Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä auktoriteettiongelma johtuu?

Vierailija
22.12.2021 |

Syy lapsuudessa vai muussa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteesta varmaan ihan.

Vierailija
2/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajuuden ymmärrän, tietyissä tilanteissa jopa välttämätöntä, mutta auktoriteettiä en. Sehän tarkoittaa että jotain on toteltava tai joku on oikeassa vaikka ei ole perusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pomo on pomo, ja jokaisella on vähän omanlaisensa kuva siitä miten pomo käyttäytyy ja miten häneen tulee suhtautua. Jos haluaa kovasti varpaillakävelyä myös oman egon ympärillä eikä olla vain työnantajan edustaja, niin eihän se luo hyvää ilmapiiriä.

Vierailija
4/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auktoriteettiongelma työelämässä.

Ilmenee sillä tavalla että en suostu tottelemaan ja seuraamaan ketä tahansa pelleä, vaikka hänellä olisi käyntikortissa kuinka hieno titteli.

Ei ole yks eikä kaks pörssiyhtiön päällikköä kun on naama venähtänyt saadessaan tietää että paska on paskaa vaikka sen paketoisi kuinka ruusuiseen pakettiin.

Tämän yksinkertaisen totuuden toistamisesta mulle maksetaan, ja olen aika hyvä siinä.

Vierailija
5/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu ongelmaisista auktoriteettia leikkivistä.

Vierailija
6/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetteja ei ole ellei niille anna valtaa - terve ihminen ei anna. Juuri tällainen on perusta luokkajaolle, alistamiselle ja kastilaitokselle. On vain ihmisyyttä. Johtujuus on aivan täyttä scheissea - sellaista ei ole olemassakaan.

Vierailija
7/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmenee sillä tavalla että en suostu tottelemaan ja seuraamaan ketä tahansa pelleä, vaikka hänellä olisi käyntikortissa kuinka hieno titteli.

Ei ole yks eikä kaks pörssiyhtiön päällikköä kun on naama venähtänyt saadessaan tietää että paska on paskaa vaikka sen paketoisi kuinka ruusuiseen pakettiin.

Tämän yksinkertaisen totuuden toistamisesta mulle maksetaan, ja olen aika hyvä siinä.

Sun kaltaisesi päänaukojat niitä pellejä ovatkin vaikka kuinka saisit siitä fyrkkaa. Puistatus..

Vierailija
8/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu siitä että lapsena turvallisuudentunteeni on petetty niin monta kertaa ja pahasti. En luota aikuisenakaan auktoriteetteihin. Ja suoraan sanottuna vähän halveksinkin auktoriteettejä ja niiksi miellettyjä instituutioita, vaikka järjellä tiedän että kaikki johtavassa asemassa olevat eivät ole samanlaisia hyväksikäyttäjiä.

Toisaalta en itsekään osaa olla yhtään auktoriteetti.

Vierailija
9/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, kotikasvatus ja ympäristö, eli ne tavalliset.

Meillä on koko suku äykkäpäisiä besserwissereitä.

Vierailija
10/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaisesi päänaukojat niitä pellejä ovatkin vaikka kuinka saisit siitä fyrkkaa. Puistatus..

Ja sinä olet lammas, joka ottaa vaikka kiven anukseen kun ”auktoriteetti” niin sanoo. Aivopesty reppana. Epäihminen joka on luopunut ihmisoikedestaan. Muuta Intiaan paska .

Vierailija
11/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auktoriteetteja ei ole ellei niille anna valtaa - terve ihminen ei anna. Juuri tällainen on perusta luokkajaolle, alistamiselle ja kastilaitokselle. On vain ihmisyyttä. Johtujuus on aivan täyttä scheissea - sellaista ei ole olemassakaan.

Samankaltaista illuusiota olen joskus pähkäillyt. Kun sanotaan että "joku saa sen minkä ansaitsi" niin eikö se ansaitseminen ole ihan täysin ihmisen keksintöä ja illuusio. Sellainen oikeutus saada jotain enemmän kuin toiset. Ansaitsemisella ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa ja "ansioita" kannattaa tarkastella yhtä kriittisesti kuin "johtajia".

Sori et meni taas niin aiheen vierestä.

Vierailija
12/28 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka minkäkin näkee ongelmaksi auktoriteetissa.

Itse en napsauta välittömästi kantapäitä yhteen jos jokin auktoriteetti jotain käskee, eli näen tässä tapauksessa auktoriteettiongelmaksi sen että toiset lähtevät näihin laumana mukaan, edes koskaan kyseenalaistamatta käskyn mielekkyyttä, tai motiivia.

Vierailija
13/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelee olevansa joku auktoriteetti ja muka yläpuolella. Jotkut lääkäritkin kuvittelee ja muka älykkäämpiä. Olkoon kuinka valkoinen takki niin se ei silti mitenkään mun yläpuolella ja mä oon sitä paljon isompi auktoriteetti. Siksi oon hankala potilas.

Vierailija
15/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee olevansa joku auktoriteetti ja muka yläpuolella. Jotkut lääkäritkin kuvittelee ja muka älykkäämpiä. Olkoon kuinka valkoinen takki niin se ei silti mitenkään mun yläpuolella ja mä oon sitä paljon isompi auktoriteetti. Siksi oon hankala potilas.

Omien vaivojen takia on pitänyt 15 vuotta käydä lääkärissä. Siinä on lääkärit vaihtuneet moneen kertaan ja pari kertaa on pitänyt vähän sanoa miten asia on. Ei ne lääkäritkään tiedä kaikkea.

Vierailija
16/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan sitä, että on lapsesta asti opetettu oppimaan itse, eikä ottamaan tietoa pureskelematta vastaan. Eli on opetettu ajattelemaan, eikä olemaan mikään tahdoton möykky, joka kumartaa jos joku potkaisee.

Kunnioitus pitää ansaita, eikä auktoriteettiä saa palkan perusteella.

Vierailija
17/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan paskakasa ei edusta auktiriteettiä, eikä hänen kanssaan leikitä "seuraa johtajaa" leikkiä. Hyvän johtajan näkee, kuulee ja huomaa ihan ilman erillistä auktoriteettia. Hyvät, toimivat säännöt ja ohjeet, eivät auktoriteettia tarvitse!

Vierailija
18/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetti, suomalainen sellainen. Aiheuttaa 95%:sti silkkaa vidutusta. Pokkurointi on sairasta. En tee sitä mistään hinnasta, mieluummin tappelen oikeuksieni puolesta tai sitten otan yhteyttä yhtiöön PIIP...

Vierailija
19/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjustahan tuli auktoriteettiongelmaisten kokoontumisajot :D

Vierailija
20/28 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan on, että esim. työpaikat ja yhteiskunta tarvitsee johtajia. Niitä on hyviä ja vähemmän hyviä mutta johtajia tarvitaan.