Juoko täällä monikin itsensä känniin vaikka pieniä lapsia kotona nukkumassa?
Toisesta keskustelusta järkyttyneenä kysyn. Onko tää jotenkin yleistäkin?
Puistattavaa.
Kommentit (25)
Naapuri joi terassilla oluen. Ei muuta ku lasun tekoon. Lapset vasta 16 ja 17. Mä en kestä, miten joku voi käyttää alkoholia??
Mä oon sitä mieltä että lasten ei tarvitse nähdä vanhempiaan kännissä. Itse lapsena ahdistuin aina kovasti kun isä ryyppäsi (eli kerran-pari vuodessa). Ei edes käyttäytynyt erikoisen ahdistavasti mutta lapset helposti kokee pienenkin muutoksen käyttäytymisessä pelottavaksi.
Mutta ei mun mielestä ole kauhean paha jos muutaman ottaa kun lapset nukkuu, jos siis ovat jo niin isoja että eivät heräile yöllä. Kunhan tolkku pysyy ja jos jotain tapahtuu niin pystyy hälyttämään apua. Itse en kyllä ikinä näinkään tekisi.
No ei tod. Jos jotain sattuu, pitää vanhemman olla ajokunnossa 24/7 isommankin lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:40"]
Naapuri joi terassilla oluen. Ei muuta ku lasun tekoon. Lapset vasta 16 ja 17. Mä en kestä, miten joku voi käyttää alkoholia??
[/quote]
No niinpä joi meilläkin. Vasta jäljestäpäin kuulin, että muija oli myös harrastanut kotonaan seksiä teini-ikäisten lastensa kaverin kanssa, ja avioero oli tullut siitä.
Kyllä meillä ainakin siemaillaan hyvää viiniä ruoan kanssa :) Se on sallittu nautinto, yleensä mieheni kanssa menee 1-2 pulloa jos kokataan kunnolla, eli pari-kolme iltaa viikosta.
Lapsista on vaan hauskaa kun isi ottaa "aikuisten mehua" ja käyttäytyy hulvattomasti.. Törkeän tiukkapipoista koittaa kieltää toisten harrastuksia kuin tuo meidän viininmaistelu hyvän ruoan kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 17:40"]
[/quote]
No niinpä joi meilläkin. Vasta jäljestäpäin kuulin, että muija oli myös harrastanut kotonaan seksiä teini-ikäisten lastensa kaverin kanssa, ja avioero oli tullut siitä.
[/quote]
Totta, tätä tapahtuu joka perheessä! Nyt kaikki ikkunaan kyyläämään naapuria!
Voimme juoda muutaman esim saunassa tai tv:n ääressä. Mies on lääkäri joten kotona on aina apua lähellä ja rahaa on aina taksiin jos niikseen tulisi.
Ei kännejä, mutta juodaan kyllä. Eilen vieraiden kanssa skumppaa, viiniä ja konjakkia. Kotona 12v lapsi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:55"]
No ei tod. Jos jotain sattuu, pitää vanhemman olla ajokunnossa 24/7 isommankin lapsen kanssa.
[/quote]
Ahaa ei siis alkoholia molemmille samaan aikaan kunnes lapsi saa oman ajokortin. Tosin ei sittenkään, jos se aikuinen lapsi on itse humalassa eikä pysty ajamaan vahingon sattuessa.
Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä "pitää olla ajokunnossa" -vouhotusta. Mihin teidän pitää olla valmiina ajamaan 24/7? Asutteko alueella, jossa ei kulje takseja tai ambulansseja?
Meillä otetaan alkoholia riippumatta siitä, nukkuuko lapset vai ovatko hereillä. En sitäkään ymmärrä, miksi lasten pitäisi olla nukkumassa ennen kuin alkoholin nauttiminen on sallittu.
No joo, minä asunkin ulkomailla ja täällä ei moisia sääntöjä tunneta. Ehkä ne Suomessakin tunnetaan vain av-palstalla?
Onpas täällä vähätteleviä vastauksia, taitaa moni tuntea piston sydämmessään kun tästä aiheesta puhutaan? Ei tässä puhuta mistään saunakaljasta tai ruokaviineistä, vaan KÄNNEISTÄ. Ei vanhempien ole pakko olla ajokunnossa, mutta sen verran järjissään että vaikka taksin voi soittaa hätätilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:26"]Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä "pitää olla ajokunnossa" -vouhotusta. Mihin teidän pitää olla valmiina ajamaan 24/7? Asutteko alueella, jossa ei kulje takseja tai ambulansseja?
Meillä otetaan alkoholia riippumatta siitä, nukkuuko lapset vai ovatko hereillä. En sitäkään ymmärrä, miksi lasten pitäisi olla nukkumassa ennen kuin alkoholin nauttiminen on sallittu.
No joo, minä asunkin ulkomailla ja täällä ei moisia sääntöjä tunneta. Ehkä ne Suomessakin tunnetaan vain av-palstalla?
[/quote]
Tajuatko että jos jotain sattuu lapselle ja vanhemmat ovat molemmat kännissä, tulee lastensuojeluilmoitus.
Mä häpeäisin silmät päästäni jos meille kävisi noin. Olen itse nimittäin töissä samassa virastossa jossa sosiaalitoimisto on. Olispa kiva että sieltä otetaan yhteyttä. Not.
Ap täällä. Minulla on tälle illalle yksi lonkero ja neljä kaljaa. Todennäköisesti juon max. neljä. Mies ei juo mitään. Puhe ei siis todellakaan ollut siitä että ei voi alkoholia juoda, vaan siitä että olet yksin lasten kanssa ja vedät perskännit. Tai molemmat vanhemmat tekee näin.
Älkää olko ääliöitä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:05"]Kyllä meillä ainakin siemaillaan hyvää viiniä ruoan kanssa :) Se on sallittu nautinto, yleensä mieheni kanssa menee 1-2 pulloa jos kokataan kunnolla, eli pari-kolme iltaa viikosta.
Lapsista on vaan hauskaa kun isi ottaa "aikuisten mehua" ja käyttäytyy hulvattomasti.. Törkeän tiukkapipoista koittaa kieltää toisten harrastuksia kuin tuo meidän viininmaistelu hyvän ruoan kanssa :)
[/quote]
Ja vaikka sitä siemailisi kuinka fiinisti hanhenmaksapalleroiden kanssa, niin kyllä kaksi ihmistä humalaan tulee kahdesta pullosta viiniä. Jos tämä vielä tapahtuu JOKA VIIKKO useana iltana, niin voisi olla mietinnän paikka.
Ruokaa voi tehdä ja syödä ilman alkoholiakin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:26"]Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä "pitää olla ajokunnossa" -vouhotusta. Mihin teidän pitää olla valmiina ajamaan 24/7? Asutteko alueella, jossa ei kulje takseja tai ambulansseja?
[/quote]
Eikä meillä kaikilla ole sitä ajokorttiakaan... ;) Silloin on paha olla ns. ajokunnossa. Ikinä. Vanhemmuus kiellettävä ajotaidottomilta?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 18:55"]No ei tod. Jos jotain sattuu, pitää vanhemman olla ajokunnossa 24/7 isommankin lapsen kanssa.
[/quote]
Koskeeko tämä myös perheitä, joissa ei ole autoa tai edes ajokorttia? Saavatko he juoda pari lasia viiniä ruoan kanssa?
No ei ole kyllä ihan normaalia tollanen.