Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hus: hallitus tyrii nyt koronarajoitukset - ei tehty tarpeeksi

Vierailija
22.12.2021 |

Koulujen sulku on pakko tehdä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008493234.html

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Tanskassa edelleen isompi osa sairastuneista rokotettuja, kuin rokotettujen määrä koko väestöstä?

Kyllä. Rokotetut yliedustaa omikronin saaneiden keskuudessa.

Raportin löydät:

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/status-pa-omikron-varianten-b11…

Suora linkki PDF raporttiin:

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapp…

Vierailija
22/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos HUS ja Lehtonen nyt keskittyisi siihen, että saadaan koronatestaus ja ennen kaikkea 3. rokotukset riittävälle tasolle ja jättäisi rajoitusten pohtimisen muille. HUS hidastelee 3. rokotusten antamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se HUS nyt taas ulisee? Mitä HUS on tehnyt että sairaalakapasiteettia saadaan nostettua, ettei paikkoja tarvitse taas laittaa kiinni? Tässähän on ollut jo kaksi vuotta aikaa harjoitella. Tosin Sairaalakapasiteetti oli tosin jo täysi vitsi ennen koronaa.

Suomessa on monta asiantuntijaa jotka luovat pelkoa - pöytään tuodaan aina mahdollisimman pahat numerot, jotka eivät tosielämässä koskaan toteudu.

Siis pelottaako jota kuta? Minua ei. Sen sijaan ei _kiinnosta_ sairastua.

Vierailija
24/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koulujen sulku on pakko tehdä."

Kouluthan suljetaan viimeistään torstaina ainakin kahdeksi viikoksi.

Mielestäni ministeri Emma Kari oli oikeassa, kun hän tv-haastattatelussa totesi, että koronan suurin lasku tulee lasten ja nuorten pahoinvoinnin ja eriarvoistumisen lisääntymisestä ja sitä maksetaan pitkään jo aikaisempien rajoitusten takia.

Ja jokainen vanhempi voi ottaa omat lapsensa kotiopetukseen. Ilmoitus kunnalle riittää.

Koulu ei ole mikään sosiaalihuolto, eikä opettajilla siihen koulutusta. Jos tällaisena aikana ei kotona lasten kanssa pärjätä, on ollut virhe lisääntyä, ja lapset kuuluu huostata. Tämä on hyvä testi juurikin pärjäämättömille perheille herätä näihin ongelmiin. Mutta kouluille ei pahoinvointia tule kaataa.

Tätähän se saa sanoa, koska vihreät ja vassarit pitää koulua oppimiskeskuksen sijaan juurikin marginaaliväestön epätoivolasten päivähoitolana. Johon tosiaan ei opettajilla koulutusta ole.

Vierailija
25/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tuo turhakehan on vinkunut koko ajan kaikkea kiinni. Pitäisi välillä jo päänsä ummessa.

Minua niin rasittaa nämä asiantuntijat jotka vähän väliä vinkuvat maailmanloppua. STM, HUS - mites se sairaalakapasiteetin nosto? Mites tämä meni niinkuin omasta mielestä? Korona ei ole lähdössä mihinkään.

Olen ottanut rokotteet mutta nyt riittää minun ja lasteni puolesta tämä riskiryhmien suojelu. Eristäytykööt riskiryhmät. Eitä on paljon jotka haluamme jatkaa elämäämme ilman rajoituksia, maskeja jne.

Vierailija
26/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa marinaadin vastata sairaalakapasiteetin romahduksesta ja sitä seuraavasta kaaoksesta. 

Ehkäpä hän tiukentaa joulun jälkeen ravintoloiden anniskeluja , rajataan se sitten vaikka välille 18-20, omikron tietää kyllä pysytellä ulkona kun vain asetetaan aikarajat. Ja kaikki sitten passilla sisään karaokea laulamaan, EU ilmoitti, että passi antaa suojaa 9kk, vaikka rokote ei antaisikaan.

Vierailija
27/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Olen ottanut rokotteet mutta nyt riittää minun ja lasteni puolesta tämä riskiryhmien suojelu. Eristäytykööt riskiryhmät. Eitä on paljon jotka haluamme jatkaa elämäämme ilman rajoituksia, maskeja jne.

Etkö nyt jo viimein tajua, että olet itse 2. kertaan rokotettuna sitä riskiryhmää kuten kaikki muutkin. Omikron kiertää rokotteet. EIkö tämä nyt viimein mene jakeluun?!?

Vierailija
28/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää ulinaa. Koulut on nyt kiinni 2,5vko. Sulkua suunniteltiin 2-3vko. Alle 18v ei tarvitse maksaa enää yhtään näistä koronasuluista. Aikuisten vuoro.

Hus ja jokaisella hoidosta vastaavalla taolla on ollut 2v aikaa kehittää toimintaansa. Lisäksi hoitajapulasta on puuttu jo 15v. Sairaanhoitaja ei tullut minulle yllätyksenä. Itku piis ja otetaan vastaan mitä tulee. Ihmishenkiä menee, mutta se vaan nyt kestettävä, kun ei ajoissa ole toimittu. Kyllä se Lehtonenkin voi siirtyä kenttätyöhön ja tulla lisätyönä hoitajille käsipariksi.

Vierailija
29/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa Suomeen tulossa täysi sulku. Siihen tämä johtaa. 

Pari kuukautta mennään ainakin niin, että kaikki paitsi ruokakaupat ja apteekit kiinni. 

