Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Tulen ku o lemaan alkoholismiin mutten voi lopettaa

Vierailija
21.12.2021 |

Suljettu hoito käyty kerran (8 viikkoa) ja avohoito 5vrk, en onnistu. Vaikka sain Diapamit ja vitamiinit niin ei auttanut muuta kun ne hetket.

En tiedä voiko 33-vuotiaalta pysähtyä sydän, mutta kaksi kramppia olen saanut. Olen juonut keskimäärin kaksi kappaletta 0,75l pulloa päivässä. Tulenko kuolemaan vai onko toivoa?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juominen ei lopu kukkaan siirtymisellä. Silloin menee eri päihteitä yhtä aikaa ja h e l vetti on ympärillä. Niiiiin nähty.

Mailmalla käytetään kukkaa alkoholista vieroitukseen. Paremmalla menestyksellä kuin suomessa vieroitetaan rauhoittavilla lääkkeillä. Googlettamalla löytyy tästäkin tietoa. Yhtäaikaa käytettynä kukka vähentää juodun alkoholin määrää. Kukassa on myös aineksia jotka suojaavat aivoja alkoholin vaikutuksilta.

Niin yksi päihderiippuvuus korvataan toisella. Onpa vastuullinen neuvo.

Vierailija
62/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sitä ilokaasuhoitoa annetaan? Yksi varakas professori kävi Ojutkankaan klinikalla sitä hakemassa. Osittain onnistuikin.

Yksi kävi omalla rahalla 6000€ jossain hoitolassa monta viikkoa. Joi kotiintulopäivänä heti pullotolkulla viiniä.

Itse kokeilin sitä naploksrdroni-pilleriä. En huomannut että olisi mitenkään nousuhumalan hyvää oloa leikannut.

Että monenlaista voi kokeilla. Sitten se vaan joskus, jossain vaiheessa napsahtaa päässään että nyt tämä riittää.

Se on ihan sama että millä keinolla ja miten siihen tilanteeseen päätyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.....

Vierailija
64/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt suurimman osan työurastani kapakoissa.  Useimmat työsuhteet ovat loppuneet viinan takia.  Vapaa-aikana käyn usein baarissa.  Viimeisen kapakkaduunin aikana join itseni 9 kertaa viikossa humalaan: viitenä iltana viikossa kertaalleen työvuoron jälkeen ja kahtena vapaapäivänä kaksi humalaa kumpananakin välikuoleman kera eli kävin "aamuvuoron" jälkeen nukkumassa/sammumassa kotona ja palasin iltavuoroon juomaan uuden humalan.  On päiviä, joista en muista mitään.  Olen jälkikäteen kuullut olleeni koko päivän baarissa ja seurustelleeni normaalisti mutten jälkikäteen muista edes heränneeni.

Voin siis sanoa, että olen jonkinlainen alkoholismin asiantuntija.  Minä lienen parhaimmillani alkoholinpolttokoneena.  Siihen mulla on suurin ammatillinen pätevyys.  Olen juonut päivässä yli 50 alkoholiannosta kyeten jälkikäteen luettelemaan ne kaikki järjestyksessä menettämättä muistia.

Usko siis asiantuntijaa.  Mulla on juominen vähentynyt luonnollista tietä.  Olen työtön ja minulla olisi aikaa roikkua baarissa vaikka kuinka mutta nyt on käynyt niin, että mulla on vissiin tullut kiintiö täyteen enkä saa alkoholista enää entisen kaltaisia kiksejä.  Mun ei ole tarvinnut juoda itseäni pohjalle, toisille se taas on ainoa vaihtoehto:  täytyy juoda oma kiintiönsä täyteen.  Monelle se tarkoittaa pohjalle menemistä, mitä se sitten kenellekin tarkoittaa.  Yleensä se tarkoittaa avioliiton tai muun parisuhteen juomista, työpaikan juomista ja usein asunnonkin juomista.  Tämäkään ei kaikille vielä riitä.  Toisilla juominen katkeaa vasta kun löytyy leposija Honkanummelta (googleta jos et tiedä).

Suosittelisin aluksi hakeutumista katkolle.  Rauhoittavalla lääkityksellä vierotusoireet on helpompi kestää.  Ahdistus, vapina ja krampit helpottavat.  Katkolla voitte suunnitella jatkoa.  Jonkinlainen avohoidon kaltainen tuki on tarpeen ettei elämä mene pelkästään yksin kotona peukaloiden pyörittelyksi sillä raittiilla alkoholistilla on ongelmana nimenomaan liiallinen vapaa-aika, jolle ei ole MITÄÄN sisältöä.  Seurauksena juomisen miettimistä ja retkahteluja.   Katkon jälkeen vaihtoehtona voisi olla A-klinikka tai AA-ryhmät tai molemmat.

Täysraittiudelle ei liene vaihtoehtoa, jos juominen on ylittänyt alkoholismin rajan.  Kohtuukäyttö lähtee niin helposti käsistä, kun toleranssi ei katoa mihinkään.  Itsellänikin on niin, että jos otan niin juon yleensä kerralla koko salkullisen eli sen 24 Pirkka-tölkkiä eikä se vaikuta esimerkiksi muistiin.  Raitistunut alkoholisti kaipaa tekemistä.  Työ on tietenkin erinomainen vaihtoehto, osa-aikatyö myöskin.  Mielenterveyspuolen avohoidosta ohjataan erilaisiin työtoimintoihin, joista löytyy säännöllistä ohjelmaa viikkokalenteriin.  Puuhasteluksikin sitä voi kutsua, jos suhtautuu asioihin negatiivisesti.

Suosittelen siis lopettamaan riittävän monta kertaa, että lopulta onnistuu.  Ei kannata ottaa retkahtamista kuolemanvakavasti, koska se on niin normaalia.  Sitkeästi vaan!  Päihdehuolto on olemassa asiakkaita varten.

Vierailija
65/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen AA:ta ja vuoden parin päästä raitistumisesta AAL:ää. Itse raitistuin tätä reittiä, kohta 7 vuotta kuivilla.

Alkoholismin syyt tärkeätä selvittää, eli kuiville päästyä yritä päästä terapiaan ja tosiaan tuo mainitsemani AAL. Myllyhoito voisi olla ensimmäiseksi jutuksi hyvä sinulle jotta pääset kuiville. Sen jälkeen suoraan AA kokouksiin, tarvittaessa vaikka monta kertaa päivässä jotta raittius pysyy.

Nykyisestä kaveripiiristä kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pian, jotta pääset uuden elämän alkuun. Juopot kaverit ylläpitävät ongelmaa.

Vierailija
66/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AA-kerhoon!

Ne on AA-ryhmiä. Erehdyin kerran sanomaan kerhoksi, sain melkoisen räpätyksen.

Onhan aikuisen ihmisen mukavampi mennä ryhmään kuin kerhoon. Hiukan ohis mutta ryhmissä käyvät ovat jostain syystä kovin tarkkoja asiasta.

Vierailija
67/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi kuten muut riippuvuudet vaikka hasisriippuvuus on korvien välissä. Kyse on jonkun asian paikkaamisesta elämässä. Vaikka yksinäisyyden se täytetään viinalla ja muilla juopoilla. Tai esimerkiksi sitten traumojen peittelyyn. Kyse on mielenterveydellisestä asiasta. Työnarkomania on ihan sama asia.

Ratkaisu on jollekin puhuminen ja asiodensa käsittely ja kohtaaminen, liikunta ja pihteiden totaalinen lopettaminen. Yleensä myös tupakan.

Jokaisen pitää se päihteen lopettamine tehdä ihan itse. Sitä pitää itse haluta.

Vaihtoehto on yleensä elämänsä pilaaminen ja myös läheisten elämän pilaaminen. Lopulta myös terveys menee ja moni kuolee jo nuorena esim viinaan.

Vierailija
68/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myllyhoitoon, mars!

Ei sovi kaikille.

Vierailija
69/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt suurimman osan työurastani kapakoissa.  Useimmat työsuhteet ovat loppuneet viinan takia.  Vapaa-aikana käyn usein baarissa.  Viimeisen kapakkaduunin aikana join itseni 9 kertaa viikossa humalaan: viitenä iltana viikossa kertaalleen työvuoron jälkeen ja kahtena vapaapäivänä kaksi humalaa kumpananakin välikuoleman kera eli kävin "aamuvuoron" jälkeen nukkumassa/sammumassa kotona ja palasin iltavuoroon juomaan uuden humalan.  On päiviä, joista en muista mitään.  Olen jälkikäteen kuullut olleeni koko päivän baarissa ja seurustelleeni normaalisti mutten jälkikäteen muista edes heränneeni.

Voin siis sanoa, että olen jonkinlainen alkoholismin asiantuntija.  Minä lienen parhaimmillani alkoholinpolttokoneena.  Siihen mulla on suurin ammatillinen pätevyys.  Olen juonut päivässä yli 50 alkoholiannosta kyeten jälkikäteen luettelemaan ne kaikki järjestyksessä menettämättä muistia.

Usko siis asiantuntijaa.  Mulla on juominen vähentynyt luonnollista tietä.  Olen työtön ja minulla olisi aikaa roikkua baarissa vaikka kuinka mutta nyt on käynyt niin, että mulla on vissiin tullut kiintiö täyteen enkä saa alkoholista enää entisen kaltaisia kiksejä.  Mun ei ole tarvinnut juoda itseäni pohjalle, toisille se taas on ainoa vaihtoehto:  täytyy juoda oma kiintiönsä täyteen.  Monelle se tarkoittaa pohjalle menemistä, mitä se sitten kenellekin tarkoittaa.  Yleensä se tarkoittaa avioliiton tai muun parisuhteen juomista, työpaikan juomista ja usein asunnonkin juomista.  Tämäkään ei kaikille vielä riitä.  Toisilla juominen katkeaa vasta kun löytyy leposija Honkanummelta (googleta jos et tiedä).

Suosittelisin aluksi hakeutumista katkolle.  Rauhoittavalla lääkityksellä vierotusoireet on helpompi kestää.  Ahdistus, vapina ja krampit helpottavat.  Katkolla voitte suunnitella jatkoa.  Jonkinlainen avohoidon kaltainen tuki on tarpeen ettei elämä mene pelkästään yksin kotona peukaloiden pyörittelyksi sillä raittiilla alkoholistilla on ongelmana nimenomaan liiallinen vapaa-aika, jolle ei ole MITÄÄN sisältöä.  Seurauksena juomisen miettimistä ja retkahteluja.   Katkon jälkeen vaihtoehtona voisi olla A-klinikka tai AA-ryhmät tai molemmat.

Täysraittiudelle ei liene vaihtoehtoa, jos juominen on ylittänyt alkoholismin rajan.  Kohtuukäyttö lähtee niin helposti käsistä, kun toleranssi ei katoa mihinkään.  Itsellänikin on niin, että jos otan niin juon yleensä kerralla koko salkullisen eli sen 24 Pirkka-tölkkiä eikä se vaikuta esimerkiksi muistiin.  Raitistunut alkoholisti kaipaa tekemistä.  Työ on tietenkin erinomainen vaihtoehto, osa-aikatyö myöskin.  Mielenterveyspuolen avohoidosta ohjataan erilaisiin työtoimintoihin, joista löytyy säännöllistä ohjelmaa viikkokalenteriin.  Puuhasteluksikin sitä voi kutsua, jos suhtautuu asioihin negatiivisesti.

Suosittelen siis lopettamaan riittävän monta kertaa, että lopulta onnistuu.  Ei kannata ottaa retkahtamista kuolemanvakavasti, koska se on niin normaalia.  Sitkeästi vaan!  Päihdehuolto on olemassa asiakkaita varten.

Moni alkoholisti on työllinen mutta kaikki ei ole niin onnekkaita. Työttömän kun on mahdoton löytää suomessa töitä, tästä kertoo satojen työttömien reservi. Joku muu tekeminen ja harrastus voi tulla kyseeseen. Myös ruokavalio tulee saada kuntoon.

Vierailija
70/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.....

Tilaisin heinäpaalin, kitoos. 

Vierailija
71/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on sisukas.

Sinulla on toivoa, kun vain päätät niin.

Vierailija
72/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ayahuascaa. Todella moni on päässyt eroon alkoholismista tuon avulla.  

Vierailija
73/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

olet rakastunut tunteeseen, se on kaikkien narkkien ja alkkisten ongelma. Pääset irti tästä tunneaddiktiosta uskoontulolla ja jos Jeesus ei kelpaa ja iankaikkisuus muualla kuin helvetissä niin aloita urheilu. Urheilusta tulee endorfiiniryöppy sitten kun olet päässyt kuntoon kiinni ja se ruokkii sen hyvän feeliksen sinulle moneksi tunniksi. Kunto kasvaa mieli on tasapainossa ja rauhallinen olo. kun et mene korkkaamaan kuntoilun jälkeen että hyvä feelis pysyisi.

Ei alkoholisti mihinkään tunteeseen ole rakastunut. Aivot haluavat ylläpitää humalatilaa riippuvuuden takia. Jos humalaa ei kuulu, aivot alkavat lähettää kaikenlaista signaalia, jonka henkilö tulkitsee esim. "Johan tässä onkin mennyt viikko selvinpäin, ansaitsen muutaman oluen." tai: "Juon nyt tänään, kun kaveritkin ottaa, mietin tätä ongelmaa sitten myöhemmin." jne. Eli liskoaivot haluavat humalan tasaisin väliajoin ja "sivistynyt" aivokerros sitten keksii tekosyitä juomiselle ja "hyviä" syitä sille, että juomista ei voi lopettaa. Siinä kohdassa kun henkilö tajuaa tämän kierteen, lopettaminen on aika yksinkertaista (en halua vähätellä fyysisiä ongelmia, joita rankasti juoville voi tulla, kun lopettavat).

Vierailija
74/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
75/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan ja käy AAssa juttelemassa asioistasi. Vertaistuki on hyvä juttu, olen sen itse hyväksi havainnut toisen sairauden kanssa!

Vierailija
76/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielipoliisista päivää kirjoitti:

Se on votka eikä vodka. Venäjäksi vodka, mut lausutaan votka.

Ei löydy alkon hyllyltä votkaa.

Vierailija
77/77 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielipoliisista päivää kirjoitti:

Se on votka eikä vodka. Venäjäksi vodka, mut lausutaan votka.

Ei löydy alkon hyllyltä votkaa.

Käy kysymässä Nordea Pankista (a.k.a. Nordea-pankista).

Ne etiketithän tehdään pääasiassa vientiä varten, suomeksi on vain pakolliset tekstit. Asia selitetty hyvin kielitoimiston sivuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme