Typerin joululaulu, jonka kuullessasi pyörittelet silmiäsi?
Itse en voi ymmärtää kappaleen "Pieni liekki" suosiota.
Kommentit (800)
Tänä jouluna huomasin että huonosti suomennetut jouluklassikot pistivät pyörittelemään silmiä. Esim. aikaisemmin mainittu Walking in the air, jonka "suomennetut" sanat on aivan typerät, tylsät ja muuttaa koko kappaleen merkityksen. Lauletaan avaruudesta ja tähtipölystä. Paskaa.
Samoin Have yourself a merry little christmas. Tähtinen, tähtinen, taivaan tähtinen. Tavattoman tylsät sanat alkuperäiseen, ihanaan joulun tunnelmointiin verrattuna.
Kuuntelen siis autossa ja kotona jouluradiota, autossa tuleekin vedettyä äänettömälle kun alkaa liikaa ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mene sitä mummoa tapaamaan jouluksi eikä kutsu häntä myöskään luokseen etelään. Tyttö soittaa mummolle, että heippa sinne Lapin mökkiin, hyvää yksinäistä joulua, me ollaan täällä ja tullaan ehkä kesällä käymään, jos olet vielä hengissä. Kuka sinne kylmään mökkiin nyt talvella tulisi, kun pitäisi puita hakea ja muutenkin on ankeeta. No nyt pitää lopettaa, kun aletaan viettää joulua. Pärjäile.
Hirveä laulu.
Miltäs se teidän joulu maistuu, mummo?
Vierailija kirjoitti:
Joku uusi joululaulu jossa enkeli ja tonttu. Hirveä. Kamala sekoitus uskontoa ja folklorea. Kannattaisi ottaa asioista selvää ennekuin kirjoittaa laulujen sanoja. Puhelaulu, ei kunnollista sävelmää. Sotku.
Onkohan tämä Jopen alunperin, mutta myös Yölinnun esittämä Tonttu ja Enkeli. Tästä kyllä pitänyt ja Jopen huumorirallien ohella taas niitä jotka itseä herkistäneet.
Vierailija kirjoitti:
Makaa joulukuusi katkenneena, miksi itket pikku Leena, komerossa piilossa vanhemmiltas. Miksi isä ja äiti riitelitte, tuskin edes huomasitte, nythän on jouluilta.
Joulukuusi makaa kaatuneena, mutta muuten oikein.
Leevin levy on ainoita mitä voi jouluna kuunnella. Lumos kvartetin varioimana myös. Siellä on vakavia ja humoristisia lauluja. Minuun uppoaa ainakin.
Missä vaiheessa oman puolison suutelusta on tullut pervoa....
Vierailija kirjoitti:
Sika, siitä on joulumieli kaukana
Mie ihmettelen et kuka voi tän jälkeen enää syödä kinkkua 😄
Vierailija kirjoitti:
No se Katri Helenan Lapsi tuoksuu joululta 🤢voi ehkä kolahtaa korkeintaan johonki vasta lapsen saaneeseen.
Tästä kappaleesta tulee aina sinappikakan löyhkä nenään
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä. Hei tonttu-ukot hyppikää..
Se missä lauletaan, että ylhäällä orressa vielä on vain se häkki mi sulkee mun sirkuttajain.
Joulupukki puree ja lyö.(M.A Numminen).
Joko teillä soi joululaulut? Mä oon kuunnellu niitä tonttulakki päässä kun leivon piparia jo lokakuun alusta lähtien.
Jouluhulluko?
Mummo, en muista kenen.. Tosi teennäistä sontaa. Yrittää itkettää, mutta ei.
Sydämeeni Joulun teen
...taas Jeesus lapsi syntyy uudelleen. Ihanaa kuunnella siellä hikisenä Prisman kassajonossa. Eikä taatusti synny tuon laulun ansiosta kenenkään sydämeen. Enkä siis ole uskovainen, ärsyttää vain tuollainen "kerran vuodessa" - tekopyhyys-
Kuinka hassusti nyt sattuikaan, mä tulin pukin partaan valkeaan!
Kuinka voisi joulu tulla. Anneli Mattila.
Annelin tuotannossa ei mitään vikaa muuten, mutta tämä kyseinen joululaulu on niin sydäntä raastavan ahdistava.
Voi jos jostain saada voisin suuren puurokauhan.
Sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan.
Onhan niitä, esimerkiksi just se Joulupukki suukon sai. Aiheutti lapsena hämmentyneen olon. Onko siis ookoo jos äiti suutelee vierasta vanhaa äijää? Ra pa pa pamin kohdalla vaimenee äänet kokonaan.