Miten olette purkaneet stressiä korona-aikana?
Minä olen
- alkanut tehdä taas käsitöitä
- tehnyt puutarhasuunnitelmia ja toteuttanut niitä mökillä ja kotona
- siivonnut, raivannut varastoja ja lahjoittanut ja myynyt pois ylimääräisiä
- opetellut laittamaan kasvisruokaa
- paneutunut kierrättämiseen kunnolla ja opetellut käyttämään kompostoria kunnolla
Saa aina hetkeksi mielen kokonaan tyhjäksi kaikesta ikävästä.
Kommentit (18)
Psyykannu vaan että kaikki on hyvin, mut parhaiten toimii se että et mieti koronaa yhtään ja jätät lukematta uutiset ja kaikki palstat.
Melkeen kukaan täällä ei enää pelkää virusta vaan muita juttuja koronaan liittyen.
Olisikin vain korona, mutta kun on ollut yhden perheenjäsenen hautajaiset, toisen erittäin vakava sairastuminen, työt, yliopisto-opiskelut ja niin edelleen. Kaikki samassa läjässä. Korona on vaikuttanut kaikkeen hyvin negatiivisesti.
Mitenkä olen purkanut stressiä? En ole. En ole ehtinyt.
Minullakin konkreettinen käsillä tekeminen on paras tapa rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Melkeen kukaan täällä ei enää pelkää virusta vaan muita juttuja koronaan liittyen.
Älä jauha paskaa. Kukaan tuntemani ihminen ei nimenomaan halua virusta itselleen. Kaikki muu on vain sivuseikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin vain korona, mutta kun on ollut yhden perheenjäsenen hautajaiset, toisen erittäin vakava sairastuminen, työt, yliopisto-opiskelut ja niin edelleen. Kaikki samassa läjässä. Korona on vaikuttanut kaikkeen hyvin negatiivisesti.
Minulta kuoli dementikko appi toiswlla puolella Suomea, itseltäni repesi verkkokalvo, kuopuksella diagnosoitiin krooninen sairaus, mies jäi työttömäksi koronan takia, esikoinen kirjoitti viime vuonna…
On tässä täälläkin kaikenlaista ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta kuoli dementikko appi toiswlla puolella Suomea, itseltäni repesi verkkokalvo, kuopuksella diagnosoitiin krooninen sairaus, mies jäi työttömäksi koronan takia, esikoinen kirjoitti viime vuonna…
8 on ap
Tehny kuolinsiivousta ja ulkoillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa. Kukaan tuntemani ihminen ei nimenomaan halua virusta itselleen. Kaikki muu on vain sivuseikkaa.
Kuka paskahousu pelkää enää virusta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aidosti osoittanut millaisia ihmiset on ja olen todella huomissani omasta vanhuudestani. Mistä rahat eläkkeeseen? Kun vastaa terveydestäni, kun en enää itse pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Kyllä minä stressasin esikoisen kirjoituksia ja aitä pysyykö terveenä. Ja keskimmäisen ysiluokkaa, pysyykö terveenä ja saako opiskeltua tarpeeksi hyvän todistuksen.
Ap
Käynyt ravintoloissa kavereiden kanssa silloin kun ne eivät ole olleet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä stressasin esikoisen kirjoituksia ja aitä pysyykö terveenä. Ja keskimmäisen ysiluokkaa, pysyykö terveenä ja saako opiskeltua tarpeeksi hyvän todistuksen.
Ap
Ok
Ei minulla ole ollut stressiä ihan ensimmäisiä ehkä 3 kk lukuunottamatta. Silloin kävelin yksin metsässä tuntitolkulla ja palautin mieleeni käsityötaidot.
Sen jälkeen olen elänyt ihan normaalia elämää, suuren osan ajasta kakkoskodissa Espanjassa. Kösitöitä ja lenkkeilyä olen jatkanut, mutta en miellä niitä stressin purkamiseksi, koska mielestäni minulla ei ole mitään stressiä.
Luulenpa että aika moni korona-fanaatikko on purkanut sitä traumaansa tänne ajatusten likaviemäriin vaikkakin oikea paikka olisi ollut auttava uhripäivystys ja mielenterveydenpalvelut lääkityksineen.