Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Absolutisteja

Vierailija
05.04.2015 |

Onko täällä miten paljon nuoria jotka ei juo alkoholia? Olen poika ja ikää 21v. (Se peräkamaripoika) En juo ja tuntuu, että kaikki muut vaan ryyppää ja panee kännissä ketä sattuu. Noin ei tietenkään ole, mutta siltä se tuntuu. Todistakaa minulle, että se ei ole totta. Vanhemmatkin voi tietysti kertoa kokemuksistaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen nuori, joka ei ole koskaan juonut alkoholia. Minun teinini ei juo, eikä aio juoda alkoholia. Alkoholin juominen on minusta jotenkin omituista. Miksi pitäisi harrastaa sellaista?

Vierailija
2/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotias täälläkin ja 3,5 vuoden aikana tullu juotua yks tölkkisiideri. Hurjaa. :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset et dokaa? Ite olen kännissä melkein jokapäivä
-alkoholisti

Vierailija
4/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 ja ikiabso. Viime kesänä vahingossa tuli juotua alkoholillinen aloitusmalja juhlissa. Edellistä kertaa en edes muista.

Vierailija
5/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v jätkä täälä alotin ekoi kertoi juomaan joskus ala asteel kaverin kotibileis juotii sen isäb viskii vähäsen

sit vitosen jälkee vedettii kiljuu ja kaverin veli kävi viinaa joskus alkost ehkä vaan kerra viikos vedettii lärvit

koulu jälkee alettii käymää viros kun oli pari aikuista "kaverii" ja tuotii aina kunno satsit ja vedettii parin viiko rännit sillo tällö. ehkä kerra kuus vaan

sit viime vuonna alko tuntuu että tulee vedettyy vähä liikaa nii pääti et vaa kerra viikos 1-2 päivää saa ottaa alkoo oon nyt pysyny siinä 5kk ja sujuu iha ok

eli en oo kovi paljoo enemmä juonu mitä muutkaa kaverit ala asteelt varmaa puolet alotti jo sillo nelosluokal tai vähä aikasemmi ja nyt tosiaa vaa kerra viikos eli ono 4-6 päivää viikost abso

Vierailija
6/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa lapsuutta varjosti alkoholi sen takia en pahemmi harrasta juomista

Vierailija
7/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:59"]

Mikset et dokaa? Ite olen kännissä melkein jokapäivä -alkoholisti

[/quote]

Ei vaan kiinnosta. Vähän sama kuin kysyisi joltain "Miksi et harrasta balettia?"

-Ap

Vierailija
8/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppinen olen ja viimeks alkoholia maistanut joskus 19v:nä, jonkun kulauksen. Ikinä en ole kännissä ollut, kun miedotkin alkoholijuomat on alkanut heti oksettaa ettei ole mennyt ikinä edes lasillista alas. Onneksi ei ole ikinä ollutkaan juuri mitään mielenkiintoa humaltumiseen eikä tosiaankaan sitten mihinkään örveltämiseen. Muiden mielestä multa on varmaan jäänyt paljonkin kokematta, mutta mä nyt vaan oon persoonaltani sellainen, ettei ole mitään tarvetta juomiseen. Kotihiiri olen ja itseäni ei se haittaa :) Onpahan ainakin rahaa säästynyt jos ei muuta, vaikka olisikin ollut "tylsä" nuoruus.

Paljon enemmän mun juomattomuus on tuntunut muita rassaavan kuin itseäni. Jotenkin ylimielisen maineen olen kai saanut, mutta eipä mulla ole tarvetta olla mikään hyvä kaveri sellaisten kanssa, jotka noin pienestä tuomitsevat ihmisen suostumatta edes miettimään miksi en juo. Automaattisesti ihmiset vaan tuntuvat päättävän, että jos joku ei juo, se tarkoittaa että pitää juovia ihmisiä huonompiarvoisena ja tyhminä tms. Mua ei oikeesti voisi kiinnostaa vähempää juoko joku vai ei, kunhan ei ala kitisemään tai jeesustelemaan asiasta oli sitten juova tai abso, eikä kännissä esim. oksenna mun päälle (näinkin on käynyt), vaan johonkin muualle sitten.

En ymmärrä miksi juomattomia pitää lähes kaikkien automaattisesti karsastaa, kun en itsekään ajattele jokaisesta siideritölkkiä ostavasta että "mikäköhän tuonkin ongelma on, vittu mikä pelle", enkä mene vaatimaan lähes vihaisesti vastausta kysymykseen "miks sä juot". Oikeesti multa ei oo kukaan ikinä kysynyt neutraalisti tai positiivisesti "mikset sä juo", aina vaan vihaisen tai syyttävän kuuloisesti :D Anteeks pitäis kai pyydellä. Ehkä jotkut kiihkoabsolutistit jotka saarnaavat juomisen haitoista ovat sitten käytöksellään aiheuttaneet sen, että meitä epäkiihkoilija-absojakin kohdellaan nyrpeästi eikä ikinä kutsuta mihinkään, kun "no siel on alkoholia, sä varmaan loukkaantuisit". Huoh.

Vierailija
9/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kans miksi jotkut tykkää olla humalassa.
Ja aamulla voivotellaan krapulaa.
Nykyään nauran niille, kun joillakin on pää kipeä eilisen kapakkareissun jälkeen.
Kuskina joskus ollut tutulle porukalle. Tulee hauskoja kertomuksia milloin mistäkin.
Pentuna ittekin päätin olla koskaan juomatta alkoa. Kotikunnalla jäi huono maine alkon käytöstä.
Meitä absolutisteja on harvassa, joten passoo olla ylpeänä siitä.
Uudessa työpaikassa, kun joku kysy; "Kuinka käytän alkoa?"
Ja vastaan hälle et olen absolutisti. Töissä nostivat sille asialle hattua. :)

Vierailija
10/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni joo ja nimimerkillä; neiti 23 vuotta ilman alkoa ja hyvin menee. 

Vierailija
11/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minäkään juo. Ei vaan kiinnosta. Joskus olen jonkun kulauksen maistanut eri juomia, ja kaikki ihan kamalan makuisia. Ei kiitos.
N21

Vierailija
12/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:52"]

Alkoholin juominen on minusta jotenkin omituista. Miksi pitäisi harrastaa sellaista?

[/quote]

Minulla alkoholi kuului nuoruuteen ja hauskanpitoon. Kierrettiin kaikki juhannusjuhlat/festarit ja kyllähän siellä olisi ollut aika jäykkää yksin selvinpäin tönöttää kun muut juhlii. Tai vastaavasti jäädä kotiin kun kaikki kaverit lähtee juhlimaan, itselläkin kumminkin on menevä luonne. Nyt aikuisen tulee juotua tosi harvoin, mutta nuoruuden juomisia ja hauskanpitoa en kadu hetkeäkään, niin hauskoja muistoja niiltä ajoilta on. M33

Vierailija
13/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:54"]21-vuotias täälläkin ja 3,5 vuoden aikana tullu juotua yks tölkkisiideri. Hurjaa. :P
[/quote]
Siinä on yks tälkkisiideri liikaa. Katsos absolutisti ei ota.

Vierailija
14/16 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 22:33"]

Olen 17-v nuori nainen ja en oo juonut alkoholia enkä aijjo juoda alkoholia.

[/quote]

Ihan fiksu päätös :)

-Ap

Vierailija
15/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 17-v nuori nainen ja en oo juonut alkoholia enkä aijjo juoda alkoholia.

Vierailija
16/16 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on ollut absolutisti 37 vuotta. Ei tippaakaan. Ei edes häissäni. Ei edes tervetuliaismaljaa. En ole koskaan kysynyt, mutta luulen että neljäkymmentä vuotta sitten totesi, ettei ole viinamäen miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi