Onko naapurisi tai sukulaisesi avautunut sinulle asioista, joista et haluaisi kuulla? Kerro too much information -tilanteista!
Kommentit (20)
No naapurin Sirkka kertoikin olevansa Teuvo.
Ja se oli kaikille koko kerrostalossa ihan okei.
Vierailija kirjoitti:
"too much information -tilanteista!" Olipas taas typerää,nää on aivan ahterista nämä anglismit!
Yhtä typeriä kuin aikanaan merkata ks x-merkillä. "Jaxuja" jne jne
Englanninkielisissä maissa käytetään vain lyhennettä TMI, mutta sitä mammat eivät ehkä olisi ymmärtäneet. Ei suomessa ole samalla tavalla vakiintunutta ilmausta ilmiölle. ap
Minulle sukulainen kertoi lääkärikäynnistään. En olisi halunnut tietää yksityiskohtia.
Olen asperger ja minulle mikään tieto yhtään mistään ei ole liikaa. Siksi tiedänkin yhtä sun toista.
Vierailija kirjoitti:
Olen asperger ja minulle mikään tieto yhtään mistään ei ole liikaa. Siksi tiedänkin yhtä sun toista.
Eikö jonkun kertoma liian henkilökohtainen tieto ole sinusta yhtään kiusallista tai jopa ällöttävää?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sitä ei muuten huomaisi, että Sirkka on mies karvaisine palleineen.
On avautunut, ja olen ollut tukena tarvittaessa.
Mutta ei hän ole itkenyt eikä sympatiaa hakenut, eikä kaatanut huoliaan minun niskaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"too much information -tilanteista!" Olipas taas typerää,nää on aivan ahterista nämä anglismit!
Englanninkielisissä maissa käytetään vain lyhennettä TMI, mutta sitä mammat eivät ehkä olisi ymmärtäneet. Ei suomessa ole samalla tavalla vakiintunutta ilmausta ilmiölle. ap
Höpöhöpö oisit kirjoittanu suomeksi.
Äiti kertoi gynekäynnistään ja mitä lääkäri oli sanonut siitä että millaiset hänellä ja hänen ikäisellä naisella on kohtu ym. Mitään vaivaa kuten kohtusyöpää ei ole että mitään syytä ei ole miksi minun olisi pitänyt kuulla yhtään sen enempää kuin "kävin lääkärissä". "Minulla oli gynekologinen tarkastus ja kaikki vaikutti olevan kunnossa" olisi ollut tosi riittävä ja neutraali lause omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jonkun kertoma liian henkilökohtainen tieto ole sinusta yhtään kiusallista tai jopa ällöttävää?
Aivoni käsittelevät tietoa eri tavoin kuin neuronormaaleiden aivot joten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos hän välttämättä haluaa sen kertoa.
Hiljaisille ihmisille kerrotaan aivan mielettömän paljon vaikka minkälaisia henkilökohtaisia asioita, koska tiedetään, ettei tuo ihminen koskaan kerro niitä kellekään eteenpäin.
Siksi olen töissäkin saanut työkavereilta kuulla vaikka mitä juttuja.
Mutta en minä niitä muista enkä muistele. Ja miten niitä voisikaan muistaa. Elämässä kun tapahtuu koko ajan kaikenlaista ja on kiirettä ja hektistä, ei niitä muiden kertomia juttuja ehdi eikä jaksa muistella.
eri -
Vierailija kirjoitti:
Äiti kertoi gynekäynnistään ja mitä lääkäri oli sanonut siitä että millaiset hänellä ja hänen ikäisellä naisella on kohtu ym. Mitään vaivaa kuten kohtusyöpää ei ole että mitään syytä ei ole miksi minun olisi pitänyt kuulla yhtään sen enempää kuin "kävin lääkärissä". "Minulla oli gynekologinen tarkastus ja kaikki vaikutti olevan kunnossa" olisi ollut tosi riittävä ja neutraali lause omasta mielestäni.
Mikä pösilö poika sinäkin olet?
Ihmiset ovat erilaisia, jotkut kertovat asiosta laajasti, jotkut taas eivät yhtään mitään.
Luulis että jokainen tuntis jo oman äitinsä, että millainen hän tyyppinä on, ja onko puhelias vai tuppisuu.
Ja mieti sitä, kelle muulle hän olis voinut asiasta kertoa?
Hän halusi puhua siitä ja puhu just sulle. Sano, hänelle, että srvalla kerralla sulle ei tarvitse lääkärissä käynneistä hiiskua sanakaan.
Minua kyllästyttää nämä jatkuvasti palstalla olevat äitien haukkumiset.
Ihan kuin äidit eivät olisi ihmisiä ollenkaan, vaan joitain outoja olioita-
Äiti kertoi isän syrjähypystä, mikä oli tapahtunut jo vuosikymmeniä sitten. Vanhempani ovat olleet yhdessä kaikki nämä vuodet ja tuota tarinaa kertoessaan äidistä paistoi katkeruus. Tilanne oli kaikinpuolin karmea ja vaikka asia selvästi oli äidille rankka, niin en olisi halunnut tietää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä miten jonkun toisen avautuminen jostain asiasta voisi olla kiusallista tai ällöttävää. Silti, vaikka olisi jotain vessajuttua tai jotain. Paljon kiusallisempaa olisi, jos kukaan ei kertoisi minulle mitään muuta kuin kukilla kaunisteltua pintapuolta, se tarkoittaisi ettei minuun luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin sitä ei muuten huomaisi, että Sirkka on mies karvaisine palleineen.
Ehkä sinun tapasi on tarkastaa onko tapaamallasi ihmisellä karvaiset pallit vai ei, mutta hän oli/on kaunis. Eikä olisi tiennyt ellei olisi itse maininnut asiasta. Hän itse koki tarvetta ilmeisesti puhua asiasta.
Tyypit joiden on ihan pakko toisten ruokaillessa alkaa kertomaan synnytyksistään ja persvaossa sjaitsevasta villiintyneestä ekseemastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pösilö poika sinäkin olet?
Ihmiset ovat erilaisia, jotkut kertovat asiosta laajasti, jotkut taas eivät yhtään mitään.
Luulis että jokainen tuntis jo oman äitinsä, että millainen hän tyyppinä on, ja onko puhelias vai tuppisuu.
Ja mieti sitä, kelle muulle hän olis voinut asiasta kertoa?
Hän halusi puhua siitä ja puhu just sulle. Sano, hänelle, että srvalla kerralla sulle ei tarvitse lääkärissä käynneistä hiiskua sanakaan.
Minua kyllästyttää nämä jatkuvasti palstalla olevat äitien haukkumiset.
Ihan kuin äidit eivät olisi ihmisiä ollenkaan, vaan joitain outoja olioita-
No naispuolinen pösilö poika ilmeisesti.
Ja itse en ole pojalleni koskaan kertonut mistään gynen asioistani koska en halua vaivaannuttaa toisia intiimitiedoillani.
Työkaveri selitti kahvipöydässä, että heillä on paljon lapsia kun vaimo ei ole muistanut syödä pillereitä, eikä ne hänelle oikein ole sopinutkaan, eikä sitten itsekään ole vaan muistanut käyttää ehkäisyä. Ihan fiksuista korkeakoulutetuista on kyse. Ehkä hieman vähemmänkin yksityiskohtainen kertomus heidän "perhesuunnittelustaan" olisi riittänyt, vaikka tavallaan hauska miten joku on noin avoin. Vaimona vaan en olisi kovin iloinen jos oma mies levittäisi tuommoisia juttuja.
Kaikki kuulemani synnytysjutut ja kuukautisjutut.