Mielipiteitä kirppislahjoista
Mikään ei ole huonompi lahja kuin kirppislahja. Paljon mielummin otan vastaan villasukkia tai suklaakonvehteja kuin jotain käytettyjä esineitä. Tai mielummin vaikka ei mitään! Ostan kyllä itse joitain asioita käytettynä, mutta lahjana nuo jotenkin tuntuvat törkeiltä. Lahjan on minusta tarkoitus osoittaa ihmiselle, että häntä arvostetaan ja vanhojen käytettyjen esineiden antaminen ei minusta viesti sitä. Se on tietenkin asia erikseen, jos henkilö pyytää jotain käytettyä lahjaksi.
Kommentit (32)
Kirppiksiltä en ole lahjoja ostanut, mutta omien lasten vanhoja leluja olen antanut eteenpäin. Esim. Duploja ja Brion junaratoja annoin kummilapsen perheeseen, kun omat oli kasvaneet niistä jo ulos. Myös vanhemmista oli upeaa saada kerralla iso muovilaatikollinen näitä kestäviä leluja.
Mulle kelpaa kierrätetyt lahjat. Esim. kirjat, astiat, jotkut keräilytavarat. Niitä luteita voi tulla sohvissa, sängyissä ja patjoissa, harvoin sellaisia nyt kellekään joululahjaksi ostetaan. Tai edes käytettyä vaatetta.
Jos esine on hyväkuntoinen, niin en näe mitään syytä, miksi ei kirppikseltä voisi lahjaa hankkia. Itselleni hyvin kelpaisi kirppikseltä hankittu lahja, jos lahjan antaja tuntee makuni, ja annettava tuote on hyvässä kunnossa.
Omalle teinitytöllekin juuri löysin kirppikseltä ihan käyttämättömän hänen makuunsa sopivan takin.
Olen saanut todella hyviä second hand - lahjoja, uskokaa tai älkää.
Hevostarvikkeissa on aikas paljon ilmaa hinnoissa ja jos saan esimerkiksi vähän käytetyt, mutta muuten ehjän ja laadukkaan (esim. jotkut ovh:taan päälle kahdensadan) suojasetin lahjaksi, niin otan riemusta kiljuen vastaan. Ne naarmuuntuu kuitenkin ensimmäisellä käyttökerralla ja jos niissä on joku skraidu entisestään, niin ei haittaa menoa. Juuri tästä syystä ei tule ostettua niitä täyshintaisina liikkeestä ;)
Annoin ystävälleni "kirppislahjana" perintönä käteen jääneet ultima thulet. Hän on sellaisista pidemmän aikaa haaveillut ja itse en tiedä minne ne laittaisin. Tuli ihan hyvä mieli molemmille ja juotiin eilen skumpat niistä sen kunniaksi!
Jokaisen pitäisi nykyään miettiä kestävää kehitystä ja kirpputorit on tosi hyvä juttu, tietysti pitää olla ehjää ja hyväkuntoista.
Tänä jouluna olen ostanut kirpparilta leluja omalle lapselleni ja äidilleni astioita (sarjaa, jota hän kerää). Voisi itsekin ottaa esim. kirpparilta ostetun taulun lahjaksi, jos se vaan on muuten mieleinen. En tajua, miksi osa lahjoista ei voisi olla käytettyjä.
Vaatteita en ostaisi kirppikseltä, mutta olen omia (käyttämättömiä/uudenveroisia) vaatteitani ja laulujani antanut suoraan eteenpäin.
Aloitin monen muun kanssa etätyöt kohta 2 v sitten.
Lähes tyhjästä tein työpisteen kotiin.
Tarvitsin pöytälampun. Oon saanut 3 eri lamppuna tänä aikana, 2 Ikean ja yks tosi vanha, ruuveilla kiinni pöytään. Jää jäljet.
Hyvää joulua vaan. Ikealaiset eiväy valaise tarpeeksi
Lahja oltava uusi, jos ei sitten ei lahjapaperria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut lahjan kirpputorilta. Mm ison Aalto- maljakon, pesin sen, täytin konvehdeilla ja käärin sellofaaniin, tuli tosi kaunis lahja. Useamman iittalan tuikkiastian olen myös ostanut lahjoiksi. Ihmisillä on kumma käsitys kirppiksistä, ei kaikki kirppikset ole lude ja home luolia.
Toivottavasti lahja on mennyt ihmiselle, joka pitää Aallosta ja pitää ylipäänsä koriste-esineistä, myös sellaisista, joita ei itse ole kotiinsa halunnut eikä valinnut. Meiltä lähtisi Aaltokin takaisin kiertoon. Emme halua sen paremmin pöydille, hyllyille kuin kaappeihin yhtään enempää kippoja ja kuppeja emmekä varsinkaan sellaisia, joita emme itse ole valinneet.
Eli et halua lahjoja ollenkaan. Muista kertoa se niille, jotka mahdollisesti lahjoja antavat.
Kyllä he sen jo tietävät. Meillä ei osteta lahjoja aikuisten kesken (sukulaiset ja ystävät), siitä on sovittu jo vuosia sitten. Läheisin ystäväni täytti pyöreitä alkuvuonna ja hänelle hankin silloin lahjan; koska tiedän hänen rakastavan puutarhanhoitoa, ostin satasen lahjakortin puutarhaliikkeeseen. Ei tullut mieleenkään hankkia koriste-esineitä.
Yhtä tyhmä kuin vanhat valokuvat.
Kirppislahjassa ei tosiaan ole vikaa, mutta kuitenkin itse katsoisin sen olevan uudenveroinen. Mitään rähjääntynyttä en antaisi. Ellei kyse tosiaan ole jostain tietysti keräilyaarteesta. Myyn myös itse vaatteita kirppareilla ja joukossa on niitä, joita olen käyttänyt kerran. Sitten vaan pessyt ja vienyt kirpparille. Mielestäni sellainen kelpaa jopa lahjaksi. Välillä tosin ihmettelee millaisia nukkakasoja viedään myyntiin.