Olisi voitu ennakoida, mutta kun baari ja yökerhoelämä edellä mennään santturan mallin mukaan, niin saa joka ikinen sektori oikein kunnolla tuta asiasta. Säälittää lapset ja heidän koulunkäynti ja harrastusten lakkautus. Puhumattakaan pakkorokotuksista....

Vierailija
30/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Etkö nyt jo viimein tajua, että olet itse 2. kertaan rokotettuna sitä riskiryhmää kuten kaikki muutkin. Omikron kiertää rokotteet. EIkö tämä nyt viimein mene jakeluun?!?

Ymmärretään, mutta suojaa vakavalta tautimuodolta useita. Sairastetaan influenssan kaltaisena.

Vierailija
31/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tai nuorta ei auta yhtään se että saa koronan perheeseen.

Vierailija
32/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin korona kuin suomen hallituksen, hussin ja thl:n sekoilut. Luotan enemmän virukseen.

Olet heikkohermoinen hölmö, kuten kaikki muutkin panikoitsijat.

En ymmärrä mitä paniikkia näet siinä, jolle vastasit. Minustakin virus on luotettavin taho näistä kaikista. Kuolema ei minua pelota, mutta kuoleman todennäköisyys on korkeintaan pari prosenttia. Ehkä vähän enemmän minun tapauksessani, koska olen jo ennestään keuhkosairas ja kieltäydin tehohoidosta. Mutta jos kuolen niin kuolen. Se on luonnollista, toisin kuin kaikki paniikinomainen tarve paimentaa, holhota, pakottaa ja rangaista ihmisiä, jotta kuolemilta vältyttäisiin.

Vierailija
33/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta mennään ainakin niin, että kaikki paitsi ruokakaupat ja apteekit kiinni. 

Olisi voitu ennakoida, mutta kun baari ja yökerhoelämä edellä mennään santturan mallin mukaan, niin saa joka ikinen sektori oikein kunnolla tuta asiasta. Säälittää lapset ja heidän koulunkäynti ja harrastusten lakkautus. Puhumattakaan pakkorokotuksista....

Miksi sulkea yhtään mitään, kun kaikki merkit viittaa siihen että omikron on tosiasiassa joululahja.

Lievä, mutta tarttuva tauti ja sen lisäksi ihmisillä on rokotteet, jotka antaa lisäsuojaa vakavammille sairauksille.

Nyt jos koskaan pitäisi mennä ja elää.

Vierailija
34/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Mäkijärvi sanoi eilen että nämä samat toimet riittävät kuin pääsiäisenä sillä ne toimivat silloinkin. Mutta ottiko hän huomioon että nyt ollaan tekemisissä omicronin kanssa.

Vierailija
35/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulkea yhtään mitään, kun kaikki merkit viittaa siihen että omikron on tosiasiassa joululahja.

Lievä, mutta tarttuva tauti ja sen lisäksi ihmisillä on rokotteet, jotka antaa lisäsuojaa vakavammille sairauksille.

Nyt jos koskaan pitäisi mennä ja elää.

Juurikin näin. Loppuisi pandemia nopeasti.

Vierailija
36/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta - ne jotka kuolee ne kuolee

Korona saa tulla

Fakta - eläinkokeissa ei käynyt hyvin. Kaikki rokotetut kissat saivat viruksen uudestaan.

Vierailija
37/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ministeri Emma Kari oli oikeassa, kun hän tv-haastattatelussa totesi, että koronan suurin lasku tulee lasten ja nuorten pahoinvoinnin ja eriarvoistumisen lisääntymisestä ja sitä maksetaan pitkään jo aikaisempien rajoitusten takia.

Ja jokainen vanhempi voi ottaa omat lapsensa kotiopetukseen. Ilmoitus kunnalle riittää.

Emma Kari ja hengenheimolaisensa haluavat autuaasti unohtaa, että pahoinvointia ja eriarvoistumista on ollut jo entuudestaan, ennen pandemiaa, eikä sille ole tehty mitään. Nyt voidaan kätevästi syyttää etäopetusta. Samoin halutaan olla tietoisen tietämättömiä sille, että moni koulukiusattu on varmasti tuntenut olonsa paremmaksi etäopetuksessa. 

Pandemiassa etäopetus olisi kaikkein turvallisinta. Kenenkään mieli olisi tuskin järkkynyt, jos viimeistään viime viikolla olisi päätetty, että tämä viikko ja joululoman jälkeiset pari viikkoa mennään terveysturvallisesti etäopetuksessa.

Vierailija
38/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisulku olisi kaikkein järkevin tapa. Viinapäissään niitä virheitä tehdään ja eletään vastuuttomasti.

Tarkoittanet Marinin toilailua päissään ja altistuneena?

Vierailija
39/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emma Kari ja hengenheimolaisensa haluavat autuaasti unohtaa, että pahoinvointia ja eriarvoistumista on ollut jo entuudestaan, ennen pandemiaa, eikä sille ole tehty mitään. Nyt voidaan kätevästi syyttää etäopetusta. Samoin halutaan olla tietoisen tietämättömiä sille, että moni koulukiusattu on varmasti tuntenut olonsa paremmaksi etäopetuksessa. 

Pandemiassa etäopetus olisi kaikkein turvallisinta. Kenenkään mieli olisi tuskin järkkynyt, jos viimeistään viime viikolla olisi päätetty, että tämä viikko ja joululoman jälkeiset pari viikkoa mennään terveysturvallisesti etäopetuksessa.

Ensimmäinen fiksu kommentti tällä palstalla. Olin juuri kirjoittamassa samasta aiheesta. Komppaan.

Vierailija
40/47 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon koko joulun baarissa, kun nyt vielä ehtii mennä, tehdä ja kokea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi