Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 277 euroa vastikkeetonta tukea kuussa ei riitä? Mitä...

Vierailija
04.04.2015 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/277265-2-277-euroa-vastikkeetonta-tukea-kuussa-ei-riita-mita

Iltalehden artikkeli perheestä, jonka vanhemmat ovat työttömiä eikä 2 277 euron tukiraha riitä elämiseen. Monet ovat surkutelleet tilannetta, mutta vähintään yhtä suuri osa on tyrmistynyt, koska vanhemmat eivät näytä haluavan työelämään.

Äiti jätti opiskelut perheenlisäyksen myötä, eikä ole jatkanut opintojaan, vaikka yhteiskunta tarjoaa siihen mahdollisuuden. Isä on tehnyt kahdessa vuodessa 20 työhakemusta. Vajaan yhden kuukaudessa! Samaan aikaan hänen alallaan on huutava työvoimapula. Isä ei myöskään ottanut vastaan hänelle tarjottua työkokeilua kaupan kassalla.

Tamperelainen poliittisesti sitoutumaton yrittäjä ja päätoimittaja Jocka Träskbäck hämmästelee. Hän ei kuvia kumarra eikä mielipiteitään piilottele eikä ole ehdokkaan eduskuntavaaleissa.

- Aloitin itse työurani 14-vuotiaana lehtiä jakamalla ja kaupan kassalla. Jokaisen työpaikkani olen saanut menemällä paikan päälle ja kysymällä töitä sekä ottamalla vastaan mitä tahansa työtä. Tällä asenteella kukaan ei jää Suomessa työttömäksi.

Lue koko vuodatus täältä http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/276664-jocka-traskback-unelmaduuniin-vai-oikeasti-toihin

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:14"]

Tamperelainen poliittisesti sitoutumaton yrittäjä ja päätoimittaja Jocka Träskbäck hämmästelee. Hän ei kuvia kumarra eikä mielipiteitään piilottele eikä ole ehdokkaan eduskuntavaaleissa.

- Aloitin itse työurani 14-vuotiaana lehtiä jakamalla ja kaupan kassalla. Jokaisen työpaikkani olen saanut menemällä paikan päälle ja kysymällä töitä sekä ottamalla vastaan mitä tahansa työtä. Tällä asenteella kukaan ei jää Suomessa työttömäksi.

Lue koko vuodatus täältä http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/276664-jocka-traskback-unelmaduuniin-vai-oikeasti-toihin

[/quote]

Mitenkä Jocka saa aikaan sen yhtälön, että kaikille on töitä kun Suomessa on 300000-500000 työtöntä eri määrittelytavoista riippuen ja työpaikkoja on reilusti alle 100000, varsinkaan kun kuka tahansa henkilö ei automaattisesti voi työskennellä missä tahansa työssä?

Vai onko Jockakin sitä mieltä, että työ on itseisarvo eikä ole väliäkään sillä saako siitä palkkaa vaan ainoastaan jokin 9€/päivä korvaus kuten näissä nykyisissä työllistämispelleilyissä, joita kaikki suuret puolueet kannattavat.

[/quote]

Kaikesta päätellen Jockan aivot unohtuivat 14-v sinne kaupan kassalle. Ihan pätevä yläasteikäisen polemisoiva äidinkielen aine tuo kirjoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla