Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisestä tulee läski?

Vierailija
22.12.2021 |

Voiko jokainen päättää itse oman kohtalonsa mitä tulee ylipainoon? Onko kaikilla valinnanvapaus?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskasta ruuasta maksetaan Suomessa kallis hinta, hormonien toiminta kaikilla ei ole sama esim. GLP-1 hormoni, elämäntavat, mielenterveysongelmat (Suomessahan syöödään järkyttävästi näitä lääkkeitä).

Siinä jotain.

Vierailija
2/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö enemmän kuin kuluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut syntyvät tyhminä?

Vierailija
4/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö enemmän kuin kuluttaa !

Vierailija
5/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisestä tulee trolli, joka oksentaa pahaa oloaan ja yksinäisyyttään vauvapalstalle?

Vierailija
6/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi ketjuun tulee joku selittämään ihmepillereistä joissa on 20.000 kcal/nappi ...1...2...3

Vierailija
7/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli siksi, että söin enemmän kuin kulutin. Ihan normaalia ruokaa, en mitään karkkeja tai herkkuja.

Vierailija
8/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot annokset, epäterveellinen ruoka ja ei liiku tarpeeksi. Kyllä lihoo.

Vierailija
9/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän suuria mysteereitä-ainakin jos läskeiltä kysytään.

Vierailija
10/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi ketjuun tulee joku selittämään ihmepillereistä joissa on 20.000 kcal/nappi ...1...2...3

Tämä. Tai sitten se pilleri jotenkin maagisesti väkisin työntää ruokaa käyttäjän suuhun.

Vierailija
11/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä lihavuus on pääosin täysin oma valinta. Toki siihen edesauttaa geenit, sairaudet, lääkkeet ym mutta noin yleisesti lähes jokainen pystyy pääsemään normaalipainoon. Itse tiedän ettei se helppoa ole, olen lihavan äidin lapsi ja äiti lapsesta saakka arvostellut painoani joka vaihdellut vuosien aikana hurjasti syömishäiriöiden, mielenterveysongelmien ja lääkitysten vuoksi. Mutta ensimmäisen kerran elämässäni nyt 38 vuotiaana koen että en ole enää ruuan "vanki" joka addiktoi. Toki syömishäiriöt ei koskaan poistu mutta ne ovat hallinnassa ja uskon että minulla nyt vihdoin työkaluja pitää tämä paino mihin olen päässyt. Laihduttaminen on ollut aina minulle helppoa mutta ihannepainossa pysyminen ei koska laihdutus on tapahtunut vain  sitä ihannepainoa tuijottaen joko syömällä liian vähän, syömällä väärää ruokaa tai oksentamalla. Äkkiä nopeasti lähteneet kilot ovat tulleet sitten takaisinkin.

Vierailija
12/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en osaa sanoa mutta mä olin 26-vuotiaaksi alipainoinen. Olin aina se luokan/kaveriporukan laihoin ja pienikokoisin. 26-vuotiaana yritettyäni itsemürhaa aloitin masennuslääkityksen joka lisäsi ruokahaluni äärimmilleen. Paino nousi hetkessä 45 kilosta 75 kiloon. Olin muutama vuosi sitten puolen vuoden ajan ilman masennuslääkkeitä ja paino putosi kuin itsestään 10 kiloa koska ruokahaluni normalisoitui (ei siis tullut ahmittua kaksin käsin/syötyä tyyliin kuutta perunaa/ateria vaan normaalisti 1-2 pottua). Jouduin kuitenkin aloittamaan masennuslääkkeet uudelleen romahduksesta johtuen ja lihoin takaisin ja nyt syön taas kaiken minkä käsiini saan. Voi kunpa pääsin vielä joskus noista lääkkeistä eroon mutta epäilen. Läskinä siis hautaan. Olisinpa osannut nauttia siitä kun olin vielä laiha, nyt on liian myöhäistä...

Vierailija
13/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime kesänä eläkkeelle työstä, jossa olin motivoitunut ja viihdyin loppuun asti. Työn aiheuttama stressi ja väsymys ovat poissa. Nyt on ollut helppo laihduttaa ja tavoite 70 kg on enää 1,5 kg:n päässä. Väsymys sai syömään illalla liikaa ja halu syödä oli niin vahva, ettei sitä pystynyt lopulta vastustamaan. Nyt on toisin.

Vierailija
14/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö liikaa.

Vierailija
15/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta tuli läski, kun syön liikaa, mutta otan niskasta kiinni ja aloitan terveelliset elämäntavat!

Vierailija
16/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikko on taas saanut mielisairaalan osastolla puhelimen käyttöönsä ja ylläpitää sairauttaan täällä

Vierailija
17/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ruoka tuo jotain hyvää tunnetta. Joko tuo positiivista tunntetta, tai poistaa negatiivista tunnetta. Minä en ole läski, mutta olen havahtunut, että alan etsimään ruokaa, kun olen turhautunut.

Olen myös huomannut kavereista, että laihoilla ihmisillä ruoka on vain ruokaa. He eivät nauti ruoasta, syövät vain elääkseen. Ei sellaisesta tule lihavaa, kun ruoka ei tuo nautintoa. Eikä ihmisestä tule alkoholistia, jos ei saa alkoholista mitään nautintoa.

Vierailija
18/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ole koskaan nähnyt vahvasta kortisonikuurista turvonnutta miestä?

Vierailija
19/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli hoikka, komea mies kun tavattiin. Pikkuhiljaa alkoi maistumaan kalja, ja mikään tavallinen, terveellinen kotiruoka ei enää kelvannut. Mäkkäriä, pizzaa ja kebabia kului kaljan ohella. Parissa vuodessa kasvoi aivan järkyttävän kokoinen maha.

Vierailija
20/40 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä liikaa lijoo ja jokaisella on mahdollisuus syödä vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi