Siivoojan ammatti...
On aika säälittävä varsinkin aikuisella ihmisellä. Miksi kukaan aikuinen haluaa viedä teinien osa-aikatyöt näin? Aika jännä, että jotkut haluaa viettää lopun elämänsä siivoten sotkuja. Varsinkin niin huonolla palkalla. Jotenkin eivät ole osanneet mennä ilmeisesti elämässään eteenpäin.
Kommentit (65)
Olen opiskellut yliopistotutkinnon ja tehnyt siivoustyötä opintojen ohella. Työ on raskasta ja vaativaa ja ihailen todella niitä, jotka pystyvät tekemään sitä joka päivä, ympäri vuoden. En koe, että he olisivat yhtään minua huonompia ihmisiä. Päinvastoin olen kiitollinen siitä, että saan nauttia siivoojien työn tuloksista. Pitää olla aika huono itsetunto, että lähtee asettamaan ihmisiä mihinkään arvojärjestykseen ja itsensä muiden yläpuolelle.
Mulla on koulutus ja olen kolmen lapsen yh.. Nyt olen töissä suurehkossa sairaalassa, jossa siivoan potilashuoneet, tilaan ja jaan potilaille ruoan. Puran eritstyshuoneet, MRSA ja ESBL sekä muita tartuntavaarallisia.
Palkka on hyvä 1850€ ja lisät siihen päälle. Hoitajat ja lääkärit arvostaa puhdasta samoin potilaat. En voi edes kuvitella tilannetta jossa leikkaussali jäisi siivoamatta...
En makaa perse homeessa odottaen kelan tukia.
Provo tai ei on tilanne se, että mm. kauppakeskukset ja Helsigin lentokenttä hukkuisi ihan siihen itseensä, jos siellä ei olisi siivoojia KOKO AJAN siivoamassa teidän jätöksiänne!
Ihan hirveän turha työ????
Älä sitten, hienohelma, auo päätäsi siivoojalle, kun on paskaa pytyn reunassa matkallasi kohti Malediivien Yorkia.
Luen aina suurella huvittuneisuudella näitä keskusteluja :).
Te korkeastikoulutetut tulette viereiseen kuoppaan kanssani joskus, siinä vaiheessa ei ole mitään merkitystä sillä oletko DI vai siivooja. Yhtälainen kuolevainen olet, et piiruakaan parempi.
Minusta jokaisen itseään tärkeämpänä pitävän sietäisi kulkea joskus muutama päivä kanssani kohteessa, näkisit mitä siivoojan työ todellisuudessa on.
Ei pelkkää paskan kuuraamista arabialaisesta 8 tuntia päivässä. Minulla on siisti sisätyö, pitkät lomat, ihanat työkaverit kohteessa (olen talon ainoa siivooja, muu henkilöstö koostuu monenlaisesta toimistoihmisestä :)), kun suljen työpaikan oven perässäni iltapäivällä, työt jää sinne. Ei tarvitse pelätä töissä, saan liikuntaa. Olen jalkojeni päällä 8 tuntia päivässä, työ kuluttaa tosi hyvin kaloreita. En ihan heti vaihtaisi johonkin muuhun ehdottamaasi työhön.
Ap:N kaltaisten takia alani on huonnosti palkattu ja arvostettu. Itse en anna sen haitata. Koitan säilyttää töissä joka päivä mukana positiivisen asenteen ja jakaa sitä muillekin. Maailmaei murjottamalla paremmaksi muutu. Olen tehnyt siivoustyötä pian 15 vuotta. Viel koskaan ei ole ollut sellaista aamua että työn takia vituttaisi aamulla töihin lähteä. Toki joskus on voinut aamulla väsyttää ja siksi töihin meno kyrpinyt mutta itse hommat...ei koskaan.