Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan lapsen äidin tekemät ratkaisut häiritsevät, miten toimia?

Vierailija
04.04.2015 |

Poikani seurusteli hetken aikaa erään tytön kanssa. Tyttö tuli raskaaksi. Poikani ei ollut valmis isäksi, mutta tyttö taas halusi ehdottomasti pitää lapsen. Poikani ja tämä tyttö sopivat sitten yhdessä että tyttö pitää yksin lapsen ja jos poikani haluaa olla osa lapsen elämää, niin hän voi sitä olla mutta sillä edellytyksellä ettei voi sitten niin vain kadota maisemista jos alkaa tekemään tuttavuutta lapsensa kanssa.
Itse sain sovittua poikani lapsen äidin kanssa että saan olla lapselle mummo ja olen siitä aivan onneissani.

Lapsenlapseni on nyt 7 kuukauden ikäinen ja olen pistänyt merkille muutamia juttua. Ensinnäkin, lapsenlapseni äiti saattaa näprätä kännykkäänsä kesken imetyksen. Siis mitä ihmettä? Eikö tuo ole pyhä hetki? Tai minusta ei ainakaan ole sopivaa nettailla kesken imetyksen. Toiseksi, lapsen äiti ostelee kamalasti kaikkia vaatteita lapselle. Mitä järkeä? Käyvät todella nopeasti pieneksi ja ovat kalliitakin. Esim. Hiljattain osti lapselle viisi bodyä joka on mielestäni aikamoista järjen köyhyyttä. Viimeisin järkytyksen aihe oli kun kävin tervehtimässä lapsenlastani muutama päivä sitten. Hänet oli siirretty omaan huoneeseen. Siis miksi ihmeessä noin pieni pitää sysätä eri huoneeseen? Ja mitä noin pieni edes tekee omalle huoneella?

Tässä nyt muutama juttu joka ihmetyttää. En viitsi hirveästi puuttua kun tämä tyttö on tehnyt aika selväksi ettei kaipaa mitään neuvoja ja kuulemma kysyy sitten jos tarvitsee. Ei ole kysellyt ja minusta kyllä tarvitsisi. Mitä voin tehdä? Sanonko hienovaraisesti noista jutuista vai koitanko vain kestää ja katsella sivusta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista mikään muu kuulosta ihmeelliselle kuin tuo toisessa huoneessa nukuttaminen. Suosittelen ettet kauheasti puutu kun ei ole tuon isommista asioista kyse. Pilaat vaan teidän välit. Ja enssimmäisen lapsen äiti on usein tuossa vaiheessa sellainen ettei tosiaan niistä neuvoista kauheasti tykkää. Ennemmin kehottaisin sinua kehumaan ja kannustamaan häntä niissä asioissa mitkä sujuu hyvin.

Jos jostain on pakko sanoa, niin hienovaraisesti voisit sanoa että vauva on aika pieni nukkumaan yksin, mutta tosiaan jotenkin kaarrellen hienovaraisesti, ettet suututa toista.

Vierailija
2/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsele sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Olet vain kateellinen. Mutta sano ihmeessä niin tietää pojan lapsen äiti alkaa pitää mummoon etäisyyttä.

Vierailija
4/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas :D Älä missään nimessä mene sanomaan tälle tytölle että puhelimen käyttö kesken imetyksen on sopimatonta. Yh-äidin kun on vähän pakko tehdä asioita samaan aikaan, muuten loppuu vuorokaudesta tunnit. Sitä paitsi, ei se vauva siitä "nettailusta" häiriinny. Mitäs vielä, niin ne vaatteet... Anna toisen nyt hyvänen aika ostaa omalle lapselleen vaatteita juuri niin paljon kun hän itse haluaa, ei ole sinun asia eikä sinun rahat. Ps. On täysin luonnollista että 7kk on omassa huoneessa. Kivempihan se on lapsellekkin kun on tilaa leluille eikä tarvitse sysätä niitä mihinkään kaappeihin ettei ole tiellä.

Vierailija
5/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normimeininkiä. Ei kannata päätään vaivata.

Vierailija
6/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano. Mikä ongelma on puhelimen käytöstä kesken imetyksen, itsekin luin kirjaa aina samalla? Tai miksi ei voisi siirtää omaan huoneeseen, ehkä yöunet ovat sitten paremmat kullekin. Sinä ehkä toimisit toisin, mutta anna äidin itse päättää miten hän toimii.

Vierailija
7/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa! Minäpä olen melkein nelikymppinen äiti  ja olen melkein samanlainen kuin lapsenlapsesi äiti. Vauva kyllä syö nykyään pullosta ja niin nopeasti etten ehtisi edes surffailemaan netissä. Ennen synnytystä ostin tabletin juuri siksi että voisin käyttää sitä imettäessäni (vauva kun saattaa viihtyä tissillä pitkiäkin aikoja). En edes nuku samassa huoneessa vauvani kanssa joka yö koska olen herkäuninen, mieheni kuorsaa ja vauva kohkaa unissaan. Vaatteitakin vauvalla on varmaan lliikaa, osan kyllä olen ostanut kirppikseltä. 

