä siitä, kuinka minulla ei oikein koskaan ole ollut varsinaiseksi ystävyydeksi laskettavia ihmissuhteita eikä juuri kavereitakaan, ja olen yleisesti ottaen aika yksin. Silti tämä mies aina välillä heittää jotain "niin sitten ystäviesi kanssa sitä ja tätä" tai "kun kerrot kavereillesi..." -tyylisiä juttuja. Aargh. Kuunteleeko hän oikeasti ollenkaan, mitä hänelle kerron.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:49"]
No yleensä ihmisillä on kavereita. Ei kukaan tarkoita sillä mitään pahaa :(
[/quote]
Yleensä ja yleensä. Aika paljon on mediassa ollut juttua yksinäisistä. Ei pitäis olla kellekään yllätys että kaverittomia on. Paljonkin.
Itsellä ei ole kavereita. Siinä vaiheessa kun täyttivät joskus 18 ne ei muuta teekkään kun juo baarissa kaljaa ja itseä ei kunnosta ollenkaan. Ei ole 2-3 vuoden aikana löytynyt uusia
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 15:47"]Itsellä ei ole kavereita. Siinä vaiheessa kun täyttivät joskus 18 ne ei muuta teekkään kun juo baarissa kaljaa ja itseä ei kunnosta ollenkaan. Ei ole 2-3 vuoden aikana löytynyt uusia
[/quote]
'Kiinnosta'
Viestin kirjoittaja
Minä elän parisuhteessa, mutta en pidä yhteyttä vanhoihin ystäviin. En tapaa kavereita, eikä niitä taida edes olla. Juu ei. En ole yksinäinen, vaan viihdyn näin.
On se kyllä kumma, että pitää valehdella että on niitä pari hyvää ystävää, ettei kiikuteta hoitoon. Miksi ihminen ei saa olla vähän erakko, jos haluaa?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:03"]
Lääkärintarkastuksessa kävin joku aika sitten ja lääkäri kysyi kuinka paljon vietän vapaa-ajalla aikaa ystävien kanssa. Valehtelin kun pelkäsin seurauksia jos sanon etten ole viettänyt aikaa muiden ihmisten kanssa sitten päiväkodin. N28
[/quote]
En minäkään tuollaiseen vastaa totuudenmukaisesti, siitä saisi varmaan masennusleiman joka sitten vaikuttaisi hoitohin.
Mun mies ei tajua ja usko vielä 15 v yhteiselon jälkeen että mulla ei ole ystäviä. Joskus kun oikein suutun että; "Ei, en ollut ystävien luona" ym. Niin saan kuulla että syytön mä siihen olen. Mut ei aikaakaan kun taas tulee kysymystä tyyliin,että : "Ystävän kanssako jäit suusta kinni"
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:16"]Mun mies ei tajua ja usko vielä 15 v yhteiselon jälkeen että mulla ei ole ystäviä. Joskus kun oikein suutun että; "Ei, en ollut ystävien luona" ym. Niin saan kuulla että syytön mä siihen olen. Mut ei aikaakaan kun taas tulee kysymystä tyyliin,että : "Ystävän kanssako jäit suusta kinni"
[/quote] mikset vaa sano että sinulla ei ole kavereita
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:03"]
Lääkärintarkastuksessa kävin joku aika sitten ja lääkäri kysyi kuinka paljon vietän vapaa-ajalla aikaa ystävien kanssa. Valehtelin kun pelkäsin seurauksia jos sanon etten ole viettänyt aikaa muiden ihmisten kanssa sitten päiväkodin. N28
[/quote]
Sama fiilis tulee, kun kampaaja ehdottaa eri kampausmalleja samaan leikkaukseen "sit kun lähdet viihteelle, voit tehdä vaikka näin." Viihteelle? Tarkoittikohan se yksinäisiä kävelyretkiä sunnuntaiaamuisin.
En ole perehtynyt tähän yksinäisyys-aiheeseen, josta joku kkommentoi valtamediankin nykyisin kirjoittavan... Mutta itselle herää ainoastaan kysymys, miksei niitä kavereita sitten ole? Ei minullakaan siis ole, mutta en edes halua. On minulla mies ja lapset, suku ja harrastuksessa sekä töissä saan riittämiin sosiaalista kanssakäymistä. Mutta jos nyt hypoteettisesti haluaisin lähteä viihteelle kavereiden kanssa... no enpä kyllä tiedä, ketä muka voisin mukaani pyytää. Pointtini on, etten minä halua tämän enempää ihmisiä ympärilleni. Olen erakkoluonne. Nautin pienessä perhepiirissä elämisestä. Mieheni taas on enempi menijä... :)
Mutta niin... onko ongelmana siis se, ettei osata ystävystyä vai mikä?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:49"]No yleensä ihmisillä on kavereita. Ei kukaan tarkoita sillä mitään pahaa :(
[/quote] No mutta se on ärsyttävä yleistys! :(