Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos läheinen yrittäisi ilmeisesti tahallaan pilata hääsi?

Vierailija
05.04.2015 |

Mitä konkreettista voi tehdä hääpäivän aamuna kun morsiusneitona toimiva isosisko (33 v)

*ei olekaan hakenut tilattua hääkimppua (siskon ainoa tehtävä johon itse tyrkytti apuaan - ei kertaakaan edes pahoitellut sitä ettei ollut hakenut kimppua tai ilmoittanut, ettei pysty hakemaan sitä/unohti hakea sen)

*luvannut hakea morsiamen siskosten äidin lainaamalla autolla, tulee 40 min myöhässä kun tukan laittaminen oli tänään vähän hankalaa (tätä ei voinut tehdä juhlapaikalla niin että morsian olisi päässyt koristelemaan ym.?)

*soittanut häitä edeltävänä iltana morsiamelle kertoen m.m "mun on pakko olla sulle rehellinen, se puku ei sovi sulle ollenkaan"? Siis silloin kun pukua ei joka tapauksessa enää voi vaihtaa.

Minua 7 vuotta vanhempi sisar on häiden alla m.m vierailujen aikana kaivanut juhlakenkäni makuuhuoneeni lipastosta ja yhtäkkiä astellut "tadaa!"-huudon kera keskelle olohuonetta kun muut askartelevat koristeita ja testaillut pukuani jatkuvasti. Tästä ja monesta muusta samantyyppisestä tilanteesta jäi sellainen olo, että sisko yritti minun häideni kautta elää jotain omaa hääfantasiaansa. (Osti esim. häitä varten melkein samanlaiset valkoiset hanskat kuin minulla oli ja kysyi vasta juhlapaikalla ne ylleen puettuaan että "ethän nyt loukkaannu kun nämä ovat niin morsianmaiset, nämä voi kyllä viedä huomion sinusta".)

Kimpun leikkokukkia sai ihmeen näppärästi pääsiäisen ansiosta hääpaikkakunnan Lidlistä ja muutama läheisempi vieras auttoi sitten kaason tehtävissä kaason poistuttua noutamaan siskoa, eli mitään suurta katastrofiahan sisko ei saanut aikaiseksi. Jäipähän vain harmittamaan kun, normaalisti järjestelmällinen sisko sekoili noin. 

Miten av:laiset olisivat reagoineet? Olisitteko vain nielleet ärtymyksen ja hymyilleet siskon rinnalla, vai olisitteko avanneet suunne tai jopa irtisanoneet siskon morsiusneidon tehtävästään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas joku lapsellinen hirviö morsian kitisee. siskosi ei passannut sinua tarpeeksi hääpäivänäsi ja hänellä oli vääränlaiset hanskat ja heti ollaan tekemässä palstalle keskustelua siitä miten sisko TAHALLAAN pilaa ihqun prinsessaunelmasi

Vierailija
2/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hienotunteinen ja pitkämielinen ihminen, hyvä ap. Pisteet sulle. Anna olla, ehkä se kadehti sinua ja sekoili siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pannut miehesi kanssa ja on mustasukkainen.

Vierailija
4/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro bestmanille, niin se hoitaa sen ämmän sieltä hevon kuuseen ja tekee tekemättömät hommat.

Vierailija
5/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Tuo jo kuulostaa jos ei tarkoitushakuiselta, niin ainakin alitajuntaiselta. Olivatko hänen mielestään väärät häät, kun haluaisi itse seistä alttarilla? :>
No, ei olisi minulla hermot kestänyt kovin kauan, viimeistään tuosta hääpukukommentista olisi mennyt vähän tukevampi herne nenään. 

Vierailija
6/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:55"]Se on pannut miehesi kanssa ja on mustasukkainen.
[/quote]
Heillä oli suhde ennen kuin aloimme seurustelemaan mutta siitä on jo toista vuotta. ap

Vierailija
7/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:53"]

Olet hienotunteinen ja pitkämielinen ihminen, hyvä ap. Pisteet sulle. Anna olla, ehkä se kadehti sinua ja sekoili siksi.

[/quote]

Pakko myöntää ennen kuin saat liian hyvän kuvan että haukuin kyllä siskoa kipakasti häiden jatkoilla kaasolle kun olimme kahden kesken.  Päin naamaa en kuitenkaan oikein osannut sanoa mitään, varsinkin kun tosiaan mietin josko hänelle olisi kova paikka että pikkusisko menee naimisiin ensin.

Tänne kirjoittaessa tunteet ovat jo laantuneet :D

Vierailija
8/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:55"]Se on pannut miehesi kanssa ja on mustasukkainen. [/quote] Heillä oli suhde ennen kuin aloimme seurustelemaan mutta siitä on jo toista vuotta. ap

[/quote]

Tämä ei ole ap, ei ole ollut suhdetta. Sisko on sen verran meitä vanhempi että on pyörinyt ihan eri piireissä niihin aikoihin kun minä ja mies tapasimme.

oikea ap

Vierailija
9/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:56"]

No joo.. Tuo jo kuulostaa jos ei tarkoitushakuiselta, niin ainakin alitajuntaiselta. Olivatko hänen mielestään väärät häät, kun haluaisi itse seistä alttarilla? :>
No, ei olisi minulla hermot kestänyt kovin kauan, viimeistään tuosta hääpukukommentista olisi mennyt vähän tukevampi herne nenään. 

[/quote]

Varmasti oli hänestä vääränlaiset häät, kovasti olisi aluksi halunnut omia ideoitaan häihin mutta hänellä on vain niin erilainen maku kuin minulla ja tuoreella aviomiehelläni että niitä ei oikein voinut toteuttaa.

Tiedä vaikka olisi sitten siitä loukkaantunut? En silloin ajatellut asiaa yhtään, koska ajattelin häiden olevan kuitenkin meidän juhlamme, johon ei kohteliaisuutta oteta sisaren toivomia elementtejä.

Vierailija
10/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan häiden jälkeen, että "Olipa ihanat häät ja kiitos kaikesta! Minä olen niin onnellinen ja pääsisitpä sinäkin joskus naimisiin." Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
11/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset ovat ihmiselle rikkaus! Kyllä!

Vierailija
12/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epäkypsä sisko. Ilmeisesti tosiaan on joko kateellinen siitä, että sinä pääsit naimisiin ja hän ei, tai sitten kokee menettävänsä sinut miehellesi liiaksi. Kyllä tuosta siskolle kannattaa jotain sanoa, mutta mahdollisimman rakentavaan sävyyn toki.

Vierailija
13/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin, että siskosi on ollut häistäsi ja häävalmisteluistasi niin tohkeissaan, että järjestelmällisyys, huomiokyky ja huumorikin ovat pettäneet. Hän on varmaan viimeistään jälkikäteen huomannut törppöilynsä, joten älä hiero suolaa haavoihin enää. Ja jos hän menee jossain vaiheessa naimisiin, älä missään tapauksessa rupea kostamaan.

Vierailija
14/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:10"]

Voi olla niinkin, että siskosi on ollut häistäsi ja häävalmisteluistasi niin tohkeissaan, että järjestelmällisyys, huomiokyky ja huumorikin ovat pettäneet. Hän on varmaan viimeistään jälkikäteen huomannut törppöilynsä, joten älä hiero suolaa haavoihin enää. Ja jos hän menee jossain vaiheessa naimisiin, älä missään tapauksessa rupea kostamaan.

[/quote]

Mietin tätäkin vaihtoehtoa, mutta sisko ei esimerkiksi sanonut anteeksi tai että on pahoillaan kun kysyin missä kimppu on, katsoi minua vain suht ilmeettömänä ja sanoi unohtaneensa hakea sen. 

Kenkien kokeileminen, kukkien unohtaminen, myöhästely ja ehkä ne hanskatkin voisivat varmasti olla myös yli-innokkuuden merkki, puvun arvosteleminen ja anteeksipyytämättömyys kuitenkin tekivät olostani vähän oudon.

Kostotoimenpiteet tekisivät vain minusta itsestäni pellen, siitä olemme samaa mieltä. On nytkin vähän huono omatunto siitä että haukuin siskoa kaasolle.

Vierailija
15/29 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:55"]Se on pannut miehesi kanssa ja on mustasukkainen. [/quote] Heillä oli suhde ennen kuin aloimme seurustelemaan mutta siitä on jo toista vuotta. ap

[/quote]

Tämä ei ole ap, ei ole ollut suhdetta. Sisko on sen verran meitä vanhempi että on pyörinyt ihan eri piireissä niihin aikoihin kun minä ja mies tapasimme.

oikea ap

[/quote]

Alapeukkuja siksi että siskolla ei ole ollut suhdetta sulhaseen? :D

Vierailija
16/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:02"]

[/quote]

Varmasti oli hänestä vääränlaiset häät, kovasti olisi aluksi halunnut omia ideoitaan häihin mutta hänellä on vain niin erilainen maku kuin minulla ja tuoreella aviomiehelläni että niitä ei oikein voinut toteuttaa.

Tiedä vaikka olisi sitten siitä loukkaantunut? En silloin ajatellut asiaa yhtään, koska ajattelin häiden olevan kuitenkin meidän juhlamme, johon ei kohteliaisuutta oteta sisaren toivomia elementtejä.

[/quote]

minä minä minä minun häät minun maku minun ei tarvitse olla omalle siskolle kohtelias

Vierailija
17/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:50"]

taas joku lapsellinen hirviö morsian kitisee. siskosi ei passannut sinua tarpeeksi hääpäivänäsi ja hänellä oli vääränlaiset hanskat ja heti ollaan tekemässä palstalle keskustelua siitä miten sisko TAHALLAAN pilaa ihqun prinsessaunelmasi

[/quote]

57 hirviö morsianta käynyt alapeukuttamasta raavasta faktaa :))) ei mitään, jatkakaa vain riehumistanne

Vierailija
18/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:02"]

[/quote]

[/quote]

minä minä minä minun häät minun maku minun ei tarvitse olla omalle siskolle kohtelias
[/quote] Morsian haluaa kermakakkua, sisko hyydykekakkua, ja kohteliaisuudesta sitten pitäö ottaa se siskon valitsema? Hääparo tykkää tietystä bändistä, kohteliaisuudesta pitää ittaa siskon suosittelemaa jne? Provoksikin olet pöhkö =D

Vierailija
19/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:02"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:56"] No joo.. Tuo jo kuulostaa jos ei tarkoitushakuiselta, niin ainakin alitajuntaiselta. Olivatko hänen mielestään väärät häät, kun haluaisi itse seistä alttarilla? :>
No, ei olisi minulla hermot kestänyt kovin kauan, viimeistään tuosta hääpukukommentista olisi mennyt vähän tukevampi herne nenään.  [/quote]   Varmasti oli hänestä vääränlaiset häät, kovasti olisi aluksi halunnut omia ideoitaan häihin mutta hänellä on vain niin erilainen maku kuin minulla ja tuoreella aviomiehelläni että niitä ei oikein voinut toteuttaa. Tiedä vaikka olisi sitten siitä loukkaantunut? En silloin ajatellut asiaa yhtään, koska ajattelin häiden olevan kuitenkin meidän juhlamme, johon ei kohteliaisuutta oteta sisaren toivomia elementtejä. [/quote]   minä minä minä minun häät minun maku minun ei tarvitse olla omalle siskolle kohtelias [/quote] Morsian haluaa kermakakkua, sisko hyydykekakkua, ja kohteliaisuudesta sitten pitäö ottaa se siskon valitsema? Hääparo tykkää tietystä bändistä, kohteliaisuudesta pitää ittaa siskon suosittelemaa jne? Provoksikin olet pöhkö =D

[/quote]

Häät on iso juttu koko perheelle. Kun sisko vielä on luvannut auttaa järjestelyissä niin minusta olisi ihan kohtuullista antaa siskon päättää jotain.

Kuninkaalliset muuten eivät mene naimisiin ennen kuin vanhempi sisko on naimisissa. Muilla kuin sini verisillä ei tunnu käytöstapoja enää olevankaan

Vierailija
20/29 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 18:02"] [quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:56"] No joo.. Tuo jo kuulostaa jos ei tarkoitushakuiselta, niin ainakin alitajuntaiselta. Olivatko hänen mielestään väärät häät, kun haluaisi itse seistä alttarilla? :>
No, ei olisi minulla hermot kestänyt kovin kauan, viimeistään tuosta hääpukukommentista olisi mennyt vähän tukevampi herne nenään.  [/quote]   Varmasti oli hänestä vääränlaiset häät, kovasti olisi aluksi halunnut omia ideoitaan häihin mutta hänellä on vain niin erilainen maku kuin minulla ja tuoreella aviomiehelläni että niitä ei oikein voinut toteuttaa. Tiedä vaikka olisi sitten siitä loukkaantunut? En silloin ajatellut asiaa yhtään, koska ajattelin häiden olevan kuitenkin meidän juhlamme, johon ei kohteliaisuutta oteta sisaren toivomia elementtejä. [/quote]   minä minä minä minun häät minun maku minun ei tarvitse olla omalle siskolle kohtelias [/quote] Morsian haluaa kermakakkua, sisko hyydykekakkua, ja kohteliaisuudesta sitten pitäö ottaa se siskon valitsema? Hääparo tykkää tietystä bändistä, kohteliaisuudesta pitää ittaa siskon suosittelemaa jne? Provoksikin olet pöhkö =D

[/quote]

Häät on iso juttu koko perheelle. Kun sisko vielä on luvannut auttaa järjestelyissä niin minusta olisi ihan kohtuullista antaa siskon päättää jotain.

Kuninkaalliset muuten eivät mene naimisiin ennen kuin vanhempi sisko on naimisissa. Muilla kuin sini verisillä ei tunnu käytöstapoja enää olevankaan
[/quote] Muaaahhhhhhaaahahahaaaa, katlera isosisko joka on ikisinkku ja katkera naimisissa olevallr pikkusiskolleen? =D