Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin joulu

Vierailija
22.12.2021 |

Tänä vuonna on kamalin joulu koskaan. Sukulaiset koronassa (jonne oli tarkoitus lähteä joulun viettoon) ja loput altistuneita. Kumppani lähti sukulaisiinsa joulun viettoon, joten joudun olemaan yksin kotona. Olo on hirveä ja tuntuu todella yksinäiseltä. Tilillä ei ole enää kuin muutama euro, enkä voi siksi ostaa jouluruokia tai koristeita. Tuntuu todella pahalta ja en meinaa saada itkulta loppua. En edes tiedä miksi tänne kirjoitan, kai tämä jotenkin helpottaa, kun saa jollekin avautua. Onko ketään muuta samassa tilanteessa olevaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas nautin kun saan 2 viikkoa olla yksin ja tehdä mitä huvittaa. Ei tarvitse nähdä tai puhua kenellekkään!

Vierailija
2/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu se vain on. Yliarvostettu krääsäjuhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...aina uusia keksittyjä juttuja. Onko täällä yhtään aitoa?

Vierailija
4/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia päiviä ne on, moni vaan lataa ne täyteen odotuksia

Tee niistä sellaiset kuin nyt näissä olosuhteissa on mahdollista äläkä muistele mitä oli suunniteltu tai mitä kuvittelet muiden tekevän

Hyvää joulutunnelmaa sinulle

Vierailija
5/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aito valitettavasti. Pidin ennen joulusta ja olen aina viettänyt sitä porukalla. Siksi tuntuu pahalta viettää ensimmäistä kertaa yksin. Olen muutenkin ollut pidemmän aikaa yksinäinen ja joulu korostaa näitä tuntemuksia. -Ap

Vierailija
6/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän joku sulle ne jouluruokarahat lainaa, kun läheisiä kuitenkin tuntuu olevan.

Vierailija
7/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoelämä alkoi toukokuu 2010.Se on sitä myös jouluna.

Vierailija
8/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas nautin kun saan 2 viikkoa olla yksin ja tehdä mitä huvittaa. Ei tarvitse nähdä tai puhua kenellekkään!

Jessss!

Vierailija
9/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta nyt. Mutta ensi viikolla on jo parempi olo. Kokemuksesta tiedän. Kyseessä on yksi viiionloppu.

Soitat/viestität niille sukulaisille. Ja kumppanisi kanssa. Katselet telkkaria. Käyt ulkona. Jouluirkossa?

Ja joulu on taas vuoden kuluttua.

Vierailija
10/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin kotona ainakin vuoden loppuun, mies lähti vanhempiensa luokse (siis ihan yhteisymmärryksessä sovittiin näin). En aio viettää joulua ollenkaan, rahaa ja koristeita kyllä olisi, ei vain huvita. Katselen televisiota ja kaivelen pakastimesta jotain ruokaa, se riittää. Ei itketä yhtään, lähinnä on tylsää.

Vierailija
11/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valita muillakin on vaikeeta

Vierailija
12/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rahaa lainan, osta itsellesi vähän jouluruokaa ja suklaata ja katso jouluohjelmia ja kuuntele joululauluja kynttilän valossa. Tai mitä nyt itse tykkäätkään tehdä.

Vierailija
13/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ap:n juttu on varmaan eri asia kuin se että on vapaaehtoisesti yksin tai sitten ei mutta nauttii yksinolosta.

Mäkin nauttisin jos saisin olla joulun yksin mutta ap selvästikään ei.

Varsinkaan jos ei ole edes rahaa ostaa mitään hyvää syötävää itselleen tai ettei edes kotia ole koristeltu.

Mistähän ap voisit saada vähän jouluapua?

Seurakunta? Kelan sosiaalietuus ts joku ruokalippu tai vastaava jonka luulisi saavan nopeastikin?

Vierailija
14/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani lähti yksin sukuloimaan? Tietääkö tunteistasi ja yksinäisyyden kokemuksestasi?

Silti meni ja jätti sinut yksin? Hanki parempi kumppani!

Vierailija
15/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani on kyllä aika törkeä, että jättää Ap:n tuossa tilanteessa yksin. Miksi et voi lähteä mukaan?

Vierailija
16/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumppani ei jättäisi mua yksin jouluksi, vaan olisi pyytänyt mukaan tai jäänyt seuraksi. Vähintään olisi ainakin antanut rahaa jouluruokiin yms.

Minä jättäisin tollasen kusipääukkelin, joka jättäisi mut jouluna yksin nälkää näkemään

Vierailija
17/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu se vain on. Yliarvostettu krääsäjuhla.

Minä vietän vanhanajan joulua joka alkoi tuomaksen päivästä, elein siivosin toin kuusen sisälle ja koristelin sen.

Tänään olen viettänyt rauhallisen päivän nauttien rauhasta ja hiljaisuudesta.

Rihkamaan en ole haalinut muutamaa sulkaarasiaa enempää.

Vierailija
18/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla meidät täällä. 🎅🎅❤🎁🎄 Hyvää joulua !

Vierailija
19/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut kumppani ,ymmärrän silloin asutte yhdessä? Jättikö hän sinut ravinotta?Aika outo parisuhde? Jokaisen henkilön pitäisi oppi rahan hallinta,ei tulisi vastaava tilanne.Raha asioista puhutan kumpani kanssa,niin ettei toinen jää osattomaksi ja toinen lähtee valmisiin pöytiin.Jos olette työtömiä,teillä olisi ollut aikaa pytää kirkon diakoni apua.Kuin mennä ruokakassi jonoon.Selvitää se hyvissä ajoin ennen joulua. Mitä tulee yksinäisin jouluihin,kuule ihan kaikken tottuu. Niitä on takanani ollut liian monia ja sanottu vain lähisukulainen: Älä välitä säästyy rahasi,eikä joulu tressiä.Kutsuen kotinsa muita,paitsi ei minua. Mutta elämää.S ilti yksinäni tein itselleni joulun.Nautin vuokratalon Joulu sauna. ymm. 1 kerta olin risteily ,aivan mahtavaa.Viime Jouluhan uusimaa oli rajat kiinni. Joten yksin joulun.Mutta on seinät katto lämpö.jääkaappi jossa ruokaa,sähkövalo,vesi.Kaikilla ei sitäkään tänäkään jouluna. Tänä jouluna itse menen valmiseen pöytään ja arvosta pääsen,uudenmaan rajojen ulkopuolelle. Mutta on monta yksinäistä tänäkin jouluna ikää katsomatta ilman Joulua.Joten et ole ainoa yksin,naapurisikin voi olla? Asenne se myös ratkaisee mitä elämältä haluat kääriytyäkkö itsesääliin?Vaihtaako kumppana,samaahan sinulla edessä ensi Joulu.Kumpanisi Menee sukulaisin jättää sinut yksin! ps.anteeksi txt virheeni en näe ne lukihäiriön takia.

Vierailija
20/20 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani lähti yksin sukuloimaan? Tietääkö tunteistasi ja yksinäisyyden kokemuksestasi?

Silti meni ja jätti sinut yksin? Hanki parempi kumppani!

Yksin lähti. Heillä omat perinteensä ja muut kuin perheenjäsenet ei ole tervetulleita. Enkä halua tunkea mukaan, jos ei tule kutsua. Olen kumppanilleni sanonut ja itkin eilen yksinäisyyttä. Ehdotti jos kysyy vanhemmiltaan pääseekö mukaan, mutta en halua tungeksia. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi