Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Tulen ku o lemaan alkoholismiin mutten voi lopettaa

Vierailija
21.12.2021 |

Suljettu hoito käyty kerran (8 viikkoa) ja avohoito 5vrk, en onnistu. Vaikka sain Diapamit ja vitamiinit niin ei auttanut muuta kun ne hetket.

En tiedä voiko 33-vuotiaalta pysähtyä sydän, mutta kaksi kramppia olen saanut. Olen juonut keskimäärin kaksi kappaletta 0,75l pulloa päivässä. Tulenko kuolemaan vai onko toivoa?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielipoliisista päivää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis viini jota juon on 11% en juo kirkkaita

Ap

Puolitoista litraa viiniä on suuri päivittäisannos. Sori vaan, mutta se ei käy tekosyyksi.

Sinä tiedät olevasi alkoholisti. Siitä sinä et voi parantua koskaan. Juomisen lopettamalla saat lisävuosia elämääsi, mutta tiedät itsekin, että se huikka vie, jos vain tipankin juot.

Elähän yleistä. Juhlissa olen sen shampanjan tai pari ottanut eikä ole mopo käsistä karannut. Vuosia mennyt eikä ole mielitekoja enkä ole uskoon tullut. Meni herkästi tuo määrä 40% vodkaa vuosia.

Tuli tilalle moottori vehkeet ja hyvin on mennyt. Lopetin ilman mitään hoitoja, reilu viikko armoton krapula.

Se on votka eikä vodka. Venäjäksi vodka, mut lausutaan votka.

Kielipoliisikoulun kertauskurssi voisi olla ihan paikallaan.

Vierailija
42/77 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siobhan kirjoitti:

Kysy itseltäsi miksi juot? Mitä tunteita nousee pintaan kun et juo? Mitä haet juomisella? Pakenetko tunteitasi, elämääsi?

Tämä on tosi hyvä kommentti!

Totta, sen lisäksi että lopettaa alkoholinkäytön, olisi tosi tärkeää (itsekseen tai terapiassa tms.) selvittää juomisen taustalla olevat syyt (eli miksi juo). Ja kehittää terveitä ja hyviä keinoja alkoholin tilalle. Se myös pienentää huomattavasti riskiä retkahtaa uudelleen vaikeissa tunnetiloissa/elämäntilanteissa.

Musta tää on tosi huono kommentti. Kirjoittajalla on ilmeisesti ollut täydellinen elämä tyyliin 'miksei ne syö kakkua jos niillä ei ole leipää'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puolitoista litraa viiniä on suuri päivittäisannos. Sori vaan, mutta se ei käy tekosyyksi.

Sinä tiedät olevasi alkoholisti. Siitä sinä et voi parantua koskaan. Juomisen lopettamalla saat lisävuosia elämääsi, mutta tiedät itsekin, että se huikka vie, jos vain tipankin juot.

Elähän yleistä. Juhlissa olen sen shampanjan tai pari ottanut eikä ole mopo käsistä karannut. Vuosia mennyt eikä ole mielitekoja enkä ole uskoon tullut. Meni herkästi tuo määrä 40% vodkaa vuosia.

Tuli tilalle moottori vehkeet ja hyvin on mennyt. Lopetin ilman mitään hoitoja, reilu viikko armoton krapula.

Ehkäpä sinun kannattaa kerrata ensin itse: https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit_artikkelit_ja_esitelmat/sana_sanasta_…

Vierailija
44/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli me tiedämme että haluat lopettaa.

Tiedämme myös, että lopettaminen on kivuliasta, perseestä ja sieltä syvältä. Mutta hei - sinä olet silti lopettanut, monta kertaa! Eli olet valmis kokemaan sen tuskan ja paskan, mitä lopettaminen vaatii. Olet valmis menemään tulta päin.

Sitten pitäisi vain keksiä, miten me saadaan sinut kestämään. Että miten saataisiin tehtyä päivistä viikkoja.

Vierailija
45/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me kuollaan !

Vierailija
46/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan

Vierailija
47/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kieliopillisesti, molempia käytetään.

Vierailija
48/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet rakastunut tunteeseen, se on kaikkien narkkien ja alkkisten ongelma. Pääset irti tästä tunneaddiktiosta uskoontulolla ja jos Jeesus ei kelpaa ja iankaikkisuus muualla kuin helvetissä niin aloita urheilu. Urheilusta tulee endorfiiniryöppy sitten kun olet päässyt kuntoon kiinni ja se ruokkii sen hyvän feeliksen sinulle moneksi tunniksi. Kunto kasvaa mieli on tasapainossa ja rauhallinen olo. kun et mene korkkaamaan kuntoilun jälkeen että hyvä feelis pysyisi.

Vierailija
49/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivisin jotain tekemistä esim osa aikatyötä

Vierailija
50/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat sitkeitä ja voi mennä vuosiakin tai sitten elimistö pettää nopeasti. Kaikki kuolee jossain vaiheessa ja ap vähän aikaisemmin.

Vierailija
51/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolikaverini oli hyvässä työssä insinöörinä, lopulta menetti työnsä juomisen takia. rahaa oli juoda sitten. koetti katkoakin mutta lopetti kesken. oli minun ikäinen 50 vuotias, mutta näytti 60 vuotiaalta. oli kesällä 2 viikkoa sairaalassa teholla ja oli pakko lopettaa juominen. mutta se oli jo myöhäistä, kuoli syksyllä. ei alkoon vaan sen seurauksiin, maksa oli jo mennyt. raittiina ehti kai olla 3 kk.

Vierailija
52/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen cielipoliisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkäpä sinun kannattaa kerrata ensin itse: https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit_artikkelit_ja_esitelmat/sana_sanasta_…

Niin. Lausutaan votka. Lau-su-taan. Oletko useinkin kuullut täällä lausuttavan?

Kertaapa itse ja yritä ihan oikeasti ymmärtää lukemasi. Mun ei oikeastaan tarvi, olen ihan muissa hommissa.

Vierailija
53/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä hoitoja olet käynyt, mutta katkaisu ei ole hoito. Sillähän nimensä mukaisesti ainoastaan katkaistaan ryyppyputki ja toivotellaan hyvät jatkot.

Itse kävin minnesota-hoidon riihimäellä. Eli asustelin hoidon ajan siellä. Nyt vajaa pari vuotta raittiina.

Työnantajan velvollisuus on ohjata päihdeongelmainen hoitoon. Hoitoon hakeutuminen ei ole irtisanomisperuste. Suosittelen marssimaan vaikka sinne riihimäelle, tai johonkin muuhun vastaavaan hoitoon ja maksamaan vaikka velalla ne hoidot. Saat sieltä työnantajalle sairaslomatodistuksen.

Riippuvuussairauksissa kyse ei ole tahdonvoimasta, mikäli olisi, niin meillä ei olisi riippuvuussairauksista kärsiviä ihmisiä. Kuten sinunkin kohdalla, juominen on pakonomaista, etkä pysty sitä omin avuin lopettamaan. Joten hakeudu hoitoon. Mene tarvittaessa katkon kautta, mikäli uhka krampille.

Mikäli et halua lopettaa, niin silloin et ole juonut tarpeeksi. Siinä tapauksessa kehotan juomaan lisää, kyllä se pohja jossain vaiheessa tulee vastaan.

Toivotan sinulle voimia, sinulla on mahdollisuus toipua.

Vierailija
54/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan alkon kittaamisen. Minä tein sen ja aivan varmasti sinäkin pystyt siihen jos vain haluat.

Vierailija
55/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ja suomeksi kirjoitetaan myös, kuten lausutaan. Venäjäksi sitten toisin.

Ehkäpä et itse osaa lukea sisältä?

Kertaapa itse ja yritä ihan oikeasti ymmärtää lukemasi. Mun ei oikeastaan tarvi, olen ihan muissa hommissa.

Vierailija
56/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi piti ikinä edes aloittaa?

Vierailija
57/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juominen ei lopu kukkaan siirtymisellä. Silloin menee eri päihteitä yhtä aikaa ja h e l vetti on ympärillä. Niiiiin nähty.

Mailmalla käytetään kukkaa alkoholista vieroitukseen. Paremmalla menestyksellä kuin suomessa vieroitetaan rauhoittavilla lääkkeillä. Googlettamalla löytyy tästäkin tietoa. Yhtäaikaa käytettynä kukka vähentää juodun alkoholin määrää. Kukassa on myös aineksia jotka suojaavat aivoja alkoholin vaikutuksilta.

Minä syön pelargonioita.

Vierailija
58/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ja suomeksi kirjoitetaan myös, kuten lausutaan. Venäjäksi sitten toisin.

Ehkäpä et itse osaa lukea sisältä?

Vierailija
59/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa alkoholia niissä on ja sama syy niiden juomiseen. Kyllä, kuolet oikeasti tuhottuasi oman ja läheistesi elämän, jollet pysty lopettamaan. Olet vielä niin nuori, että kannattaisi lopettaa. Se on täysin mahdollista.

Vierailija
60/77 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi lopettaa, sitten et lopeta. Viinaa täytyy vetää niin paljon kun janoa riittää. Se on hoito tai hauta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi