JUURI NYT!! - Yleinen vaaratiedote television kaikilla kanavilla!!
Televisio alkoi piippaamaan ja vaaratiedote lävähti ruutuun. Näkyy olevan kaikilla kanavilla. Arvelin että nyt on jotain todella isoa ja kamalaa tapahtunut..
Vaaratiedotteessa mainittiin, että Perämeren ja Merenkurkun alueella on jäät heikentyneet!! NO IHANKO TOTTA?? Että ihan näin keväällä jäät sulaa? Ou mai gaaad!!!!
Kiitos nyt kumminkin tiedosta. Heti tuntuu turvallisemmalta kulkea täällä Imatralla.
Kommentit (18)
Ehkä ne varoittaa kun täällä on niin paljon etelän veteliä lomilla jotka ei välttis osaa luonnossa liikkua ja "lukea" luonnon varoituksia. :P
Meillä meni Yksin kotona 2 nauhalle ja nyt sitten kesken leffan pyörii monta kertaa tuollainen aivan typerä "vaaratiedote".
HUHTIKUU. Pitääkö oikeasti jonkun viranomaisen oikein erikseen kamalalla haloolla kertoa, ettei jäille kannata mennä? Mitä? Luulin, että juhannukseen asti voin yrittää, jos ei kukaan tule estämään.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:36"]
Meillä meni Yksin kotona 2 nauhalle ja nyt sitten kesken leffan pyörii monta kertaa tuollainen aivan typerä "vaaratiedote".
HUHTIKUU. Pitääkö oikeasti jonkun viranomaisen oikein erikseen kamalalla haloolla kertoa, ettei jäille kannata mennä? Mitä? Luulin, että juhannukseen asti voin yrittää, jos ei kukaan tule estämään.
[/quote]
kyllä ne Oulussa jäihin pudonneet taisi olla ihan paikallisia.. Ja kun luon kommentteja Kalevsta, niinei ihme " eilen oli jäät vielä vahvat..." Ja tänään hukut...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 15:36"]
[/quote]
kyllä ne Oulussa jäihin pudonneet taisi olla ihan paikallisia.. Ja kun luon kommentteja Kalevsta, niinei ihme " eilen oli jäät vielä vahvat..." Ja tänään hukut...
[/quote]
Mä en mene jäille ikinä. Olen Helsingistä, eikä täällä ole joka vuosi niin vahvoja jäitä, että automaattisesti sinne jäille voisi mennä. Varsinkin merenranoilla on niin paljon laivaliikennettä, että jäät liikkuvat ja halkeilevat eri tavalla kuin jossain pohjoisessa.
Ihmetyttää vain, että miksi mennä KOKEILEMAAN kestääkö ne jäät. Että jahas, ei kestänyt. Hukuin. No, ei olisi kannattanut. Elämäntyöni oli siis kertoa muille, että jäät ovat heikkoja.
Hyvin kesti Saimaan jää kun mönkijällä ajettiin miehen kaa. Viikko pari sitte.:)
Kai se tiedote oli myös ruotsiksi?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 16:07"]
Kai se tiedote oli myös ruotsiksi?
[/quote]
Tiedote oli suomeksi ja ruotsiksi. Minusta jos tällaista tiedotetaan, pitäisi olla myös englanniksi ehdottomasti.
Jäälle menevien tollojen pitäisi itse maksaa pelastuksesta aiheutuvat kustannukset.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:01"]Jäälle menevien tollojen pitäisi itse maksaa pelastuksesta aiheutuvat kustannukset.
[/quote]
Niin pitäs alkoholia nauttineiden tollojenkin maksaa omat sairas/hoitokustannukset. Kuinka paljon sitä tuliskaan säästöä yhteiakunnalle!!
Ollaan Oulun eedenissä ja meren jäällä on kokoajan porukkaa. Pilkkiöitä vähän kauempana ja valokuvan ottajia lähempänä rantaa.
Mä olen liikkunut paljon jäillä. Ja tiedän että amulla voi kestää muttailtapäivällä ei enää kestä. Ja jokainen voi sen tajuta,,,
Helsingissäkin tuli tuo tiedote kesken "Bellevillen kolmosten". Olin hieman pettynyt: salaa toivoin, että kohta lähdetään juoksemaan tuonne Katri Valan puiston väestönsuojaan.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:01"]Jäälle menevien tollojen pitäisi itse maksaa pelastuksesta aiheutuvat kustannukset. [/quote] Niin pitäs alkoholia nauttineiden tollojenkin maksaa omat sairas/hoitokustannukset. Kuinka paljon sitä tuliskaan säästöä yhteiakunnalle!!
[/quote]
??? Niinhän he maksavatkin, ja tupakoitsijat ne vasta maksavatkin. Jos menee jäille niin se on vain idiotismia. Darwin kiittää.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:05"]
Ollaan Oulun eedenissä ja meren jäällä on kokoajan porukkaa. Pilkkiöitä vähän kauempana ja valokuvan ottajia lähempänä rantaa.
[/quote]
Nallikarissa on puoli metriä vettä varmaan vielä kilometri rannasta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:01"]Jäälle menevien tollojen pitäisi itse maksaa pelastuksesta aiheutuvat kustannukset. [/quote] Niin pitäs alkoholia nauttineiden tollojenkin maksaa omat sairas/hoitokustannukset. Kuinka paljon sitä tuliskaan säästöä yhteiakunnalle!!
[/quote]
No kyllähän se suurempaa tyhmyyttä osoittaa, että menee ihan selvinpäin tähän aikaan vuodesta jäille kuin syyntakeettomassa tilassa (=humalassa) törttöilee.
Siitä kuinka fiksua viinan juominen ylipäätään sitten on ,voidaan olla montaa mieltä...
No jospa siellä on pelasteltu jo liikaa. Voihan tuollainen muistuttaa jotain että muuallakin kannattaa varoa.
Enemmän ihmetyttää ne karhut ja tulipalot siellä toisella puolen maata, että miksi nyt täällä pitää piipata.
Uudellamaalla sataa vettä ja ihmisiä kehoitetaan siirtymään sisätiloihin.
Yksi vanhus jo hukkunut koska unohtui ulos suu auki.
Avalla ei piipittele. Ja asun Helsingissä.