Kertokaa ahmimiskohtauksistanne!
Mitä syötte ja millaisia määriä kun teillä on ns. ahmimiskohtaus?
Kommentit (15)
Nyt kun imetän niin on mennyt ihan hulluksi kaiken himo. Esim yksi ilta 200 g suklaata, lakupussi, juustonaksupussi ja pullo fantaa ruuan päälle...
Syön lähes mitä tahansa, kaikki käy. Stoppi tulee vasta sitten, kun fyysiset rajat ihan todella tulee vastaan.
Ei mulla ole mitään sairauden tasoisia ahmimiskohtauksia. Mutta jos ostan kotiin juustonaksupussin, se on pakko ahmia tyhjäksi aivan välittömästi.
Eilen oli tälläinen pitkästä aikaa.. Tilasin ja vedin yhdeltä istumalta kebun ranuilla ja normaalin pitsan!! Aivan järkyttävä olo koko illan, eipähän tee mieli enää.
Yhden illan aikana helposti:
- tortillapaketti, punajuurisalaattia, juustoa, fetaa, dippejä, majoneesia, maissia
- kolme margariinipakettia ja kolme eri leipää
- kilo irtokarkkia, kolme suklaalevyä
- kolme pakettia keksejä
- kääretorttu, berliininmunkkeja, leivonnaisia
- välipalakeksejä
- muropaketti, kaksi maitotölkkiä
- sipsiä
- kermavaahtoa, hilloa, lettuja
- vanukkaita
- litra jäätelö
... plus kaikkea muuta.
Oksut joka ruokalajin välissä ja lopuksi vesihuuhtelu.
Terveisin 18-vuotias bulimikko 171,5 cm/45 kg varrella. Meni kaikki lukion ohella töistä hankittu ekstraraha ruokaan, mitään muuta en hankkinut. Tällä hetkellä olen sairaalassa letkuissa. Tervettä tämä ei todellakaan ole.
Ahmimiskohtaus päättyy vatsakipuun ja horrokseen. Pään ahdistus siirtyy vatsaan.
Pizza, litran jätski, iso irtaripussi... Sitten sormet kurkkuun ja sen jälkeen iso bic mac ateria, jättipirtelö, suklaalevy.
8, kuinka usein sulla näitä kohtauksia? Mikä aiheuttaa? Halaus sinulle.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:27"]
8, kuinka usein sulla näitä kohtauksia? Mikä aiheuttaa? Halaus sinulle.
[/quote]
En voi kutsua niitä enää kohtauksiksi, oon oppinut hallitsemaan sen, että milloin ahmin. Paastoan viikot, perjantaina käyn ostamassa ruuat ja saman illan aikana menee. Liian helpoksihan tämä on mennyt, puoleen vuoteen en ole edes sormia oksuillessa tarvinnut. Eli refleksinomaisesti kaikki ruoka ulkoistuu. Bulimiaa ennen sairastin anoreksiaa, mikä mulla hoidettiin osastolla. Lihoin ylipainoiseksi ja nyt taas on menty ryminällä alaspäin oksentamisen alettua. -8
Osaan eläytyä, ahmin joskus mutta en oksenna. Joskus oli ketju, jossa suunniteltiin tarjottavaa bulimikkojen bileisiin. Se oli nautinnollista luettavaa.
Suklaata 200-400g, irtokarkkeja 500g, sipsipussi ja juustonaksupussi 300gx2, popcorneja, pari keksipakettia, pitsaa, 0,5-1l jäätelöä, limukkaa... Ja en valitettavasti osaa oksentaa, paastoan sit pari-kolme päivää, että turvotus laskee.
Käyn kaupoissa, useammassa koska en kehtaa ostaa samasta kaupasta kaikkia herkkuja.
Varmistan ettö olen yksin kotona. Jos suunnitelma epäonnistuu, minua raivostuttaa ja ahdistaa.
Sitten tv päälle, syön ja syön ja syön. Ensin tuntuu ihanalta! Maut ja koostumukset... Aina mietin myös että ahmiminen on viimeinen kerta. Sitten sitä vaan syö eikä maista kunnolla enää mitään. Tulee paha olo, sattuu, itseinho, kuvotus, häpeä ja syyllisyys. En pysty sinä päivänä lähtemään ulos tai vastaamaan edes puhelimeen kun hävettää niin.
Todistusaineet on piilotettava hyvin ettei perhe huomaa.
Syön yleensä pizzaa, riisiä, kanaa, karkkia, keksejä, jäätelöä, juustoa, munkkeja, sipsiä, lihapullia, leikkeleitä .. Toisaalta ihan mitä vaan. Tavallista kotiruokaakin ja salaattia, leipää. Ja paljon.
Mitä vaan lappaan sisään, nopeasti ja paljon.