Vierailija
8/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa.. Jotenkin jutustasi paistoi läpi, että etsimällä etsit oikein jotain mikä on hullusti. Parempi vaihtoehto on se että on niitä bodeja ostanut monta kuin että niitä on liian vähän. Tuon ikäinen sotkee vaatteita paljon, niitä oikeasti tarvitaan. Mieti jos lapsi olisi samoissa likaisissa vaatteissa aina..

Vierailija
9/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli Eetami ja Aava ja sitten liiba laaba vähintään kolmen kappaleen verran.

Ja lopuksi kuuluisa: mitä voin tehdä?

Vierailija
10/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuletteko oikeesti, että tuo ap on tosissaan?

Vierailija
11/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa vielä kun vauhtiin pääsi.. Tuosta kännykän käytöstä vielä Olisit ennemmin iloinen että hän imettää lasta. Ei ole itsestään selvää että se onnistuu ja kaikki ei edes halua. Aika pieni murhe on se kännykän käyttö. Relaa vähäsen. Kehu ennemmin häntä siitä että imettää lasta.

Vierailija
12/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kk omassa huoneessa ei ole mikään ihmetyksen aihe. Meillä jokainen lapsi on ollut tuossa iässä jo omassa huoneessa. Ihan siitä syystä että he ovat nukkuneet siten paremmin, kuten myös minä. Eivät heräilleet enää kuin kerran yössä joten ei ollut iso vaiva käydä eri huoneessa.

Vierailija
13/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kk ikäinen voi jo hyvin nukkua yöt herättämättä. Meidän lapset siirtyivät n. puolen vuoden iässä lastenhuoneeseen, koska kaikki nukkuivat parhaiten niin.

Vierailija
14/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää oli jo hyvä; pojan lapsen äiti ja pojan lapsen äidin äiti. Yleensä kun näissä ylipitkissä trolliprovoviritelmissä raivostuu lapsen kaverin äiti, naapurin äiti tai työkaveri.

Vierailija
15/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi nettailu imettäessä olisi huono juttu? Pitäisikö sitä vauvaa tuijottaa rakastavalla katseella sen parhaimmillaan 30-60 minuuttia ja kiittää mielessään Luojaa toistuvalla fraasilla tästä pienestä ihmeestä ja imetyksen pyhyydestä?

Minä ainakin nimenomaan imettäessä otin puhelimen esiin ja vallan autuaasti datailin ja tekstailin samalla, vauvaa kiinnosti tasan se tissi eikä ympäröivä maailma piiruakaan. Ja tissi pysyi ihan hyvin vauvan suussa ja syöksi maitoa olin minä av-palstalla tahi en.

Vierailija
16/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitenkään etsiä vikoja, mutta nämä asiat vain yksinkertaisesti vaivaavat minua. Itselleni kun ainakin imetys oli sellainen pyhä äidin ja vauvan välinen juttu, mutta kai se sitten on niin että puhelimet sun muut ylimääräisyydet ovat nykyään sitä. Vaatteita tietysti saa ja pitää olla lapsella, mutta ei kai niitä kauheasti kannata haalia kun menevät äkkiä pieneksi ja ovat aika hintaviakin niin eikö olisi parempi säästää nekin rahat siihen kun lapsi on isompi ja rahaa alkaa palaa.
Lapsenlapsi on ensimmäinen lapsenlapseni joten ehkä olen sitten turhan suojeleva. Tuntuu vain pahalta ajatella että se pikkuinen on yksin huoneessaan yöt. Mitä jos sattuu jotain? Ap

Vierailija
17/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tämä tyttö on?

Vierailija
18/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. Kyllähän yh-äidin pitäisi tosiaan keskittyä vaan siihen pyhään imetyshetkeen, sitä kun vaan tuijottaa vauvaa rinnalla päivästä toiseen ilman mitään kontaktia mihinkään muuhun niin kyllä tekee gutaa mielenterveydelle.

Vierailija
19/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Konkarin neuvo aloittelevalle trollille: älä ole noin ilmeinen. Olisit keksinyt vähän aidompia erimielisyyden aiheita. Vaikka kantoliinan käyttö (vauvan selkä aivan notkolla, meneehän se nyt siitä pilalle) tai vaikka se, että vauva on ollut jo kahdesti yöhoidossa äidin äidillä (miksi tyttö halusi lapsen, jos ei olekaan valmis kantamaan äidin vastuuta). Nuo sun nyt keksimät "ongelmat" on liian selviä trolleja.

Perusasetelma oli aika hyvä, piste siitä. Mönkään menit tuollaisilla nettailu/imetyksen pyhä hetki -höpinöillä.

Mutta ei se mitään, ensi kerralla sitten!

Vierailija
20/35 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:24"]

Minkä ikäinen tämä tyttö on?

[/quote] Hän on 24-vuotias. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan