Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka viettävät joulun vastentahtoisesti yksin tai ilman aikuisseuraa? - Tsemppiketju

Vierailija
23.12.2021 |

Onko muita, joiden joulu tuntuu yksinäiseltä? Jutellaan!

Tässä ketjussa EI
- arvostella toisia, eikä tulla kertomaan, että yksinäisyys on oma vika.
- tulla kertomaan, kuinka paljon toivoisi itsekin saavansa olla jouluna yksin.
- vähätellä sitä, miltä yksinäisyys jostakusta toisesta tuntuu.

Em. kaltaiset kommentit jätetään huomiotta, ja pidetään ketju kivana.

Kommentit (28)

1/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla edes oo joulua tänä vuonna.

Vierailija
2/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perheessäni on psyykkistä sairautta ja alkoholisimia. En halua mennä sinne tänä vuonna. Tuntuu tosi yksinäiseltä, mutta olen laittanut itselleni kuusen ja vähän jouluruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämän yksin vietetyn joulumuiston valossa kaikilla tässä ketjussa olisi mukavampi joulu:

Sairastuin eräänä vuonna juuri joulun alla. Makasin 5 päivää aivan hirveässä kuumeessa yksin sängyssäni. Asuin yksin itselle vielä melko vieraassa kaupungissa, joten apujakaan ei mistään saanut. Siispä makasin sängyn pohjalla kipeänä koko joulun. Mitään isompaa en jaksanut, kun olin niin kipeänä. Laitoin joskus kolmantena tai neljäntenä sairastelupäivänä joululaulut soimaan ja ripustin pari joulupalloa sänkyyn roikkumaan. Oli "tosi" hilpeä joulu. Tuon jälkeen kaikki yksin vietetyt joulut on olleet mukavampia jostain kumman syystä. :D

Vierailija
4/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Olisitko siis halunnut viettää joulua?

5/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiätysti, vanhempien ja sisarusten kanssa niinku aina.

Vierailija
6/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harmi! Haluatko kertoa, miksi se ei nyt onnistu?

7/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska korona. Ja rs-virus. Kumpaakaan ei ole kenelläkään, mutta varmuuden vuoksi. Vanhemmat ja sisko riskiryhmää, suvussa 3 alle 2-vuotiasta, ja olen ollut pari viikkoa päiväkodissa töissä(ei sielläkään tartuntoja, mutta silti).

Vierailija
8/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska korona. Ja rs-virus. Kumpaakaan ei ole kenelläkään, mutta varmuuden vuoksi. Vanhemmat ja sisko riskiryhmää, suvussa 3 alle 2-vuotiasta, ja olen ollut pari viikkoa päiväkodissa töissä(ei sielläkään tartuntoja, mutta silti).

Ihanan vastuullisia olette!

Vierailija
9/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pienen lapsen kanssa kaksin joulun. Lapsesta olen ihan äärettömän kiitollinen ja onnellinen, mutta on myös surullinen olo, koska monta päivää ilman aikuiskontaktia on tosi raskasta, ja todellakin toivoisin meille vähän toisennäköistä joulua. Unelmajoulussa oltaisiin suvun kesken porukalla. Omat sisarukseni kuitenkin haluavat olla vain ydinperheidensä kanssa. Se on varmaan näin korona-aikaan myös ihan ymmärrettävää, mutta heillä kyse ei ole siitä. He vain eivät koe yleensäkään, että jouluun kuuluvat oman ydinperheen ulkopuoliset ihmiset. Lapseni on vielä niin pieni, ettei tajua joulusta mitään, mutta toivoisin voivani tarjota hänelle vähän enemmän vilinää ja vilskettä, ja kaipaisin sitä itsekin. Nyt joulu ei juurikaan eroa arjesta meillä. Olen vähän koristellut kotia, siinäpä se.

Vierailija
10/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut yksinäiset aiotte puuhailla jouluna?

Vierailija
11/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pienen lapsen kanssa kaksin joulun. Lapsesta olen ihan äärettömän kiitollinen ja onnellinen, mutta on myös surullinen olo, koska monta päivää ilman aikuiskontaktia on tosi raskasta, ja todellakin toivoisin meille vähän toisennäköistä joulua. Unelmajoulussa oltaisiin suvun kesken porukalla. Omat sisarukseni kuitenkin haluavat olla vain ydinperheidensä kanssa. Se on varmaan näin korona-aikaan myös ihan ymmärrettävää, mutta heillä kyse ei ole siitä. He vain eivät koe yleensäkään, että jouluun kuuluvat oman ydinperheen ulkopuoliset ihmiset. Lapseni on vielä niin pieni, ettei tajua joulusta mitään, mutta toivoisin voivani tarjota hänelle vähän enemmän vilinää ja vilskettä, ja kaipaisin sitä itsekin. Nyt joulu ei juurikaan eroa arjesta meillä. Olen vähän koristellut kotia, siinäpä se.

Yritä luoda teille kahdelle joku oma kiva jouluperinne. Että aina jouluisin käytte jossain kivassa paikassa (no okei, nyt haastavaa, mutta vois olla vaikka jossain luonnossa, vaikka keskelle metsää koristelemaan joku kuusi.. ). Tai kotona joku jouluaarteen etsintä...

Vierailija
12/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä luoda teille kahdelle joku oma kiva jouluperinne. Että aina jouluisin käytte jossain kivassa paikassa (no okei, nyt haastavaa, mutta vois olla vaikka jossain luonnossa, vaikka keskelle metsää koristelemaan joku kuusi.. ). Tai kotona joku jouluaarteen etsintä...

Joo, nyt hän on vielä liian pieni metsäreissuihinkin, mutta jotain tämmöistä olen juuri ajatellut. Kunhan taas pandemialta viitsii käydä jossain, meistä tulee joulutapahtumien suurkuluttajia. Pienen kanssa on varmasti tulevina vuosina myös kiva leipoa pipareita ja huomasin, että Martat järkkää lapsiperheille jotain joululeivontakurssejakin. Joulusauna ja kuusen koristelu tulee varmasti olemaan myös meidän perinteitä. Veikkaan, että tietty haikeus tulee ainakin mulla olemaan aina joulussa mukana, koska ei voida viettää isommalla porukalla. En suoraan sanottuna ymmärrä sisaruksiani. Minä vaikka laittaisin sen joulun kaikille, mutta kun ei. Tuntuu aika kylmältä,

Vierailija
13/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tosi monet ovat tänäkin jouluna yksin pandemian vuoksi, mutta toisille se on tuttua muutenkin.

Vierailija
14/28 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän nyt jo toista joulua yksin. En oikein tiedä mitä tekisin.

Vierailija
15/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä joulua kaikille <3

Vierailija
16/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt ressaamaan. Minä syön pizzaa kun sitä teki mieli ja kohta menen pesutupaan. Menee se aatto näinkin. Ehkä illemmalla jopa tulee puhelua ja siinä se ilta sitten meneekin jutellessa. Ottakaa vaan rennosti, eikä olla surullisia vaikka seuraa ei olekaan (fyysistä sellaista).

Vierailija
17/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, suurin osa aatosta lusittu, ei enää monta tuntia niin voi mennä nukkumaan.

Vierailija
18/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas joulu yksin, tänä vuonna ei edes mitään jouluruokia. Söin jäätelöä aiemmin ja nyt on vatsa kipeä :D  hitto, nukkumaan vois mennä.

Vierailija
19/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän joulua kahdestaan nepsy nuoren kanssa, jolle ei kelpaa eikä riitä mikään. Yhtä sirkusta pitäisi olla, että olisi hyvällä tuulella. Ei juuri keskity mihinkään, ja syö kauheasti herkkuja mostä menee ylikierroksille. Ei osaa nauttia ruoasta ruokapöydässä. Ei edes olla syöty vielä joulupäivällistä, koska syötiin lounaalla liikaa.

Olin yksin saunassa, sai edes sen hetken olla hiljaisuudessa.

Unelmoin joulusta hirsimökissä tai maatilamatkailupaikassa, tai edes isossa kylpylässä, jossa on vain aikuisia. Parin hyvän ystävän kanssa, jotka osaavat nauttia hyvästä ruoasta, kynttilänvalosta, lasillisesta hyvää viiniä (ei humalajuomista!) ja raikkaasta pakkasäästä. Voisi vaikka juoda glögiä ulkona nuotiolla. Voi kun saisi edes joskus puhua jonkun aikuisen kanssa.

Ehkä sitten seuraavassa elämässä...Tämä elämä menee tuon lapsen viihdyttämiseen.

Vierailija
20/28 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa niin että itkettää. Flunssan kourissa yksin kotona. Ei näe omaa lastaankaan kuin ovella. Koronatestejä ei missään enää myynnissä, eikä kaupat enää aukikaan. Meneehän se näinkin kun on pakko, en halua tartuttaa. Tvtä töllötellen ja herkutellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän