Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen junalippu kannattaa hommata?

Vierailija
06.04.2015 |

Olen muuttamassa töiden takia Hyvinkäälle ja kysessä on siis ensimmäinen kerta, kun asun Uudellamaalla. Olen aivan sekaisin eri junalippujen välillä, joten neuvokaa, millainen kannattaisi hommata? Minulla on työpaikka Järvenpäässä, joten pääasiassa kuljen Jävenpää-Hyvinkää-väliä, mutta lisäksi käyn työtehtävien takia jonkin verran myös Helsingissä (1-2 päivänä viikossa 2-3 tuntia kerrallaan). Millainen junalippu on paras tarkoitukseeni?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:50"]

Osta menolippu helvettiin.

[/quote]

Miksi pitää vittuilla, jos on työn takia muuttamassa etelään ja tällainen asia mietityttää?

Vierailija
2/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää selvittää maksaako työnantaja sen Helsingissä käynnin. Olettaisin, että kyllä. Mutta sillä on toki vaikutusta lippuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:31"]

No sun pitää selvittää maksaako työnantaja sen Helsingissä käynnin. Olettaisin, että kyllä. Mutta sillä on toki vaikutusta lippuun.

[/quote]

Maksaa kyllä, mutta mikä olisi siis fiksuin lippujärjestely? (Tuo Helsingissä käynti voi osua mihintahansa kohtaan työpäivää, siis niin alkuun keskelle kuin loppuunkin, mutta yleensä kuulemma loppuun)

Vierailija
4/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen vyöhykelippu, ehkä sellainen missä on tietty määrä matkoja jos kerta välillä menet helsinkiin. Tulee kyllä niin kalliiksi että suosittelen omalla autolla työmatkojen ajamista.

Vierailija
5/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeeenolippu, meeeenolippu, mulla kauas meeeeenolippu oooooon.  :-)

Osta siis menolippu.

Vierailija
6/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas suosittelen, että et huomioi lipun valinnassa Helsingin työkeikkoja ollenkaan, ainoastaan tuon normaalin työmatkasi. Maksat Helsinki-reissut vaikka rahalla ja teet matkalaskun työnantajallesi. Firmasi huolehtii niiden maksusta, sinun ei tarvitse huomioida niitä työmatkalipussasi.

Vierailija
7/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:36"]

Jonkinlainen vyöhykelippu, ehkä sellainen missä on tietty määrä matkoja jos kerta välillä menet helsinkiin. Tulee kyllä niin kalliiksi että suosittelen omalla autolla työmatkojen ajamista.

[/quote]

Kiitos tästä. Entä tuo Hyvinkää-Järvenpää-väli pelkästään? Millainen lippu sille kannattaisi?

Vierailija
8/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa todennäköisesti ostaa vyöhykelippu kausilippuna, esim kk. kerrallaan Hyvinkää-Järvenpää -välille, maksanee noin satasen kuussa.

Se Helsingissä käynti lienee työnantajan omalla lipulla, joten sitä ei kannata tähän sotkea. Jos työnantajalla ei ole omaa sarjalippua, niin sun pitää saada kuitti kuitenkin matkalaskulle, joten saatat myös joutua ostamaan yksitellen.

Vierailija
9/9 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat tietysti vyöhykelipun kodin ja työpaikan välille, ja työnantaja hoitaa työmatkat.